Annons:
Etikettförhållande
Läst 1982 ggr
Kaninlover4life
3/30/17, 11:22 PM

02a och 98a?

Nu undrar jag, vad tycker ni om att en 14-15åring, skulle ha ett förhållande med en 18-19 åring? Det gäller inte mig, men är nyfiken.

Annons:
Aleya
3/30/17, 11:31 PM
#1

Jag ser det som att det är ganska olika nivå av mognad och ansvar hos dessa två olika ålderskategorier. Och skulle mest inte förstå varför man vill vara med någon som är så ung. Så ne. Jag tycker inte att det passar sig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pytteliten
3/30/17, 11:33 PM
#2

Man har inte ett förhållande med en ålder, det har man med en människa! Jag anser att det är många saker som är viktigare i ett förhållande än parternas ålder.  Gemensamma intressen och värderingar, omtanke och respekt till exempel 🙂.

Sex bör dock vänta tills den yngre har fyllt 15 när det är så stor åldersskillnad.

http://www.umo.se/Sex/Aldersgrans-for-sex/

Herveaux
3/30/17, 11:37 PM
#3

Jag var tillsammans med en kille som var 24år när jag var 15år, jag var väldigt mogen redan då, hoppade mer eller mindre över mina sista tonårs-år och in i vuxenlivet.

Åldersskillnad är ju bara siffror som inte säger alltför mycket egentligen, jag tycker det beror helt på hur mogna personerna är osv.
Håller med #2 helt enkelt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vendelay
3/31/17, 12:26 AM
#4

Min sambo och jag blev tillsammans när han var 21 och jag var 16. 6 år senare är vi fortfarande lyckliga tillsammans och bor ihop. Det är omöjligt att svara på men den äldre måste tänka på att den är mer utvecklad än den yngre och den äldre har större ansvar när det kommer till exempelvis sex.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kaninlover4life
3/31/17, 6:21 AM
#5

Jaa jag tycker själv att 15 och 19 låter bättre än 14 och 18, då båda är över 15…

sp0ngeb0b
3/31/17, 6:29 AM
#6

Personligen hade jag nog inte velat ha ett förhållande med så stor åldersskillnad när jag var i den åldern, av den anledningen att man lever så olika liv. 14-åringen går i högstadiet och 18-åringen går i gymnasiet - det är förmodligen rätt stor skillnad på deras liv, prioriteringar och liknande. Ju äldre man blir desto mindre blir ju skillnaderna, nu är jag 20 och hade inte haft problem med att vara med någon som var 24. Men om de själva vill vara tillsammans vet jag inte varför man ska lägga sig i.

Annons:
taggigarosen
3/31/17, 2:42 PM
#7

Eftersom jag själv var 14 och min pojkvän 19 när vi blev ihop så kan jag inte svara annat än att det var helt ok i vårt fall iaf. Vi flyttade ihop direkt jag fyllde 18.

Upp till toppen
Annons: