Annons:
Etikettartiklar
Läst 1220 ggr
Elinmatsdotter
2017-04-10 02:15

"Omgiven av idioter"

Jag måste tipsa om boken "Omgiven av idioter" skriven av Thomas erikson. Boken handlar om människors olika beteende och personlighetstyper, hur man jobbar runt eller med det, hur man ska tänka när man sätter samman en grupp människor mm. Jag fick väldigt många aha upplevelser av boken och den hjälpte mig att förstå mina kollegor bättre och förstå varför vissa gör som dom gör och beteendet är inte riktat mot mig personligen utan det är bara så dom fungerar (om dom inte visar/säger något annat), den insikten har sänkt min stressnivå på jobb markant, då vi jobbar väldigt nära och under press med tydliga uppgifter för var och en. Hoppas boken kan hjälpa fler att slipa gå med magont till jobbet eller andra sammankomster i tron att folk är idioter eller dömande när man igentligen bara inte förstår varandra ;) PS. Första kapitlen är lite sega men Har man överseende med det så är den super!

Annons:
Stallmima
2017-04-10 07:12
#1

Det låter som en bra bok att syna

Herveaux
2017-04-10 09:03
#2

Låter jätteintressant, tack för tipset!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[langtan09]
2017-04-10 11:22
#3

Kul att den var så bra! Har själv varit sugen på att läsa den så kommer nog göra det :-)

jagga-ewe
2017-04-15 08:00
#4

Den är helt suverän! Jag skrattade högt både åt mig själv och åt andra i min familj. Funderar på att beställa testet och analysen bara för att bekräfta.

Bara en sak som stör mig. Han verkar skilja på magkänsla och erfarenheter. Jag har alltid hävdat att magkänsla är just erfarenheter. Så pass djupt rotade erfarenheter att de inte behöver passera det medvetna tänkandet längre. Men det är antagligen bara mina blåa drags ordmärkande. :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Honestyisdead
2017-04-15 12:39
#5

#4 Jag hade magkänsla innan jag hade erfarenheter.

Upp till toppen
Annons: