Annons:
Etikettförhållande
Läst 4941 ggr
MagicMuggle
3/31/17, 8:45 PM

Kan man hitta tillbaka till varandra efter en paus?

Hej min pojkvän eller ja ex nu gjorde slut med mig för två dagar sedan. Har varit helt förstörd sen dess och bara legat i sängen och gråtit. Han var min första pojkvän och vi va tillsammans i 6 månader nästan precis. Han sa att han behövde fokusera helt på skolan nu då skolan gör honom väldigt stressad han går andra året på gymnasiet medans jag hoppade av och skulle gått 3an nu. Han sa att vi skulle vara vänner och att vi fortfarande kunde träffas och att vi sen kanske kunde hitta tillbaka till varandra. Hoppas ju självklart över hela mitt hjärta att vi blir tillsammans igen då jag älskar honom otroligt mycket och jag var hos honom för en vecka sedan och då sa han att han älskade mig med så tror ju inte bara att det var känslorna som försvann över en natt men jag kan ha fel. Är det möjligt att hitta tillbaka till varandra? Vad är era erfarenheter. Har du och din partner tagit en paus och sen kommit tillbaka eller är det kört? Tacksam för svar

Annons:
Aleya
3/31/17, 9:02 PM
#1

Erfarenheter av att få en andra chans är att det inte brukar hålla i längden. Det smartaste du kan göra är att hålla dig på din kant och inte vara för på. Och visst är det alltid värst första gången man blir dumpad. Men försök ändå leva ditt liv som vanligt istället för att gräva ner dig i sorgen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
3/31/17, 9:39 PM
#2

Tyvärr är "paus ofta ett fegt sätt att göra slut på. Det finns de som hittar tillbaka igen. Men de är få av min erfarenhet. 

Och att skolan skulle vara anledning att göra slut om ni ändå ska träffas låter ju helt uppåt väggarna.

MagicMuggle
3/31/17, 11:03 PM
#3

Han sa att han är väldigt stressad över att hinna med skolan, mig, sina vänner och att försöka få tillbaka kontakten med sin pappa samtidigt, och jag förstår att han tycker det är jobbigt då han och jag har ungefär lika relation till våra pappor som aldrig hör av sig till sina barn. Han har sagt att han har mycket i huvudet just nu och jag kan förstå om han tänker att om han är med mig en helg så blir hans kompis sur/ledsen för att inte dom hänger och om han är med kompisen så blir jag ledsen. Han blir lätt stressad över saker och skickade även ett sms till hans mamma som är jätte gullig mot mig och frågade vad som hände och hon sa att hon verkligen såg hur bra han mådde när jag va hos honom och att han inte alls mådde bra efter att han gjort slut. Hon sa även det med att han är väldigt osäker och känslig av sig och blir väldigt lätt stressad så jag tänker att han kanske bara behöver lite tid själv men att han sen kommer på att det ej var ett bra val han gjorde att släppa taget om mig. Men vi får se vad som händer helt enkelt. Men det kändes verkligen som att vi skulle hålla ihop länge vi klickade verkligen från första stund och de va kärlek vid första ögonkastet för oss båda. Jag hoppas bara det löser sig

[langtan09]
4/1/17, 10:05 AM
#4

Jag och min nuvarande tog en paus/gjorde slut när vi varit tillsammans en tid. Det var mest på mitt initiativ. Jag mådde väldigt psykiskt dåligt under tidsperioden och var extremt förvirrad varpå jag tyckte det kändes bäst att göra slut. Jag skulle säga idag att det var både det bästa och det sämsta beslut jag tagit i mitt liv. Bästa var för att jag fick tid till att tänka mycket för mig själv och jag lärde känna mig själv på ett helt nytt sätt och utvecklade en större självständighet. Jag och min nuvarande hade tidigare i vårt förhållande varit som ett intensivt plåster på varandra och jag tror vi båda behövde vara ifrån varandra just då. Att det också var det sämsta beslutet var för att jag i takt med tiden verkligen ångrade mig och jag inser ju idag att jag inte behövt dra till med "göra slut"-kortet för att ta tid för mig själv. Jag var egentligen fortfarande väldigt kär i honom men insåg inte det allra först. 

Eftersom jag skriver min nuvarande så slutade denna historia lyckligt. Vi hittade tillbaka till varandra och blev faktiskt starkare än någonsin tillsammans. Han var liksom jag, fortfarande kär och ville ha ett förhållande tillsammans igen. Det hade kunnat gå åt pipsvängen men i detta fall gjorde det inte det. I efterhand har han berättat att han hoppades att jag skulle komma tillbaka till honom men att han inte ville stå i vägen om jag inte ville. 

Vi har idag varit tillsammans i sju år. Ovannämnda tidsperiod är under två månader. Vi har gått igenom mycket tillsammans både innan och efter och utvecklat ett starkt, stabilt och tryggt förhållande. Nu väntar vi barn tillsammans och sparar till hus. :) 

Så visst kan det gå bra och visst kan man hitta tillbaka till varandra. Vårt förhållande ändrades efter pausen och blev mycket bättre. :-) Så även om det var hemskt och jobbigt just då så tror jag att det var väldigt utvecklande för oss som par. 

Det låter ju som att den här killen fortfarande har känslor för dig så jag hoppas verkligen att det löser sig för er. Det finns alltid hopp :-) jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter ❤️

MagicMuggle
4/1/17, 12:21 PM
#5

#4 åh tack för att du delade med dig! Det gav mig lite hopp för framtiden ❤ har pratat med min mamma om saken då hon haft en pojkvän när jag va liten och dom hade pauser väldigt ofta då det var massa problem mellan dom men dom hittade alltid tillbaka, men hon har även sagt åt mig att inte hoppas för mycket eftersom risken är stor att han ej vill ha mig tillbaka. Jag själv mår psykiskt dåligt och har gjort i många år när jag träffade honom för 6 månader sedan var jag verkligen på botten och han har hjälpt mig så mycket under den tiden vi varit tillsammans nu är jag tyvärr tillbaka där efter att han försvann men vi pratar fortfarande på sms, jag hoppas bara att han ej hinner träffa någon ny under tiden som vi ej ses. Men som jag sagt till honom så får han ju sommarlov ganska snart och då är han iaf borta från skolan 3 månader, för han har sagt att ett förhållande passar inte honom just nu pga stressen av skolan men om vi fortfarande hör av oss till varann och så kanske man kan börja träffas igen i sommar när han är ledig och ej behöver tänka på skolan, Så kanske han förhoppningsvis kan hitta tillbaka till mig och älska mig lika mycket som han gjorde förut. Dagen efter han gjort slut skrev han att han gråtit hela natten och att det var minst lika jobbigt för honom så det känns ju iallafall bra att veta att han inte heller tycker detta är roligt och det känns ju som om han fortfarande har känslor för mig kvar om han blev så ledsen

Sarah
4/1/17, 3:00 PM
#6

Jag tycker att tidsbrist är ett av de sämsta argumenten för att göra slut och att då säga paus är extremt fegt. I en relation stöttar man varandra och går man igenom intensiva perioder så förstår en partner ofta det och kräver mindre. Det finns inget som säger att bara för att man inte hinner umgås så mycket det tag så måste det ha slut. Slår vad om att han kommer hinna med sina vänner och sina hobbies ändå. Han värderar inte er relation och du borde försöka gå vidare.

Annons:
Sarah
4/1/17, 3:03 PM
#7

Jag är själv i en relation där vi gjort slut och hittat tillbaka till varandra. Men vi gjorde slut pga brister i kommunikationen. Vi gjorde slut och blev tillsammans igen efter drygt ett år då vi lärt oss kommunicera bättre. Det är nu ca 7 år sedan vi blev tillsammans igen. Men vi sa inget om paus eller försöka igen när vi gjorde slut. Det var slut och inget annat.

MagicMuggle
4/1/17, 7:57 PM
#8

Om han verkligen vill att det ska vara helt slut borde han ju inte sagt att vi skulle fortsätta träffas och att vi kanske kunde hitta tillbaka till varann i framtiden. Men sättet han gjorde slut på va väldigt fegt ja då han ej sa det till mig. Vi pratade någon dag innan när det var lite konstigt mellan oss och då sa jag att om han valde att vi inte skulle vara tillsammans så skulle han säga det till mig i verkligheten men han skrev på ett sms. Förstår ju samtidigt att det är jobbigt för honom för han vill inte såra mig men tycker ändå han kunde ringa isåfall så han iaf pratade med mig men valde den enkla vägen. Men vi pratade om att kanske ses om ca 3 veckor och det lär väll märkas rätt snabbt då om han ej har några känslor alls kvar eller om han fortfarande har de

Sarah
4/1/17, 8:04 PM
#9

Borde och borde, fega personer brukar väl säga precis så. Det är inte du, det är jag. Vi kan väl fortsätta ses som vänner. Jag vill bara ha en paus, kanske blir det vi igen sen… Är väl de mest klassiska kommentarerna någonsin, sagda av alla som "inte vill såra" men sin ändå vill göra slut.

MagicMuggle
4/4/17, 12:51 AM
#10

Han skrev till mig idag att han fått så mycket ångest av allt det här att han funderar på att sjukskriva sig från skolan så det kan inte varit lätt för honom heller. Men om han är lyckligare utan mig kanske det är bäst så för allt jag vill är att han ska må bra och få ett bra liv. Jag vill inte vara i vägen för honom

Upp till toppen
Annons: