Annons:
Etikettkänslor
Läst 1364 ggr
lunaaa
4/24/17, 3:04 PM

Är detta taskigt?

Är det taskigt att dra till en kompis studentskiva istället för sin flickväns? Att man stannar en kort stund hos sin flickvän, sen drar till en polare?

Annons:
amandajoh
4/24/17, 3:05 PM
#1

VEM vill du leva med? Din polare eller flickvän. Ja de är taskigt

lunaaa
4/24/17, 3:08 PM
#2

#1 Inte jag, min pojkvän.. vill samtidigt inte vara för krävande. :/

Gronstedt
4/24/17, 3:17 PM
#3

Det är taskigt om flickvännen har bett att man ska vara på hennes skiva, om man har lovat att vara på hennes skiva  och om hon blir ledsen när man drar. 

Om man redan från början har förklarat att man inte tänker vara på flickvännens skiva så är det kanske ledsamt, men inte taskigt.

Om hon inte bett, man inte lovat och hon inte blir ledsen är det förstås helt OK.

pyromanen
4/24/17, 3:19 PM
#4

Fester är till för att ha kul, inte för att "ställa upp". Om min pojkvän hellre ville vara på kompisens fest kanske jag skulle bli lite ledsen men jag skulle då inte vilja att han av artighet var hos mig. Även par består av individer.

JazzBass
4/24/17, 3:20 PM
#5

Det beror på vad du har för program under kvällen. Vi åkte vi ut och åt och festade med hela årskursen då vi tog studenten, och då var inga pojk/flickvänner med. Men ja, jag håller med #1 om att det skulle vara rejält taskigt mot sin flickvän att sticka till en polares skiva istället. Förstår inte hur man ens kan föreslå nåt sånt, och du har all rätt att vara besviken på honom om han nu gjort det.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
4/24/17, 3:22 PM
#6

Jag förstår att man vill fira både en vän och sin flickvän och hade inte sett något problem om man först gick och firade den ena och sedan den andra.

Annons:
JazzBass
4/24/17, 3:29 PM
#7

För att förtydliga mig lite, i och med de andra svaren som kommit: Ens partner ska alltid vara första prioritet tycker jag, om man måste välja som nu. Därför tycker jag det är taskigt att lämna sin partner i sticket för att hellre festa med en polare. Men det blir en sur bismak över det hela om han är med dig TS bara för att du vill att han ska vara det. Skadan är redan skedd alltså i och med att han ens föreslagit saken som han gjort.

Det är ok att fira båda, men att vara lite med flickvännen för syns skull och sen gå och festa loss på kompisens fest känns inte rätt. Tvärtom hade varit helt acceptabelt dock tycker jag.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

pyromanen
4/24/17, 3:34 PM
#8

#7 "ens partner ska alltid vara 1:a prioritet", det tycker jag låter som utgångspunkt för att begränsa en partners frihet på ett sätt som inte är hälsosamt. Beroende på vad det handlar om då såklart. Om partnern är på akuten och verkligen behöver en där då vore det rejält taskigt att dra på polarens fest.

JazzBass
4/24/17, 4:09 PM
#9

#8 - Ok, man ska aldrig säga varken aldrig eller alltid, men jag talar inte om att begränsa ens partner utan snarare sig själv, om det nu ska ses som en begränsning överhuvudtaget. Man kan inte vara på båda fullt ut, så man måste prioritera. Vid två annars likvärdiga event som i det här fallet (en polare och flickvännen tar studenten) så tycker jag att man bör prioritera sin partner, inte minst om hon väldigt gärna vill att han ska vara vid hennes sida på hennes stora dag. Som du säger så handlar det om att vara där för sin partner när hon behöver/verkligen vill det. Det behöver inte vara vid nån sjukbädd utan det kan lika bra vara vid större livshändelser som detta eller vad som helst. I övrigt är jag helt för principen "If you love somebody, set them free".

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
4/24/17, 4:14 PM
#10

Dock undrar jag om ts uttryckt hur gärna hon vill att han stannar eftersom ts skriver att den inte vill vara för krävande.

Elsaharr
4/24/17, 4:36 PM
#11

Om ens partner har lovat och sagt att hen ska vara där, då är det taskigt att dra iväg tycker jag. Men jag fattar verkligen att man skulle vilja fira med både sin flickvän och sin vän, så jag tycker absolut inte att det är taskigt om man ej lovat något annat.

Zingo ;D

[Devya]
4/24/17, 5:01 PM
#12

Låter inte taskigt alls i mina öron. Jag skulle förstå det fullständigt. Jag är inte den enda viktiga personen i min sambos liv vilket jag har full förståelse för. Prioritera? Man måste ju kompromissa litegrann. Sätter man alltid sin partner först så kan man sen i slutändan stå där utan kompisar och kanske en partner som lämnat en.

pyromanen
4/24/17, 5:03 PM
#13

Tänk då om detta är bästa polaren sedan många år och flickvännen blev han ihop med för två månader sedan. Skulle det då inte vara taskigt mot kompisen att välja tjejens fest? (Jag skulle tycka det)

Annons:
Honestyisdead
4/24/17, 5:18 PM
#14

Håller med #12 och #13

lunaaa
4/24/17, 5:47 PM
#15

De är inte bästa kompisar sen flera år. Ska inte på bästa vännens student alls utan det blir mycket bärs som serveras. Ingen av vännerna hans var på hans studentskiva heller :/

jessR
4/25/17, 7:51 AM
#16

Killen känns inte så seriös om han tänker sticka på en annan skiva för att det serveras mer bärs där…. det känns sådär skulle nog jag som flickvän tycka… :/

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Gurky
4/25/17, 4:21 PM
#17

Låter som en kass ursäkt för att slippa din?

[Devya]
4/25/17, 8:53 PM
#18

#15 Ah, okej. Vet inte om du ser det hela från ett helt annat perspektiv och vill vara negativ (vilket är naturligt då man känner sig sviken) eller om det är exakt så här som det ligger till.

Om det är så att han bara valde det stället pga att det skulle serveras mycket öl så verkar du ju tyvärr inte särskilt viktig I hans liv och kanske du då bör fundera på om det här är faktiskt en kille som du vill vara med.

nypisnina
4/25/17, 10:01 PM
#19

Taskigt vet jag inte men jag hade blivit ledsen om min partner inte hade velat umgås med mig på en sån viktig dag. Hade aldrig krävt något, men jag hade blivit besviken på att hans vilja är en annan än den.

pyromanen
4/26/17, 6:52 AM
#20

Om kärnan i problemet är att han hellre vill vara full än med dig… då är det problem!

Annons:
Upp till toppen
Annons: