Annons:
Etikettdejting
Läst 1046 ggr
måndagsbarn
2017-05-10 20:00

Är det på "riktigt" ?

Hej
Har pratat och hängt med en kille i ungefär en månad nu. Just nu ligger vi på kompisstadiet men känner att det skulle kunna blir något mer. 
Nu är det så att genom att ha "snokat omkring" har jag fått veta att han gjorde slut med sitt ex för bara några månader sedan, dvs typ 1-2 månader innan vi träffades. Tycker det känns lite.. lustigt, eller har svårt att sätta ord på det. Men är väl typ rädd att han kanske bara "utnyttjar" mig för att han känner sig ensam? Eller är det bara jag som tycker det är lite konstigt att börja dejta så snabbt efter ett avslutat förhållande?

Annons:
[Devya]
2017-05-10 22:11
#1

Men ni är ju bara på kompisar?…

Det som jag tycker är lite konstigt och lite oroväckande är att du har "snokat" runt för att ta reda på saker och ting om honom istället för att bara prata med honom och lära känna honom. =/

Eller har jag missförstått något här?

vendelay
2017-05-10 22:15
#2

Jag är också förvirrad.

Är ni kompisar eller dejtar ni? Eller menar du att han dejtar någon annan?

1-2 månader efter ett uppbrott behöver ju egentligen inte vara kort tid, det beror ju helt på. De kanske var tillsammans en vecka eller fyra år. Känslorna kanske försvann för länge sen och det var en lättnad och frihet att äntligen göra slut. Och så vidare.

Prata med honom istället, annars får du ju bara höra alla andras sanningar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Shailina
2017-05-11 07:16
#3

antigen dejtar ni eller ni är kompisar. Jag förstår inte problemet du skapar här. Du säger ni är kompisar, då är ni alltså kompisar. Och i stället för att snoka runt är det mer renhårigt att fråga honom om saker du undrar.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Honestyisdead
2017-05-11 10:23
#4

Hänger inte med. Är ni kompisar eller dejtar ni?

Varför frågade du inte honom om exet?

Pytteliten
2017-05-11 13:24
#5

Jag behövde lång tid på mig för att sörja och bearbeta min skilsmässa, Min sambo var däremot helt nyskild när vi träffades och hade inga som helst problem att gå "all in" i ett nytt seriöst förhållande. Så det är helt klart olika hur man fungerar där och beror så klart på hur förhållandet man hade var också.

måndagsbarn
2017-05-11 19:44
#6

Okej okej, tycker väl efteråt att min text kanske var lite förvirrande. Ber om ursäkt för det. Asså vi dejtar, men i nuläget är vi liksom som bra kompisar dvs vi har inte kommit in i de "romantiska" känslorna.  Eller rättare sagt jag har inte gjort det. Jag tror han är mer intresserad av mig i nuläget än vad jag är i honom. Det var därför jag undrade om han var typ desperat eller nåt, haha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: