Annons:
Etikettförhållande
Läst 1292 ggr
RöttVatten
2017-04-26 11:43

Märkligt

Hej! Till vardags är jag en väldigt lugn och go' tjej på 21 år, men mellan varven tycker jag om att släppa loss lite och ja… bara njuta med andra. Träffar diverse olika människor och har sex. Inget som jag tar till en överdrift, utan jag har kontroll över situationen. Vi båda njuter och säger adjö och sedan är det inte mycket mer med det. Men det är en som sticker ut från mängden. Har träffat honom i kanske 2-3 månader, kanske 3-4 gånger i månaden, och vi båda njuter väldigt mycket när vi ses, men efteråt kan vi stanna upp en stund och bara prata. Blir inte så länge, men lite grann. Men när vi sedan har skiljts åt så finns han kvar i tankarna, han är intressant. Enormt intressant och jag längtar tills nästa gång vi ses. Det är märkligt, har träffat så många under drygt ett års tid och majoriteten har varit väldigt trevliga och rara så klart, men när "allt är avklarat" så har jag inte kännt något direkt intresse för dem. Ibland har jag träffat vissa fler gånger och båda har haft skönt, men fortfarande har vi båda fått det vi vill ha och tackar för oss när vi är klara. Jag förstår inte, känns bara så konstigt. Jag har ingen aning om vad detta kommer mynna ut i, vi ses kanske ett par gånger till och sedan känner jag kanske att nej, han var visst inget intressant trots allt. Men för varje gång vi ses blir han bara än mer intressant. Det känns så skumt. Har legat sömnlös 3 nätter och bara tänkt, kan tillägga att det är extremt sällan något fastnar så pass för mig. Jag mår inte dåligt över det, men jag fattar liksom inte. Tycker våra möten tillför något positivt för min del. Vem är han då? Han är en mycket respektfull lugn man på 63 år. Han är ingen rövslickare eller på något annat vis särskilt speciell som så "hörs och syns mest", nej inget sådant, men inte heller någon som är blyg. Han är nykter sedan 1,5 år tillbaka och verkar ha börjat på ny kula, leva ett liv utan sprit. Han bor själv men har både barn och barnbarn. Hans yngsta dotter är två år yngre än mig. Jag har förstått att redan tidigt la han märke till en inre trygghet hos mig. En trygghet med mig själv som han själv har nämt att han har önskat att själv ha. Allt är så otippat och overkligt. Vet inte var jag vill komma med detta, men jag kan inte släppa detta. Jag är inte så "dum" så jag tror att det skulle kunna leda till något, utan snarare så njuter vi när vi ses, både i sovrummet och av varandras sällskap. Umgänget är så kravlöst och enkelt. Surrealistiskt.

Annons:
tiger tok
2017-04-26 11:49
#1

OT, men blir lite äcklad över att hans dotter enbart är 2 år yngre en den han ligger med. Men som sagt det är off topic!

Honestyisdead
2017-04-26 11:54
#2

#1 Betänk då att han har äldre barn också.

Nej. Jag ser det som fel när en så gammal man har med en så ung tjej att göra sexuellt. SPECIELLT  när han har barn i samma ålder.

Och när en så ung tjej är intresserad av en gubbe är jag övertygad om att det handlar om annat än sexuellt intresse i grunden.

RöttVatten
2017-04-26 12:07
#3

#1 Man kan sköta det snyggt och mindre snyggt. Han sköter det snyggt. Han älskar sina barn och är fullt kapabel att hålla familj och sexliv isär. #2 Har legat med fler i hans ålder och även med många i min egen ålder, utan något intresse för någon av grupperna. Jag är i grunden åldersblind. Noterar att någon är äldre än mig, men sen tänker jag inte mer kring det. Har lyckats öva upp det på senare tid, så om jag ger mig lite tid så kan jag avgöra hur gammal någon är ganska så korrekt. Han är född samma år som min pappa. Faderskomplex? Kanske, vet inte. Kalla det vad du vill, jag har släppt det här med ålder för länge sedan. Det enda jag kan säga om saken är att jag ser inga liknelser i honom och min pappa, det enda som de har gemensamt är deras födelseår.

pyromanen
2017-04-26 12:39
#4

När det finns speciella vibbar sådär, något som gör det extra intensivt är det alltid så att de finns psykologiska omedvetna grejer inblandade. kombinationer av saker som slår an npgot hos den andra. Ett exempel på sådant kan vara set du nämner med att på något vis sakna en fadersfigur medans det för en äldre man är attraktivt/status/fjäder i hatten med ung tjej. Men det finns andra möjliga psykologiska konstallationer också. Han kanske är det som kallas "vuxet barn", dvs har npgon sorts trauma från barndomen och attraheras av att du är ung/självständig/stark och åldrarna till trots är då du "moder" och han barnet i någon inte så hälsosam psykoligisk konstallatiob. Nyktra alkisar har ofta andra bakomliggande problem annat än just alkoholen i sig, så tro inte att om han bara håller sug nykter är han frusk. Varningsklocka för att engagera dig djuparr i detta!!!!

RöttVatten
2017-04-26 13:57
#5

#4 Intressant tanke, kan inte säga emot. Det är något speciellt med det hela och eftersom jag inte kan komma på vad så är det mycket möjligt något undermedvetet.
Han har nämt att han inte hade någon bra barndom, vad det beror på vet jag inte än, men av den anledningen känns det ju som det passar in på det du skriver. Har du några källor på detta? Om man vill läsa mer? Tycket det är svårt att googla, i regel kommer massa forum upp --> mycket skitsnack & lite fakta.
Tackar för faktiska anledningar och inte bara "håll dig borta från honom, han är gammal", när man får ordentliga argument så tar man åt sig bättre utav informationen.

[Devya]
2017-04-26 15:40
#6

Spännande. Så länge ni är ansvarsfulla och ni båda är med på det, varför inte?

Förstår inte all denna kritik som poppar upp. Människan är ju ändå 21 år och kan välja själv vad hon gör. Åldern är väl inget större problem. Det kanske dock blir ett problem om de väljer att gå framåt I deras förhållande men sådana problem tror jag att de är isåfall medvetna om.

Jag skulle inte överanalysera det alltför mycket om jag vore du. Kör på så länge ni båda mår bra. ;)

Annons:
Gronstedt
2017-04-26 15:42
#7

Det låter som om ni har det bra tillsammans när ni är tillsammans - måste det analyseras så mycket mer? Tänk dig bara för innan du låter känslorna snurra iväg för mycket och framför allt innan ni börjar ta för stor del av varandras liv. En människa som är så mycket äldre och dessutom förälder och missbrukare eller nykter missbrukare har mycket större "bagage" än en yngre person, vilket kan komplicera relationen. Fundera över om det är värt det innan du låter dig dras in för mycket.

Men om du kommer fram till att det är värt det, så kör på och lycka till!

RöttVatten
2017-04-26 16:35
#8

Följer ganska precis samma filosofi som ni två ovan, Devya och Gronstedt. Så länge man är medveten om vad som sker och man mår bra, så varför inte? Vet inte var detta kommer leda som sagt. Skrev huvudsakligen för att jag behövde få höra olika tankar på det hela, positiva som negativa. Få en lite mer objektiv syn på situationen. Det är nyttigt med kommentarer som ger en anledning till att vara vaksam och berättar vad man bör se upp för. Det tar en tillbaka ner på jorden, men ser ingen anledning att avsluta något medans det inte finns några problem.

Maria
2017-04-26 17:48
#9

Jag reagerar mest på att du är 21 år och har haft sex med flera i 60-års åldern.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RöttVatten
2017-04-26 17:57
#10

#9 Man måste ju göra lite studier och se om det finns hopp för en själv när man kommer upp i den åldern, hahahhaha. ;-P

pyromanen
2017-04-26 19:08
#11

Jag tror inte det är möjligt som 21 åring att vara medveten om vad en ger sig in i om en engagerar sig känsomässigt i en nykter alkis på 60 som haft en olycklig barndom. Och skulle 21-åringen bli förälskat är hon definitivt inte medveten, då är en ju typ sinnessjuk 😊. #5 min "källa" är min egen dyrköpta erfarenhet. Var tillsammans med en nykter alkis i 15 år. Det var skithäftigt och något mycket speciellt i början. Det "slutade" med 1,5 års psykoterapi och jag kommer nog alldrig bli helt återställd, Vill inte skriva mer här men kan svara på PM om det är av interesse.

RöttVatten
2017-04-26 19:42
#12

#11 Anser själv att jag har en god kontroll över mina känslor, men kan ha fel. Har skickat ett pm, då jag gärna vill höra din historia. =)

flocken
2017-04-28 08:07
#13

Om ni trivs ihop så är det väl kanon. Det är inte ofta man hittar någon man trivs så bra med. Njut! Ålder är bara en siffra på ett papper. När jag var 18 var jag sambo med en man som är 22 år äldre än mig. Hans äldsta barn var då 12. Jag har till större delen haft äldre partners. Ser inga konstigheter med det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
OlgaMaria
2017-04-28 11:26
#14

Oavsett ålder tycker jag det är svårt att förstå att man vill leva på det sättet som du gör - med en massa sexuella relationer. Jag tror man gör det svårare för sig själv i framtiden att bygga intimitet och tillit till en person som man faktiskt vill leva med. Sex är fint utifrån relationen och närheten man har till personen. Att reducera sex till tillfällig kroppslig njutning anser jag är att messa upp hela grejen. Sen har vi också det perspektivet av missbruk/beroende. Det måste ta mycket tid och energi från dig att ordna dessa möten osv. Inte för att jag menar på att det skulle "kosta" energi - men det låter som att ditt liv kretsar väldigt mycket kring dessa möten, och då tar det över från mycket annat som ditt liv skulle kunna handla om - studier, vänner, träning, jobb, andra intressen m.m. Utvecklas du som person på det sätt du vill?

Jag tycker det är lite oroväckande med hur lätt det har blivit för folk att hitta nån att ha sex med, med dejtingappar osv. Det skapar en slit-och-släng kultur kring människor  - alla är utbytbara. Hur lär man sig att bygga trygga långa relationer i det? Värdet av hållbara relationer suddas helt ut, men det är ju omöjligt att veta nyttan i en lång relation utan att uppleva en lång relation. Efter 10 år med min man tänker jag att jag vunnit ett djup med honom som jag inte hade för bara ett par år sen. Men det är så lätt att ge upp många gånger längs vägen, och man har ingen aning om allt man kommer vinna, efter 5 år, efter 8 år, efter 10 år, eller efter 20, 30 och 40 år. 

Det är så lätt med lättköpt tillfällig njutning. Hur lär man sig att bygga på djupet i det? Du formas ju som människa i allt detta. Du formas inför din egen framtid, och du programmerar hur du ska se på och förhålla dig till sexpartners i framtiden. Allt vi gör nu, formar hur vi kommer tänka, känna och agera senare. Är det så här du vill ha det i längden?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gronstedt
2017-04-28 11:32
#15

#14: Även om man anser att långvariga relationer är viktiga, är långvariga relationer med sexualpartners viktiga? Möjligen om man ämnar skaffa barn och vill att båda biologiska föräldrarna ska vara närvarande, men varför skulle man vilja skaffa barn? 

Även om man anser att tillit är viktigt, är fysisk intimitet nödvändigt för tillit? Långvariga, djupa relationer kan man ha med personer man inte har sex med, om man tycker att det är viktigt.

OlgaMaria
2017-04-28 11:36
#16

#15 Det jag, delvis, menar på är att sex kommer till sin rätt när det hör ihop och är ett resultat av relationen man har tillsammans. Att reducera sex till en fysisk handling är att messa upp vad det handlar om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gronstedt
2017-04-28 11:43
#17

#16: Bara om man har exakt din uppfattning om vad sex handlar om och om vad relationer handlar om.

RöttVatten
2017-04-30 02:17
#18

#14 Förstår vad du menar när du skriver slit&släng-kultur men kan bara hålla med delvis. För mig finns det två sidor av sex. Ren sex som helt enkelt bara är sex, sedan finns det sex där man älskar. Ingen av dem är dåliga i min mening. Självklart är sex-sex mycket lättare att hitta än älska-sex då det kräver betydligt mer, men jag tycker inte man kan förkasta sex-sex för det. Om jag ska tala av erfarenhet kan jag ärligt säga att det finns flera gånger som en träff har mynnat ut i något helt fantastiskt. Några gånger har man varit på små rosa moln och svävat ett par dagar efteråt. Visserligen inte för att man har varit förälskad men minnet har gjort en så belåten och det har pirrat till i magen och hela kroppen när det har ploppat upp. Jag tycker jag har utvecklats en del som person. Man lär sig sina gränser, lika så lär man sig ATT sätta gränser. Jag har blivit enormt mycket bättre på att läsa människor. Tycker jag känner mig själv bättre och har blivit betydligt mer trygg med att umgås och vara social med såväl vänner som obekanta. Tidsmässigt skulle jag säga att det tar inte upp mer tid än en annan hobby/fritidsintresse. Om man nu ska vara sån så händer det ju att jag inte lägger mer än max en timme på det på en dag och då hinner jag både träffa någon och njuta. Jag läser på högskola och skriver tentor med medel betyg, mattetentor brukar toppas. Så skolan går okej. Vad gäller långvariga förhållande så skulle jag inte vilja se mig okapabel till detta. Min absolut bästa vän har jag känt i 5 år, länge om man är 21 tycker jag, hehe. Vi har gått igenom mycket tillsammans. Bråkat har vi gjort och tjafsar gör man ibland, men det slutar ändå med att vi blir sams igen. Absolut kan jag se att relationen vi har, har en helt annan dimension än träffarna jag ibland är på. Och när man har sex med henne är det ju en helt annan känsla i grunden då vi känner varandra vid det här laget, och det ska man inte förringa. Men lika så vill jag inte förkasta relationer som uppstår från en sexuell relation, de bygger ju på ett intresse för den andra personen. Ett intresse för personens inre. Det yttre, köttsliga, har man ju redan fått ta del av så det behöver man inte fjäska för att få komma åt. Något som jag däremot avskyr är de människor som ljuger folk rakt upp i ansiktet bara för att få lgga med dem. Krogragg som exempel, nej usch usch säger jag. Not my cup of tea.

Upp till toppen
Annons: