Annons:
Etikettkänslor
Läst 1540 ggr
Mariefoll
2017-05-11 12:21

Han har svårt att uttrycka sina känslor tillbaka.

Jag är en tjej på tjugoett år som har börjat dejta en kille ett tag och jag är så kär så jag blir helt knäsvag bara jag tänker på honom. Jag har känt den här killen ett väldigt bra tag cirka sju år då vi har gemensamma kompisar osv… Ochan vi dejtade lite för tre år sen men då var jag inte intresserad men han var det. Nu har vi iallafall börjat ses igen och som skrev innan så kan jag inte sluta tänka på honom. Men det finns ett problem och det är att han visar att han vill vara med mig spenderar tid med mig sover hos mig och träffar mig så ofta han kan men han kan verkligen inte uttrycka sina känslor. När jag har ställt honom mot väggen och frågat vad han vill så säger han bara att han inte är kär med att han bryr sig om mig och vill umgås med mig. Men han visar ju något helt annat? Han kan verkligen inte prata känslor han blir helt tyst och vet inte vad han ska säga. Jag vet att han har asberger så jag tänkte att det kan ha varit därför han har lite svårt att utrycka sig men jag börjar blir galen här av att bara stå och trampa vatten. Så min fråga är vad ska jag göra? Ska jag strunta i honom eller bara ge det mera tid? Men snart orkar jag inte vänta längre det skulle vara skönt att få lite verbal respons tillbaka och inte bara fysisk :(

Annons:
Gronstedt
2017-05-11 12:35
#1

Varför är verbal respons så viktig? Den fysiska är mycket viktigare. Vem som helst kan ljuga med munnen, men bara verkligt skickliga lögnare kan ljuga med kroppen.

Sindri
2017-05-11 12:52
#2

Jag håller med ovanstående. En del har mundiarré och kan babbla och snacka hur mycket som helst, lova guld och gröna skogar, men i slutänden betyder det ingenting.

När man läser många av trådarna här verkar det som om speciellt tjejer har ett sånt himla behov av att höra partnern säga - Jag älskar dig. Men det är bara ord och som sagt, en del har väldigt lätt för att använda stora ord.

När jag växte upp var det verkligen inga ord man tog lätt i sin mun. Jag var mycket äldre än du innan jag vågade använda dem. Och visst tyckte jag ändå att jag varit kär flera gånger förut.

Och hur vet man att man är kär? När vet man?

Har din kille asperger så ta det lugnt - känner han sig pressad kan han undvika dig bara för det. På vilket sätt står du och trampar vatten?
Han verkar mysig och kärleksfull och du är kär, så bara njut! Eller menar du att han skall fria och svära evig trohet? Det kan ju ingen lova, vad man än känner idag.

[LadyK]
2017-05-11 23:21
#3

Håller med de föregående. Jag har själv arbetat med ett ganska stort bekräftelsebehov under mina år, idag väljer jag att lita på känslan av att vara älskad snarare än att höra det sägas. Tror inte min nuvarande man sagt det mer än ett tiotal gånger under våra 7 år ihop. Jag säger nog det dagligen till honom medans han på alla sätt visar att han älskar mig istället för att säga det.

whitelies
2017-05-12 22:59
#4

Jag håller inte med föregående talare. För mig gäller båda delar, att man både visar kärlek via handlingar och uttrycker sina känslor med ord. Så känn inte att du har fel i det du känner, detta har ingenting att göra med att du är tjej, det är ett behov som vissa har och andra inte, män inkluderat. Detta kan ändras övertid så även du kan få en helt annan uppfattning av det med tiden, vi lever och vi lär liksom. Jag vet precis hur det känns, då jag är i samma sits, men varit i den i ett år och det har gett mig massor med tid att reflektera över saken. Jag skulle rekommendera dig att ha tålamod och njuta av tiden när du är kär och mår bra med människan, han visar ju ändå att han egentligen känner samma sak men han har ett eget sätt att visa det på. Särskilt med Aspergers så är det lättare att förstå lite varför han inte är lika verbal om det. För även om normen säger att folk blir tokkära i varandra och lovordar varandra kärlek så fort de blir ett par betyder inte det att det är så det "ska" vara. Du ska ju såklart inte behöva vänta för evigt för det och särskilt inte om du mår dåligt av det, det är ju inte jättekul att höra att någon inte är kär i en.. Men något känner han ju för dig trots allt, som du själv säger att han visar det. Ge det lite tid och säg att du inom en viss tidsperiod gärna vill veta hur han känner då. Då får han ändå en chans och vet vad du vill och att han dessutom får en liten "deadline". Om han verkligen vill vara med dig så kommer det inte vara ett problem, vissa behöver pushas ut lite på kanten för att man ska få resultat :) lycka till

Honestyisdead
2017-05-14 18:42
#5

Jag hade inte stannat med en person som säger att han inte är kär först och främst. 

För mig både visar man OCH berättar att man är kär eller älskar någon. Är det viktigt för en funkar det inte att vara med någon som inte ger en det man behöver.

Upp till toppen
Annons: