Annons:
Etikettallmänt
Läst 1834 ggr
Mirapira
4/5/17, 12:47 PM

Viktigt klicka med vännerna?

Är det viktigt att funka bra ihop med partnerns vänner? En fördel är det såklart men är det viktigt? Är det så pass viktigt att ni tycker man hellre ska leta en ny partner om inte man funkar med vännerna?

Jag har ju hört vissa säga, speciellt i dejtingprogram på tv "Det är superviktigt att vännerna gillar min partner. Om dom inte klickar så skulle jag inte fortsätta dejta honom" Och liknande kommentarer.

Vad anser ni?

Annons:
Shailina
4/5/17, 1:01 PM
#1

Det beror ju på hur det utartar sig att inte klicka. Kan man bete sig som vuxna folk, ja eller nej. Om min pojkväns vänner skulle behandla mig som skit skulle jag dumpa killen fortare än svint om han inte vill säga till sina vänner att skärpa sig och behandla mig tåligt. De behöver inte älska och förguda mig. Men de måste kunde bete sig och acceptera att innimellan får de umgås både mig och min pojkvän, eller att innimellan vill han vara med bara mig.

Skulle jag aldrig vara välkommen hos de eller tillsammans med de när de hittar på saker skulle jag värkligen inte känna mig delaktig i hela min pojkväns liv. Det skulle få mig att iaf ta en diskussion med pojkvännen hur HAN vill ha det. Om han inte ser det som ett problem alls att jag inte får vara del av hela hans liv innimellan och inte ens fattar vad jag tjatar om skulle jag se det som en rätt allvarlig sak jag måste fundera om jag vill leva med eller inte. Om min pojkvän inte själv heller vill ha mig som en del av sitt sociala liv och jag skulle hållas utanför skulle detta vara ännu mer allvarligt för mig. Må vara man inte alltid måste umgås alla folk tillsammans varända gång, men om det aldrig skulle vara okej att jag får va med när de skall ut på nåt skulle jag bli oroad för framtiden. Hur skulle ett ev samboskap då se ut? Killen alltid sticker i väg eller jag blir utvräkt av vårat gemensamma hem så han får ha sina kompisar på besök? Skulle jag inte acceptera exempelvis.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

sp0ngeb0b
4/5/17, 5:13 PM
#2

Jag tycker inte att det spelar så stor roll. Jag kan umgås med mina vänner utan honom. Kan ju ändå inte vara med honom hela tiden. Och vice versa. Det går bra så länge alla kan bete sig som vuxna i situationer där alla är samlade. Men så klart är det att föredra om alla kan vara vänner - det är roligare för alla.

[Devya]
4/5/17, 6:17 PM
#3

Nej, jag ser inte det som viktigt alls. Jag umgås inte med min sambos kompisar. Jag har aldrig ens haft tid att lära känna dem. Han har alltså sina kompisar och jag har mina vilket känns riktigt bra. 

I mitt förra förhållande så blev hans kompisar mina kompisar. Då vi bröt upp så hade jag inga av de kompisarna kvar. Så det kan ju vara en nackdel också. Bra att ha sina egna kompisar!

vendelay
4/5/17, 6:59 PM
#4

Nej. Det är viktigt att alla visar respekt för varandra såklart men det finns exempelvis vissa av min sambos vänner som jag ogillar (men ändå såklart kan vara trevlig mot om de typ kommer över för att spela tv-spel) och tvärtom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[134643]
4/6/17, 2:23 PM
#5

Alltså, nej fast ändå ja. Jag skulle inte göra slut "för att" jag inte tycker om hans kompisar, men om det t.ex är så att jag inte tycker om dem för att de är skitstövlar, då skulle jag fundera över varför min kille var vän med dem. Vänskapskretsen säger ändå en del om vem man är.

Självklart älskar jag inte min pojkväns alla kompisar, men det finns heller ingen jag inte fungerar med alls. Skulle vi inte kunna vara i samma rum tillsammans, då hade det varit ett problem för mig. Så ja, jag skulle nästan svara att ifall jag inte alls tycker om min pojkväns kompisar så skulle jag i alla fall fundera noga på varför. 

Samma sak som om t.ex mina föräldrar inte tyckt om min pojkvän. Jag behöver inte deras acceptans för att dejta någon, men om mina föräldrar inte tycker om någon skulle jag fundera på varför.

Lizelda
4/6/17, 7:56 PM
#6

Nej, det är inte viktigt. Man ska kunna uppföra sig som folk och vara trevliga men mer än så är det inte. Hans kompisar är hans kompisar men i ett förhållande så blir det en paketdeal och då måste man kunna uppföra sig. Bros before hoes, absolut, man ska inte försumma sina vänner för sin partner men jag skulle aldrig acceptera att mina vänner betedde sig illa mot min partner.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Upp till toppen
Annons: