Annons:
Etikettkänslor
Läst 926 ggr
amandajoh
2017-04-18 20:49

Hur kommer man över det?

Min kille och jag har gjort slut efter 4 år… bara ledsen hela tiden… jag är 26 år gammal och tänker att jag aldrig kommer hitta någon som honom igen… vill ha barn osv, han har kallat mig massa skit vilket gjort att självkänslan inte finns mer.. så hemska saker att jag inte ens vill skriva dom här, vilket resulterade i att jag med började med det, säkert i försvar. Sa tex att han var kär i sin bästa tjejkompis, att jag är ful och borde förstå det mm.. samtidigt kunde han köra 20 mil för att trösta mig för saker han gjort när vi hade distans förhållande…. Borde kunna tänka på allt negativt när jag blir ledsen… men hur kommer jag över det? Och inre stressen med att jag aldrig kommer hitta någon som han igen osv…..

Annons:
nypisnina
2017-04-18 21:41
#1

Du vill väl inte ha en sån som han om han har fått ner din självkänsla? Nä, du kommer att träffa någon som är bra för dig. Och du behöver inte känna någon stress. Jag är snart 33 år och har inga barn men kanske kommer att vilja ha i framtiden - det är verkligen ingen brådska för dig.

Ta dig tid och sörj, det tar tid att komma över sånt, även om jag tycker att han verkar vara skitdum.

amandajoh
2017-04-19 09:03
#2

Jo… han började ju allt om man säger så… och att ingen någonsin tycker om mig på riktigt folk bara låtsas mm… Visst jag har med sagt mycket dumt men jag vet att det är en reaktion på hur han betett sig… skrattat åt mig när jag legat på golvet och gråtit mm…

freyya_
2017-04-19 10:32
#3

#2 Det låter som att du varit med om psykisk misshandel. Sök hjälp hos psykiatrin! Det här handlar om mer än bara uppbrottet för dig.

amandajoh
2017-04-19 11:32
#4

Jo alltså han ljög för mig i början vilket gjorde mig nervös och kanske lite kontrollerande… sa till han att jag hade blivit sviken i ett tidigare förhållande så vill ha en ärlig och rak ändå ljög han om att en ny tjej börjat i hans team och raderade henne från schemat för att jag inte skulle se… samt att han sa att han var kär i sin bästa tjejkompis… och ville ha henne och inte mig.. Då sa jag hon eller mig?? Han valde mig. Ändå kontaktade han henne och sa att han inte ville ha mig mm.. Kallat mig för massa skit så känner mig helt värdelös…

Pytteliten
2017-04-19 22:45
#5

Försök vända på ditt tänk! Han är värdelös, som har fått dig att känna såhär, inte du!!! Du skriver ju så att vi förstår vilken liten patetisk skit han är, så innerst inne vet du faktiskt redan om det själv 😉.

När du har insett ovanstående kan du med rak rygg gå ut i livet och träffa en trevlig man som inte alls är som den som du just har sluppit. Lycka till på resan ❤️!

amandajoh
2017-04-20 09:36
#6

Jo… men sen har han ju varit underbar med.. kört 20 mil lixom för att trösta mig.. men är väl som ni skrev att jag får nog uppsöka psykolog.. för just nu ser jag allt som mitt fel..

Annons:
MissClue
2017-04-20 10:17
#7

#6 tröstade han dig för något han gjort mot dig? Av erfarenhet så jobbar misshandlarna så..Bryter ner dig och behandlar en dåligt för de får energi av det men för att hålla kvar offret och ge den hop om förändring så måste misshandlaren väga upp med de där fina sidorna som man föll för och så gärna vill ha tillbaka. Men det är bara ett spel tyvärr, han såg nog bara sin egna vinning i att åka och trösta dig. jag brukar rekommendera sidan tuvaforum. Har inte varit medlem på några år men efter att jag kom ur ett förhållande med misshandel så hjälpte sidan mig. Man kan läsa om hur misshandlare fungerar osv. Klassisk konsekvens är att offret skuldbelägger sig och du kommer känna så ett tag tills du får upp ögonen för vilken manipulation du varit utsatt för. Att söka vård och samtal är också toppen.

I love not man the less, but Nature more…

amandajoh
2017-04-20 10:51
#8

Jo var ju för saker han gjort. Men tycker ändå inte det verkar som att han varit sån. Fick mycket skit för har nyss fått diagnos asberger och adhd. Han trodde jag låtsades… måste ha stöd i en sån grej… och han sa att han aldrig kommer förstå hur mycket han än läser på

Upp till toppen
Annons: