Annons:
Etikettkänslor
Läst 2528 ggr
Julia1234
4/20/17, 11:19 PM

Olyckligt kär i min brors bästavän

Jag har varit olyckligt kär i min brors ena bästavän i snart ett halvår. Vi sågs o pratande lite under en resa runt nyår o därefter blev jag som besatt över honom. Jag fick hans snap av min bror, som var väldigt supportande, men han la inte till mig förrens flera månader efter att jag addat honom. Vilket jag ansåg lite mystiskt. Men till det sorgliga …. Jag vågade inte riktigt skicka något direkt till honom så det slutade med att jag fyllesnapa honom något konstigt och han tog bort mig. Jag är såklart ganska så väldigt krossad, eftersom jag inte kan sluta att vara så arg på mig som tillät mig själv att snapa det jag gjorde - trots att jag var full. Jag har försökt lägga till honom igen, men det har gått lite mer än en vecka o han har ju såklart inte lagt till mig igen. Jag vet inte alls hur jag ska ta mig vidare, för jag antar att han måste varit på något vis nyfiken på mig eftersom han la till mig efter såpass lång tid (värt att nämna att han gjorde det efter att vi hade gått förbi varandra när han krökat hemma hos mig med min bror). Jag vill ju verkligen inte framstå som desperat, men jag känner att jag verkligen inte fick chansen att visa mig själv …. Vet som sagt inte alls vad jag ska göra, smartast är väl att gå vidare, eller har ni några andra tips?

Annons:
Julia1234
4/20/17, 11:43 PM
#1

Han är förövrigt 3 år äldre än mig, så jag vet inte om han numera bara klassar mig som den omogna lillasyster … är bara så trött på hela den här situationen. Överväger om det är värt att ge lite blickar eller le när jag ser honom nästa gång, men jag vet inte om jag bara framstås som ännu konstigare då …

JessieJames92
4/21/17, 12:12 AM
#2

Han har inte några andra sociala medier då? Jag skulle iallafall försöka få kontakt med han på nåt sätt. Om det så är bara online eller att du tar kontakt när ni ses. Det kan bara vara nåt så enkelt som en hälsning, ett leende, en blick. Jag tycker iallafall att du ska försöka visa intresse på nåt sätt. Synd att alla hjärtans dag är över annars hade du kunnat skickat nåt meddelande till honom eller nåt.(Det kan du förstås göra ändå) Det var så jag började umgås/chatta med min sambo. :)

Jag vet själv hur det känns jag har suttit i samma båt. Men jag kanske hade det lättare än du? Min sambo/fästman är nämligen 1 av min brors bästa vän/gamla skolkamrat och 3 år äldre än mig.

Jag hade dock fördelen att han blev kär i mig vid första ögonkastet 4 år innan vi började dejta. Jag visste redan året innan vi blev ihop att han tyckte om mig, men då var inte jag  lika intresserad. Däremot ett par månader senare fick jag upp intresset för honom och blev som besatt. Det gick ett par månader med att jag bara försökte finnas där i bakgrunden, heja och ge blickar och leenden. Jag umgicks också med han och andra av min brors kompisar ibland tillsammans med min bror och det hjälpte mycket. När sen alla hjärtans dag kom skickade jag ett meddelande till honom och där startade allt kan man säga. Vi firar nu 6 år tillsammans och har varit förlovade i 5 år. Så vi är ett bevis på att det går om man vill. Men det är inte lätt att ta sig dit. Man måste bara försöka. :)

Ledsen om det blev så mycket om mig själv där.

Men du får helt enkelt fundera själv hur du vill göra, vill du gå vidare så är det okej. Vill du försöka så kör hårt, det är alltid spännande och se om det kan bli nåt. Bara du själv vet hur du vill göra. Försök vara positiv och ge inte upp i första taget när du väl bestämt dig. Jag hoppas att mitt inlägg har hjälpt dig lite iallafall. :)

“Is it weird in here, or is it just me?”
https://www.youtube.com/watch?v=aZQDb8N6Gyw

Julia1234
4/21/17, 10:49 AM
#3

Tyvärr har han ju såklart inga andra sociala medier, han är en riktigt gamear så det är väl ungefär där han hänger. Jag kan ju få hans nummer, men det är väl lite creepy o kontakta honom där. Jag vill verkligen inte behöva gå vidare, så jag får väl försöka ta kontakt de gånger jag ser honom istället. Det är väl det att jag tycker att det verkligen är så jobbigt att vara den som är puschade och försöker kontakta, speciellt när det jag hatar mest är att framstå som klängig eller "på". Men jag kanske måste ge det några försök innan jag ger upp … Tack för svaret iallafall, kul att det gått så bra för dig <3

MissClue
4/21/17, 3:02 PM
#4

Han kanske tror du är förbjuden frukt då han är bästa vän med din bror

I love not man the less, but Nature more…

freyya_
4/21/17, 5:43 PM
#5

Vad var det du skickade som var opassande? Jag tänker att ifall han tog bort dig efter det verkar det ju som ett tydligt tecken att han inte var intresserad, tyvärr :/ Och i övrigt tycker jag att han skulle söka kontakt med dig om han var intresserad. Intresse och kontakt måste ju ske från båda håll.

[Devya]
4/21/17, 8:37 PM
#6

Aj, nej, jag skulle inte fortsätta med att besvära honom om jag vore du. Det låter inte som han alls är intresserad och om du fortsätter och försöker få kontakt med honom så kan han börja ogilla dig ännu mer.

Lugna ner dig, snälla. Ingen tycker om sådana som är desperata och om du försöker få kontakt med honom på något annat sätt så finns det nog risk för att han tycker att du är lite väl påstridig och "stalker-aktig".

Förlåt om jag låter negativ men lite väl tråkigt om du råkar skämma ut dig för den som du har en crush på.

Om han är intresserad så ska han söka upp dig och inte tvärtom. Annars blir du klassad som klängig och jobbig.

Så i princip håller jag med ovanstående skribent.

Annons:
Aleya
4/22/17, 11:04 AM
#7

Jag gissar på att du inte är så gammal ts. Men om han har blockerat dig för det du har skrivit så känns det som att det är nog kanske dags att lägga ner detta projektet. Om han vill nått så får han väl höra av sig till dig. Men för din skull så låt detta vara och försök gå vidare i livet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
4/22/17, 3:29 PM
#8

Tycker också att han visar tydligt att han inte är intresserad. Är dags att lägga ner.

Urhasten
4/24/17, 4:14 PM
#9

Jag säger - var jobbig, försök få kontakt, ge inte upp efter ett misslyckad snapchat-meddelande for Gods sake! ☀️

Om han verkligen inte är intresserad kommer han att visa det tydligare än att ta bort dig på sociala medier. Ex. snacka med din bror om hur jobbig syrra han har. Själv brukar jag avfölja/följa titt som tätt både mina närståendes sociala medier och andra för att jag i perioder inte har intresse eller snarare känner att IRL-kontakten är tätare/viktigare just då. Dem tar inte illa upp alls och det betyder inte att jag inte tycker om/älskar dem. Mitt råd är att försöka vara mer kontaktsökande IRL, då sociala medier kan vara som en förstakontakt, men att ni försöker ses/umgås i verkligheten så att umgänget blir baserat på vad som händer på riktigt. Ex. om han hänger med din bror, de ska gå och handla och du frågar om du kan hänga på då du ska köpa någonting. Vara med om de spelar något eller ser en film i TV-rummet. Jag hade i alla fall aldrig gett upp så starka känslor på bara ett bakslag, även om det kan riskera att man blir nekad på riktigt. Chansen att han fattar intresse eller blir en vän är större om du tar reda på mer om honom via honom själv.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Julia1234
4/26/17, 4:33 PM
#10

Lyckligtvis har han ännu inte nämnt något för min bror om mig, eller överhuvudtaget att jag ens la till honom. Tyvärr träffar jag honom inte sådär jätteofta, händer väl någon gång i månaden kanske. Och den enda sociala medien han har är just snap, men I will try att få hans intresse nästa gång jag ser honom. Tack för pushen :)

Upp till toppen
Annons: