Annons:
Etikettförhållande
Läst 1129 ggr
MrBanana
2017-03-28 23:40

Osäker

Min pojkvän hittade nyss en ny vän som också råkade vara tjej. Han hade inte berättat någonting om henne för mig förens jag såg att han skrev med någon tjej på fb och frågade vem hon var. Jag har ingenting emot att han har vänner som är tjejer men man undrar ju lite när det första man ser är ett långt meddelande från nån tjej man aldrig hört om. De skriver varje dag om allt mellan himmel och jord och meddelandena de sänder till varann är låååååånga brev. Han umgås med henne utan att jag vet om det. Jag har aldrig sett han skriva så mycket med någon förr. Han brukar vara ganska reserverad men med henne är han väldigt ivrig. Jag vet inte hur jag ska hantera det här. Hon är i hans ålder, har samma intressen och är otroligt vacker. Själv är jag några år yngre, har inte många gemensamma intressen och ser ut som en potatis.

Annons:
Herveaux
2017-03-29 07:36
#1

Skulle det vara mer OK om han hade en tjejkompis som han knappat har något gemensamt med, inte skriver med eller träffar spec ofta och som du tycker är oattraktiv?

Jag menar, vänner brukar man ju ha ganska mycket gemensamt med, med vänner brukar man vilja vara social och om det är någon man klickar med (inte på ett romantiskt sätt!) så är det enkelt att prata om allt mellan himmel och jord även om man annars kan vara ganska så tystlåten.

Om du ser vad dom skriver, är det något som hintar åt att dom flörtar?

Berättar han så fort han har träffat en manlig vän?

Har du berättat för honom hur du känner?

Berätta för honom hur du känner om du inte har gjort det, men jag tror bara det blir fel att förbjuda sin partner att träffa folk av motsatt kön. Eller att träffa folk av motsatt kön som han har saker gemensamt med och som du finner för attraktiva.

Sen så tycker jag du ska jobba på din egen osäkerhet.
Tror väl knappast han är tillsammans med dig om han tycker du är för ung, ni inte har spec mycket gemensamma intressen och att du inte är attraktiv. Eller hur? 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

aarina
2017-03-29 13:04
#2

Nej det där är inte acceptabelt, inte i min värld. Jag hade blivit både ledsen och förvånad om min kille plötsligt började skriva långa meddelanden till nån ny kvinnlig bekantskap.

pernillum
2017-03-29 14:10
#3

Men hur är deras meddelanden? Vänskapliga? Flörtiga? Sexuella? Är det vänskapliga bara så tycker jag väl det är okej såvida han inte väljer bort att vara med dig och hellre är med henne. Vad säger han när du frågar om henne?

Chrillo
2017-03-29 14:29
#4

Fråga honom vem hon är. Kanske är hans bästa vän sedan de var små? Eller en ny fin bästa vän. Vill han visa/ snacka om det är han ärlig. Vill han inte visa/snacka om det då äre något skumt och då borde du ge han däng!

Mina två "bästa" vänner är män. Med fru och barn och allt. Jag har också man å barn och vi har inga "knullintetioner" alls faktiskt. Fint att ha människor i ens liv som är vänner. Oavsett snoppeluren eller snippelippan.

Hoppas det är den fina versionen du har att möta.

chrissy87
2017-03-29 15:54
#5

Om hon är hans vän så borde väl du få träffa henne någon gång också. I ett förhållande så brukar man väl få träffa sin partners vänner eller är jag helt fel ute?

whitelies
2017-03-29 18:12
#6

Först och främst vill jag säga att du inte ska jämföra dig, alla är fina på sina vis och det finns en anledning att din partner föll för just Dig. Däremot är det inte okej att din partner hux flux blir vän med någon utan att dela med sig av det till dig. Att han umgås med henne utan att dela med sig om det för dig. Då känns det plötsligt väldigt lurt, att han inte är öppen om det. Vad är anledningen? Hur fick de kontakt från första början? Var kan du se de här "lååånga" meddelandena? Och hur är ert förhållande annars? Det måste kännas oerhört sårande att han är reserverad med dig men öppenhjärtlig med någon annan. Jag hade inte mått särskilt bra av det. Det ända sättet att hantera det är att tala med honom om det och sedan ta ställning utefter det.

Annons:
pyromanen
2017-03-30 07:25
#7

Prata! Ta tjuren vid hornen.

nypisnina
2017-03-31 17:46
#8

Jag hade inte varit ok med det. Jag själv hade inte börjat prata med någon ny kille bara sådär när jag är i ett förhållande, det finns inte. Hade känts fel och konstigt. Min kille är ju min allt, min pojkvän, min bästa kompis, min kärlek. Allt. Jag hade reagerat jättehårt om han hade börjat prata med en tjej plötsligt och som han skrev mycket med. Nä, jag hade känt mig utbytt. Inte för att det är fel egentligen om han inte flörtar o.s.v. men jag tycker bara inte att man gör så. Hade inte  känts bra.

Prata med honom om det tycker jag.

[134643]
2017-03-31 18:52
#9

Jag skulle bli extremt besviken om  min pojkvän inte lät mig ha meningsfulla relationer med andra, oavsett kön. Jag har killar som vänner som hållit min hand, kramat om mig och stöttat mig genom ensamma nätter där jag varit ledsen. Killar som jag skrivit långa meddelanden till, om allt och inget. De är mina vänner, några som jag älskar och behöver i mitt liv. Jag måste få ha mina vänner, på samma sätt som han måste få ha sina. 

Sen är det en annan sak om du är upprörd, och då är det ju superviktigt att du pratar med honom om det. Han kanske kan försäkra dig om att det inte är något annat än vänskap? Ni kanske kan komma överens om vad som är okej och inte? Jag tycker också att du borde få träffa henne och hänga med dem tillsammans!

[Devya]
2017-04-01 10:20
#10

Om det inte känns rätt så kanske det faktiskt är så att något inte står rätt till.

Jag skulle genast vända taggarna utåt om min kille började bete sig sådär, men mest på grund av att han aldrig är på det viset med någon annan av hans kill-och tjejkompisar. Ett sådant stort intresse för en tjej brukar enligt min personliga erfarenhet aldrig vara ett gott tecken. Sen igen har jag och min kille en massa i vårt bagage bekräftar att sådant intresse inte är ok på något sätt.

Upp till toppen
Annons: