Annons:
Etikettallmänt
Läst 2229 ggr
[memoirsofaclone]
2017-04-30 02:56

Normalt beteende?

Vet inte om det passar in i ''relationer'' men för ett tag sedan hände en enligt mig konstig sak. Som ofta hade jag gått till stormarknaden som ligger i närheten av min skola och när jag står och tittar på nån vara så ställer sig en man i kanske 45-årsåldern bredvid mig och säger typ ''ursäkta, känner du igen mig, vi har nog mötts  förut, jag ser dig här rätt ofta, jobbar du i närheten?'', och ja jag kände igen honom. Några veckor tidigare hade jag i samma affär frågat om han stod i kön (ibland kan folk stå lite oklart). 

Jag tycker att det här var lite märkligt, eller är det bara jag som är väldigt inåtvänd? Tkr även att det var lite obehagligt att man nästan blivit ''övervakad'' typ. Jag blev lite ställd och sa ''ja jag går i skolan här'' och började gå därifrån och han bara vinkade hejdå och såg överdrivet glad ut. 

Alla är ju olika sociala men har nån råkat ut för nåt liknande? Jag skulle aldrig kunna göra så, och jag skulle inte vilja det heller, vad är poängen liksom? Man ser väl folk som man känner igen var och varannan dag. Jag råkar rätt ofta ut för folk som ska prata med en ute trots att det är en total främling. Varför får man inte bara vara ifred?

Annons:
Mia-45
2017-04-30 09:06
#1

Han är väl intresserad av dej och sökte kontakt på det viset. Tycker jag är lite gulligt. 
För ett tag sedan så hände mej ungefär samma. En kille kom fram till mej och frågade om jag kom ihåg honom. Vi hade träffats förr, sade han. 
Men tyvärr kände jag inte alls igen honom. 

Så jag tror mannen som kom fram till dej är intresserad av dej och vill ha kontakt.

tinaek
2017-04-30 09:28
#2

Jag skulle tycka det var obehagligt om en främling som jag brukar se i samma matbutik som jag handlar kom fram och frågade var jag jobbar. Jag skulle aldrig avslöja det för en främmande man nej. Om man är intresserad av en person så finns det ju andra saker att säga än att direkt fråga rakt på vart man jobbar.

Greta G
2017-04-30 09:47
#3

Med tanke på åldersskillnaden mellan er tycker jag det känns lite creepy, hade varit en sak om ni varit i samma ålder för då hade det varit ett sunt intresse från hans sida och inte en 45 årig man som söker kontakt med skoltjejer. Nej försök undvika honom om du ser honom igen är min spontana reaktion.

RöttVatten
2017-05-12 00:36
#4

Vissa har ju ett sjukt stort socialt behov. Jag hade försökt se om han är lika angelägen att starta en konversation med vem som helst i övrigt. Kanske svårt om han verkar ha bra koll på dig, men kan tycka att om han är lika pratglad med alla så är det ju inget som är riktat specifikt mot dig. Vilket hade gjort mig lugn om jag vore i din sitts. Sen vet man ju aldrig om du påminner honom om någon han har hållt kär. Det kan ju vara vad som helst. Han har kanske vuxna barn och när en av dem var yngre liknade dem dig? Det kan ju få vissa att bli lite knasiga utan att vilja dig något illa. Om det inte är något av ovan nämnda så skulle jag nog undra vad han vill. Som jag förstår det är det en ganska stor åldersskillnad mellan er. Vilket gör att man är lite orolig för vad han har för baktanke.

[memoirsofaclone]
2017-05-12 01:28
#5

Tack för svar, har inte sett honom sen detta i alla fall. Men man undrar ju hur folk tänker. Var säkert dumt att säga att jag gick i skolan där,  men blev bara lite ställd och ville komma därifrån så svarade bara liksom. Kanske låter fördomsfullt men han såg så ''ordentlig'' och vanlig ut, inte sådär ''skum'', inte den man tänker sig ska bete sig sådär märkligt. Aja, förhoppningsvis ser jag honom inte igen.

Mortiscia
2017-05-21 19:30
#6

Jag kanske är old-fashioned, men det är verkligen inte passande att en man i 45-årsåldern kontaktar en skolungdom på detta sätt! Peddo-varning för min del! Undvik!

Annons:
[Devya]
2017-05-21 21:40
#7

#6 Håller med dig!

Gaara
2017-05-24 15:35
#8

Jag minns inte ens hur många för mig främmande eller mer eller mindre obekanta människor som hälsat på mig och pratat med mig. :P Men så har jag en annorlunda klädstil och hade det även förr, så folk la märke till mig men jag la inte märke till dem. Många började liksom hälsa för att de åkt samma tåg som mig så många gånger. Och jag fick ofta frågan om jag bodde på en viss ort, men det gjorde jag inte, jag jobbade där. XD Så för mig så låter det inte konstigt alls.

[Devya]
2017-05-24 16:38
#9

#8 De som har kontaktat mig på gatan har antingen velat dejta mig eller börjat stalka mig.  Så för mig är det verkligen inte ett bra tecken om någon försöker prata med mig ute på stan (speciellt om det är äldre män/gubbar).

[memoirsofaclone]
2017-05-25 00:20
#10

#8 Det där är en aspekt jag faktiskt inte tänkt på, jag har också en rätt ''utstickande'' kläd- och sminkstil så kanske man lättare finns i folks minne, dock är de enda som ska ''prata'' nästan alltid äldre män som i det här fallet, vilket ju känns lite olustigt.

VästkustFia
2017-05-30 02:15
#11

Låter mest som han var allmänt pratnödig. Men skulle du se honom där igen kan du ju hålla ett rejält avstånd och se om han försöker ta kontakt med just dig ändå för då skulle jag tycka det börjar osa skumt.

Gaara
2017-06-29 15:12
#12

#9 Har så klart haft en del snuskgubbar som velat gifta sig med mig och annat trams också. Men de flesta har varit folk som sett mig lite för många gånger och lagt märke till mig pga hur jag ser ut, helt ofarliga människor som börjat hälsa och prata för att de tycker att man nästan känner varandra för att man varit på samma ställe så många gånger. Min fästman t.ex såg mig nästan varje vardag när han skulle till gymnasiet och jag skulle till mitt första jobb. Just för att vi åkte samma tåg. Han var ju dock lite intresserad av mig och vågade faktiskt inte hälsa på mig då. XD Men det gick ju bra ändå eftersom att jag några år senare började på samma företag som han jobbade på och två år in på det så gick vi på en after work och lärde känna varandra. Var faktiskt 3 år sedan i tisdags. :)

#10 Då är det nog därför. Folk jag träffar på som jag inte känner minns fortfarande min bevingade ryggsäck och mina skyhöga platålackboots som jag inte haft sedan 2011 eller 2010. X) Folk minns mig nu med för att jag klär mig så färgglatt men får faktiskt inte alls lika mycket kommentarer nu.

Upp till toppen
Annons: