Annons:
Etikettsex
Läst 1980 ggr
klotterplank
5/9/17, 7:30 AM

18 år-sex 1 gång/månad

Hej! Jag har ett litet typ av problem, som rubriken lyder så har jag och min pojkvän sex ca 1 gång/ månad och så har det varit ett tag( förövrigt är jag 18 och han snart 19). Vi har varit tillsammans i 2 år och redan i början var det jag som tog mer inotiativ än honom, men då hade vi sex ca 3 ggr vecka. sen dess har det hela tiden trappats ner och nu ligger det på ca 1-2 ggr/ månad på sin höjd. Jag vill ha sex oftare och jag har sagt det, men han upplever det som press när jag hela tiden försöker, och jag vill inte tvinga honom till något så har försökt att helt sluta indikera att jag vill ha sex, dock utan större framgång. Jag blir ju lite ledsen och sårad också när jag hela tiden blir bortsjasad när jag vill ha sex. Tycker han inte att jag är snygg längre? Gör jag nåt fel? Senaste gångerna han har velat ha sex har jag passligt nog haft mens, så det har inte blivit nånting. I övrigt rör han knappt min "fiffi" heller sen ett tag tillbaka, och jag håller mig alltid ren och rakad. Det har blivit lite sämre än förut för nu äter jag inte p-piller längre så vi måste använda kondom, men han påstår att der inte gör något så länge jag mår bra. I övrigt har han blivit mer kärleksfull på sistone, vill att vi träffas mycket oftare än förut och han kramas och säger att han älskar mig väldigt ofta, vilket han inte heller gjorde förut utan det var jag som stod för den biten. Vi har det bra tillsammans och jag älskar honom väldigt mycket, men snälla vad ska jag göra? Man är bara ung en gång och jag vill ha sex!

Annons:
vendelay
5/9/17, 8:05 AM
#1

Alltså, om han inte vill ha sex så vill han ju inte det. Det kan ligga något bakom såklart som försämrat mående, stress eller ja, vad som helst, men vill han inte så är det ju något du måste respektera. Antingen onanerar du eller så får ni göra slut så du kan hitta någon som matchar din sexlust bättre. Att tjata på någon att ha sex är aldrig rätt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pytteliten
5/9/17, 8:40 AM
#2

Jag tycker att ni ska börja med att ha ett rakt och öppet samtal om det här. Självklart är det jobbigt att vilja ha sex oftare än sin partner, men det är nog ungefär lika jobbigt attintevilja ha sex lika ofta som partnern. Jag har varit i båda situationerna!

[Devya]
5/9/17, 4:36 PM
#3

Jag och mitt ex hade det så och det fungerad eutmärkt för oss båda. En gång i månaden var riktigt passligt för oss två. Vi hade dock väldigt passionerat sex då vi väl hade det så det satt som i, i en väldigt lång tid efteråt.

Jag tycker inte att det är något fel alls med att sex endast en gång i månaden. Han låter absolut normal i mina öron och jag tror att det finns absolut inget fel på dig heller. Problemet är ju att ni befinner er på så pass olika nivåer och det kan juverkligen krångla till det.

Jag ser dock inte hur du kan fixa det här eftersom det måste komma på hans iniatitiv. Antingen nöjer du dig med hur ni har det och onanerar på egen hand eller så måste du börja fundera på om ni kanske är alltför olika på den nivån.

Shailina
5/9/17, 4:54 PM
#4

Det är lika fel att förvänta att en mann skall "ställa upp" och ha sex för sin partners skull som det är att förvänta det av en tjej. Sex skall vara frivilligt. Från båda sidor. Punkt slut. Du kan be om mer sex, men inte förvänta dig det eller tjata och vara sur. Nu säger jag inte du är sur alltså, bara så det är sagt, det jag vill fram till är att båda skall villa det, eller det blir inget av. Om du vill ha mer sex än honom och han inte vill ge dig mer får du fundera på om du kan leva med att tilfredställa dig själv oftare och ta det du får eller om du måste ha annan partner. som vill lika med dig. Så 'enkelt' är det.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

pyromanen
5/9/17, 8:23 PM
#5

Alltså klart det finns människor som tycker 1g/månaden är nog, men eftersom ts och killen faktiskt hade betydligt mer sex ett tag då tänker jag att det inte är så att hans "normallust" är så sällan utan att det blivit nån negativ spiral på grund av att han länt sig pressat/ kånt att han inte kan göra ts nöjd/macha hennes behov. Sexualiteten är en känslig sak som kan springa o gömma sig om något inte är riktigt bra. Utifrån dessa tanker så tycker jag "råden" om att acceptera eller göra slut eller sjåkvsexa är väldigt dåliga. Bättre att försöka bryta den negativa spiralen och få det bättre tillsammans. T.ex. kan lekar hjälpa. Sexförbud i en vecka med massa kel t.ex. Kan hjälpa till att ta bort press.

[Devya]
5/9/17, 9:17 PM
#6

#5 Sen igen skriver ju ts att det mesta skedde på hennes iniatitiv. I början har man ju också oftast större sexlust då allt är nytt och spännande. Det brukar lugnas ner med tiden.

Jag och min nuvarande kille brukade ha sex 2-3 gånger om dagen i början (de första två åren) och det var ju minsann inte en "normallust".  För som sagt så är lusten helt annorlunda i början för att sen trappas ner med tiden. Nu har jag och min kille sex allt från 1-4 gånger i veckan. Det är alltså normalt för oss, då nyförälskelsen har lagt sig.

Om hennes kille vill endast ha sex en gång i månaden så förstår jag inte riktigt hur "sexförbud" skulle fungera till hennes fördel., Risken med att försöka börja på med lekar och dylikt är att han blir ännu mer stressad. Visst kan hon ju dock testa då hon inte har så mycket att förlora på det. :)

Måste dock fråga ts, har du frågat honom om han är nöjd med ert sexliv?

Annons:
klotterplank
5/10/17, 6:36 AM
#7

Det verkar som jag måste klargöra vissa saker. Jag pressar ingen, jag tvingar absolut inte honom för jag vet själv hur det är att bli tvingad till sex. Vi har endast sex när han tar initiativ. Ibland kan jag ta initiativ men då blir det oftast "bara" ett blowjob och inget mera. Det jag är förvånad över är att han på sista tiden blivit väldigt kärleksfull mot mig i övrigt, alltså märkbart mycket mer än han har varit förut, men att sexet har minskat så mycket istället. Hur kan det bli så? Jag har problem med vestibulit, vilket gör att jag vissa gånger haft väldigt ont då vi har haft sex, och visst har det påverkat oss och honom och gjort han osäker, men det värsta har nog gått över nu och när vi pratat om det så har han bara kort och gott sagt att han helt enkelt inte är sugen. Men eftersom förhållandet blivit så pass bra i övrigt så kan jag kanske klara det här ett tag, trots att jag vill ha mera sex..

pyromanen
5/10/17, 5:05 PM
#8

#6 sexförbudslek med mycket gos innebär att man kan kela o gosa massor väl vetande att det inte ska bli "nåt". Dvs inga förväntningar eller press finns. Ts, även om du inte alls pressar honom så lär han ju ha förstått att du eg. Vill mer. Det räcker för att kännas son en press. Medvetet eller omedvetet.

[Ulvarsdotter]
5/11/17, 12:59 PM
#9

Jag och min sambo matchar varandra lite bättre i sexlust än vad ni gör, men ändå kan jag tycka det är jättejobbigt att ha större lust än vad han har i vissa perioder. Så jag förstår dig ts! Har ni testat att han inte "får" komma varje gång ni har sex? Det funkade jättebra för oss, och blir ofta på min sambos initiativ efter att jag kommit då han vet att jag gärna vill ofta och att han har större lust om han inte fått komma.

klotterplank
5/11/17, 4:38 PM
#10

Vi prövade att inte ha sex på ett tag, det funkade inte, blev snarare sämre. Vi gosar väldigt mycket och varje gång vi ses, ex ligger nakna i sängen osv  men han tar aldrig på mig, tittar inte ens på mig om jag är naken. Börjar jag tex ta på honom låtsas han inte om det eller tar bort  min hand, så jag har princip slutat.

Grejen är  att mindre sex kan man väl leva utan, men man orkar inte gå runt varje dag och fundera på varför, vad jag gör fel och sånt. Jag brukade känna mig snygg, för jag ser bra ut. Men nu känner jag mig bara äcklig och ful när han tittar i telefonen istället för på mig, inte tar på mig överhuvudtaget eller säger fina ord..

Allt annat är ju superbra oftast. Vi myser med varandra och gör saker när vi är sugna och tillbringar lagom mycket tid tillsammans, så att det känns bra för båda, så varför funkar allt utom just sex?

vendelay
5/11/17, 4:44 PM
#11

Har ni pratat om det?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Pytteliten
5/11/17, 5:20 PM
#12

Kan han vara asexuell? https://sv.wikipedia.org/wiki/Asexualitet Eller ha någon annan sexuell dragning som du inte vet om. Han kanske inte ens själv vet om den, eller förnekar den. 

Jag säger inte alls att det måste vara så, men det är en möjlighet. Hur som helst så är era olika behov något ni måste lyfta fram i ljuset och prata om. Se bara upp så att ni inte anklagar varandra. Ingen av er har ju fel, ni är bara olika i det här avseendet!

Zadeira
5/12/17, 7:39 AM
#13

Jag är i samma sits som dig, fast omvänt. Har noll sexlust, men min kille har enorm. När vi träffades och ca ett år framåt hade vi sex i princip varje gång vi sågs, alltså flera dagar i veckan.

Sen hände något med mitt mående när jag faktiskt fick diagnosticerats med en del psykisk sjukdomar. Jag började gå i terapi och fick en massa att hantera och ta hand om psykiskt. Jag insåg att jag använt sex för att "skada" mig själv förut, och att jag dessutom har en underliggande ptsd efter ett sexuellt övergrepp.

Min kille fattade först inte hur jag kunde svänga från att vi haft sex flera gånger i veckan till att inte hs någon som helst lust att ha sex, att till och med må dåligt av sex. Sen förstod även han de bakomliggande orsakerna och visst är det skitjobbigt för honom, men han har lärt sig acceptera att det är som det är just nu och att det kanske blir bättre i framtiden.

Nu säger jag inte att det är så med din kille, men förändrat mående eller att gamla saker dyker upp när den första stora förälskelsefasen lagt sig kan mycket väl påverka sexlusten.

Annons:
ks172
5/16/17, 10:48 PM
#14

Säg allt du tänker på till honom och hur du känner dig, det är viktigt och kunna prata med varandra och då får du veta  hans svar och släppa det och gå vidare.


Upp till toppen
Annons: