Annons:
Etikettallmänt
Läst 1209 ggr
tinaek
4/30/17, 9:20 AM

Vad tror ni han menar?

Jag har en killkompis som jag känt i över 7 år. Vi ses ett par gånger i veckan ca. Det har aldrig varit något sexuellt mellan oss utan vi chillar, ser film, går ut och tar en öl, och bara hänger typ. Innan vi skiljs efter en kväll så brukar vi ge varann en kram. Alltså snabb kram, inte stå kvar och hålla om eller så.

Igår var han hos mig och vi såg film osv. Jag följde honom till ytterdörren när han skulle gå hem. Jag fick en snabb kram som vanligt. Sen direkt efter kramen flyttade han sin mun till min panna och pussade mig lätt där. Sen gick allt väldigt snabbt, han bara vände sig om gick ut och stängde dörren, så var han borta. Jag hann inte reagera eller säga något. Jag stod kvar och kände mig helt förvirrad av situationen.

Jag vet att ni omöjligt kan VETA vad han menar, jag måste fråga honom, men jag vill ändå höra vad ni tror. Jag vill vara lite förberedd inför nästa möte med honom.

Hur skulle ni tolka det som hände? Är det kanske den naturligaste sak i världen att vänner pussar varann i pannan? Han har aldrig aldrig gjort så innan i alla fall.

Annons:
-Aida-
4/30/17, 9:37 AM
#1

väldigt naturligt för en vän att göra så om man är goda vänner som bryr sig om varandra.
Jag har aldrig haft vänner som gjort så för jag känner mig inte bekväm med små pussar från vänner men har sett många goda vänner som gjort så och beundrar deras starka vänskap.

tinaek
4/30/17, 9:43 AM
#2

#1 Jag känner mig inte alls bekväm att bli pussad av en vän heller och jag blev väldigt paff. Det hade ju varit en sak om han gjort det nu och då men inte en enda gång på över 7 års vänskap och så plötsligt igår. Det fick mig att tänka att hans känslor kanske förändrats från vänskap till något mer.

Shailina
4/30/17, 4:18 PM
#3

Fråga honom.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

_Fisken
4/30/17, 10:05 PM
#4

Han kände väl att det var en speciellt nära situation med dig o han var extra kramsjuk. Han kanske vill ha en djupare relation med dig framöver? 
Att fråga honom kan ge svar som kanske inte är sanningsenliga - han kanske inte själv riktigt vet hur känslorna är. 
Tids nog lär du få reda på hur han känner…

Kalli
5/5/17, 5:39 PM
#5

Puss på pannan är för mig väldigt osexuellt, snarare signalerar de omtanke - tänk ett barn som får en godnattpuss på pannan av sin mamma. Men hur han ser det, och vad han tänker, kan ju bara han svara på.

tinaek
5/7/17, 8:57 PM
#6

Nej det var inte så. Han ville något mer. Jag har aldrig sett honom som någon "pussperson" mot sina vänner och tyvärr var min känsla rätt.

Annons:
penke
5/8/17, 9:47 PM
#7

 Nu är jag gubbe, och har mest gubb och tant-kompisar, numer..
 och har "alltid" varit , på kram  med mina vänner..
 Beroende på vad som hänt under kvällen , vad samtalen berört
är det ibland läge för en längre kraaam, och klapp
:
 eller att jag är extra  glad de är mina vänner
där skulle jag  kunna passa in..hans puss i _pannan_
(INTE på mun)
IFRÅGASÄTT  han inte nästa gång, 
fråga / säg bara att du blev förvånad och förbryllad ..
och hör hand kommentar

det kan vara en blyg/rar grabb  🙂

Upp till toppen
Annons: