Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4061 ggr
Limelight
4/11/17, 8:12 AM

Han kallar mig elaka saker

Hej på er! Jag har varit ilag med en kille i några år nu känt han i ca 10. Vi har alltid haft det bra och han har varit världens snällaste och verkligen brytt sig om mig. Nu för tiden (ca 6 mån sen tillbaks) så har han börjat brusa upp lätt eller/och om vi bråkar över något. Så kallar han mig saker. Vedervärdig,äcklig, ful, fet, att jag ska dra åt helvete, avskyvärd, dum i huvudet osv.. Hade en annan människa sagt så Hade jag inte reagerat utan bara Ignorerat. Men när det kommer från honom, han som borde stötta mig gör det väldigt ont. Jag vet inte vad jag ska göra alls :(

Annons:
tk1971
4/11/17, 8:24 AM
#1

Nej, du ska naturligtvis inte behöva lyssna på sånt. Lämna honom genast. Det finns fler fiskar i sjön. Såna som inte kallar en för elaka saker. Jag och sambon har varit ett par i över 13 år och jag har aldrig hört såna ord ur hans mun.

Sindri
4/11/17, 8:27 AM
#2

Undrar först hur det står till med din självkänsla om du inte hade reagerat när andra människor kallar dig såna saker?

INGEN skall kalla dig sådant. Om inte din kille har blivit sjuk på något sätt (man kan få personlighetsförändringar av t ex tumör, hjärtinfarkt, stroke mm) så tillhör han bara den lilla skara fegisar som inte har mod att göra slut själva.

Sommarek
4/11/17, 8:32 AM
#3

Man är i ett förhållande för det får en att må bra. Mår man inte bra längre är det dags att lämna.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

setfree
4/11/17, 11:03 AM
#4

Vi gifte oss för 20 år sedan och vi har aldrig använt sådana ord.

Det tyder på att något är väldigt fel. Om han är sjuk så är det kanske förståeligt, annars är det dags att lämna. Det är inte OK att använda sådana ord.

Sarah
4/11/17, 11:15 AM
#5

Vad du ska göra är såklart att inse att du har ett stort värde och att den som inte inser det, är inte värd dig. Människor som trycker ner en bör man avlägsna från sitt liv.

Spacecenter
4/11/17, 2:42 PM
#6

Även om det är sjukdom i bilden så kommer inte du att må bra av bli kallad det Då kommer du bara att själv dras med i destruktiva handlingar. Som jag ser finns det 2 alternativ, han tar hjälp/ni eller du måste gå vidare själv .

Annons:
Spacecenter
4/11/17, 2:42 PM
#7
Zpookey
4/11/17, 4:49 PM
#8

Tränar han?

angest
4/11/17, 6:18 PM
#9

Men det är ju konstigt om ni varit ihop flera år men det är senaste tiden han börjat säga elaka saker. Kan något ha hänt i hans liv? Kan du prata med honom i en situation när ni har det bra tillsammans. Kan du fråga då varför han säger så fula saker till dig och brusar upp så lätt. Kanske han har ett svar och att det går att lösa?

[Roe Deer]
6/12/17, 3:44 PM
#10

Jag hade lämnat snubben ögonaböj! 
Men eftersom du kommer hit till iFokus istället för att säga ifrån och ställa honom mot väggen, så förstår jag att det brister lite i ditt självförtroende. Inga dömanden, jag tycker man inte ska behöva ta sådan skit från någon man älskar. Du behöver inte ens säga emot, du kan bara gå din väg, gör du inte det kommer du tillslut manipuleras av honom, tro på det han säger om dig…  Ta ingen skit vännen!

[LarssonA]
6/13/17, 1:45 PM
#11

#10

Jag tycker inte alls att det visar på att du brister i ditt självförtroende när du ställer frågan på forum! Tycker tvärtom det är fullt normalt, eftersom ha inte varit såhär innan och börjat nu så är du förvirrad! Vem hade inte varit det?

Om han däremot sagt så hela tiden, då kan det visa på "att det inte är nån stake i dig" men jag kände direkt att det handlar om något som hänt. Antingen något han själv mår dåligt över och låter det gå ut över dig, eller nån form av sjukdom…

Ensombryrsig
6/13/17, 5:03 PM
#12

Limelight, jag tänker inte råda dig att lämna honom. Det kan vara svårt att göra det från någon man älskar, även om de gör fel.

Men din kille gör mer än fel. Det du utsätts för är en form av förtryck och det ska ingen behöva utstå.

Prata med honom vid tillfälle då det känns bra mellan er. Försök få honom att förstå hur du känner och mår när han gör som han gör. Rimligtvis har det hänt något som han inte har berättat och det kanske han kan göra då.

Brusar han ändå upp då eller om det fortsätter, måste du sätta dig själv i första rummet och tänka på att lämna. Vem vet vad nästa steg blir om han gick från snäll till detta? Risken finns ju också att det blir fysiskt. Vänta inte på det!

pyromanen
6/13/17, 6:18 PM
#13

Har det hånt något som kan ha gjort att han inte mår bra psykiskt? (Nära anhörigs död, blivit arbetslös, fått nån diagnos eller dyl?)

Annons:
Upp till toppen
Annons: