Annons:
Etikettdejting
Läst 1544 ggr
Jojjoonn
2017-05-04 22:16

Borde jag höra av mig?

Hej! Nu är det såhär att i januari månad träffade jag en kille, vi hade det jättetrevligt och mysigt och vi klickade verkligen och han gillade mig. Sen åkte han på sin backpacker-resa i tre-fyra månade och kom hem för några dagar sen. Innan han åkte sa han att vi ses i maj! Och vi har haft lite sådär kontakt under tiden, skrivit ett tiotal gånger kanske. Nu har han då kommit hem och ingen av oss har hört av oss. Jag känner nog att jag skulle vilja träffa honom igen men vet inte alls vad han känner, har ju gått flera månader… borde jag höra av mig? Och vad ska jag skriva i så fall? Får ångest över detta, mycket oklart hur han tänker och vill.

Annons:
ApanAnn
2017-05-04 22:26
#1

Hör om han vill fika och berätta om resan. Många gillar att prata om sig själva… Då är det också så pass neutralt att du kan känna av läget lite innan ni bestämmer nåt.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

_Fisken
2017-05-04 23:13
#2

Givetvis ska du höra av dig. Vad har du att förlora?

Elinmatsdotter
2017-05-04 23:41
#3

Han är säkert precis lika osäker som du är, ta ett djupt andetag och hör av dig du har inget att förlora. Lycka till! :)

Jojjoonn
2017-05-05 07:24
#4

Tack för svaren! Känns lite läskigt och obekvämt, vad borde jag skriva? Har verkligen ingen aning men vill ändå höra av mig tror jag :)

Greta G
2017-05-05 07:46
#5

Hej! Jag tycker du ska fullkomligt strunta i vad du tror han vill, vad vill du? Vi tjejer har så lätt att haka upp oss på att vad vi tror killen vill, så tänker inte killar, vill de så gör det :) så mitt råd är, vill du höra av dig så hör av dig, det är 2017, du behöver inte sitta hemma och vänta på att han ska höra av sig. Är han inte intresserad får du veta det tidigare också och slipper gå och undra. LYCKA TILL!

Herveaux
2017-05-05 10:34
#6

Jag tycker absolut du ska höra av dig. Han hade väl knappast hållit liv i er kontakt under sin resa om han inte var det minsta intresserad av att träffas igen?

Jag hade skrivit något i stil med:
"Hello, hoppas hemresan gick smidigt.
Ska vi ta en fika? Vore kul att ses igen och höra om din resa!
Ha det gott! //Harley"

Behöver ju inte vara mer komplicerat än så liksom. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Monchalo
2017-05-05 13:27
#7

Klart du ska höra av dig 🙂 Användarn ☝🏻☝🏻 här ovan skrev typ exakt vad jag hade skrivit. Så skriv nå liknande så ska du se att allt rullar på.

Jojjoonn
2017-05-05 13:59
#8

Aaahh borde väl göra det då :)) men varför har inte han hört av sig då? Känns som han borde ta tag i det för att han kom hem?

Herveaux
2017-05-05 14:03
#9

#8 Det vet bara han. 😉
Du skriver att han sa innan han åkte "Vi ses i maj!" och att han kom hem för några dagar sen, från en lååång resa. Kanske han behöver landa, komma in i rätt tidszon  och pussla ihop vardagslivet hemma i Sverige igen. Kanske inte vill verka för "på".

Vad spelar det för roll vem som hör av sig?
Vill du träffas, så skicka iväg en förfrågan - enkelt. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

_Fisken
2017-05-05 15:11
#10

Efter många år har jag insett att analyser inom känslor o förhållande/vänskaper kan vara förödande. Koppla bort förnuft o instinkt och kör på bara. "Friskt vågat…"

Jojjoonn
2017-05-06 02:27
#11

Tack för all pepp! För väl försöka slänga iväg något i helgen, känns superläskigt!

m2studio
2017-05-07 19:05
#12

Ringa bara.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: