Annons:
Etikettförhållande
Läst 2088 ggr
Lia
2017-05-11 14:17

Årsdag

Ni som är i ett förhållande, när räknar ni att ni har er årsdag? Har ni någon speciell dag ni båda bestämde att ni var ett par, eller har ni mer eller mindre hållit ihop sen dag 1 och bara valt en dag gemensamt? Eller bryr ni er inte om årsdagar alls? Ni som är gifta, är bröllopsdagen den nya årsdagen för er, eller har ni flera? (Som dagen ni blev tillsammans, dagen ni förlovade er och dagen ni gifte er)

Jag och min pojkvän träffades 1 november 2010, och vi började umgås som ett par från och med den dagen. Så vi har helt enkelt det datumet som vår årsdag.

Annons:
fruktgumman
2017-05-11 14:31
#1

Vi blev tillsammans på första daten så den dagen blev vår årsdag.

Zadeira
2017-05-11 14:36
#2

Vi räknar vår årsdag från den dagen då jag sa till honom att "nu blir vi ett par eller så slutar vi ses helt." Han tvekade inte en sekund. Då hade vi träffats i ca två månader och dejtat.

Nu har vi varit ihop i över 5 år och på årsdagen äter vi en god middag, men inget direkt firande utan mer att vi uppmärksammat att "jaha, nu är det dags att säga att vi varit ihop ännu ett år."

tlover
2017-05-11 15:07
#3

Vi räknar vår dag som dagen vi kysstes första gången, den dagen räknar vi båda som dagen vi blev ihop. (Vi var så unga då vi blev ihop och är dessutom från en småstad så vi dejtade inte riktigt)

Även fast vi är gifta så är den fortfarande viktigare men vi förlovade oss på en årsdag och gifte oss på en halvårsdag och då vi tidigare firade varje månad så är det ju nästan så att vi firar samma "dag"

l'm back

Fransu
2017-05-11 15:27
#4

Vi har vår bröllopsdag som årsdag. Eller det är den enda vi uppmärksammar. 31 maj firar vi Linnebröllop, gifta i 9 år.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

citytjejen
2017-05-11 19:02
#5

Vi har årsdag den dag då vi bestämde att nu är vi ihop. Brukar fira både den dagen och vår bröllopsdag!

/Christina

[LadyK]
2017-05-11 23:26
#6

Bryr mig inte om det där med årsdagar så mycket. Träffades på nytt den 20/12 2009, förlovade oss på nyårsafton 09/10 och gifte oss den 18/6 2010 vilket också var min 35 årsdag.

Annons:
[134643]
2017-05-12 10:33
#7

Vi har en "riktig" årsdag, den 22/7-15, där vi blev ett par. Sen brukar vi också uppmärksamma den 6/5 då vi träffades för första gången på nätet 2012. Men det bli mest att sitta och prata om gamla minnen och vad vi tycker om hos varandra, medan i juli så brukar vi göra något "störrre" :)

Pytteliten
2017-05-12 15:20
#8

Dagen vi började skriva till varandra (han skrev till mig på Mötesplatsen!), dagen vi träffades första gången, dagen vi blev ett par och förlovningsdagen  (samma datum som vi träffades första gången, ett år senare). Förhoppningsvis tillkommer också en bröllopsdag 😉. Fast vi firar inte, bara säger att "nu är det x år sedan"! Eller jag säger det, han har nog ingen koll!!!

Portie
2017-05-12 16:06
#9

Jag och min pojkvän har ingen årsdag direkt, minns inte vilket datum vi träffades för första gången osv. Vi vet ungefär hur länge vi har träffats men minns som sagt inga datum. Bryr mig inte så mycket om det heller.

[Devya]
2017-05-12 20:22
#10

Nej, vi har absolut ingen årsdag. Vi båda är nog alltför dåliga med att uppmärksamma sådant. Dessutom har vi även gjort slut vid något skede för att sen bli ihop igen. Det skulle bli för krångligt att försöka avgöra exakt när vi blev tillsammans…

Vi ska dock gifta oss i år så det kommer då absolut att bli vår årsdag och något som vi lär uppmärksamma varje år. Lite svårt att glömma bort en sådan dag med tanke på all planering kring det datumet. Min sambo kommer ihåg datumet riktigt bra då han jämt pratar om bröllopsdagen med andra. :)

jagga-ewe
2017-05-12 21:51
#11

Vi blev ihop en torsdag i november. Det datumet är vår årsdag. Vi förlovade oss i april året efter, det firade vi länge som en årsdag. Sen gifte vi oss 8 år senare, det är en årsdag vi firar.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Thiah]
2017-05-13 10:10
#12

Vi firar inte alls. Vår första bröllopsdag var det svärmor som kom ihåg för att DB berättade det, vi hade själva helt glömt. Vi är lite sådana båda två så det gör inget. ;) Mest andra människor som kan tycka att vi borde fira och borde minnas och bla bla bla.

sp0ngeb0b
2017-05-13 12:41
#13

Jag och min pojkvän "valde" en dag i efterhand. Vi var vänner först, men började efter ett tag träffas som par. Det fanns ett datum som kändes extra logiskt/speciellt så det har vi valt ut som "dagen vi blev tillsammans". Det är mindre än ett år sedan, men när årsdagen kommer ska vi definitivt fira. Jag tycker det är roligt att ha saker att fira, eller åtminstone uppmärksamma. Vi firar inte månadsdagar, men vi uppmärksammar dem, exempelvis. Jag uppmärksammar gärna t.ex. första kyssen, första dejten osv om man nu kommer ihåg datumet.

När jag någon gång i framtiden förhoppningsvis gifter mig kommer jag se årsdagen för äktenskapet som det "stora" som firas. Årsdag för förhållande, förlovning och annat kan ju då bara uppmärksammas eller kanske firas med "bara" ett glas vin eller dylikt.

Annons:
Maria
2017-05-13 12:51
#14

När jag och min man träffades 1980 så small det bara till och vi har varit tillsammans sedan första kvällen och den dagen är väl den som står mig närmast.

Vi har både förlovningsdag och bröllopsdag men firar numera sällan. Brukar glömma det😃

Vi firade i alla fall 25-årig bröllopsdag. (Silverbröllop) Då bytte vi silverringar och var ute och åt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Raubtier]
2017-05-13 22:37
#15

Vi räknar från dagen vi sa att vi älskade varandra. Då hade vi redan känt varandra i två år och raggat på varandra i över ett halvår.

Fridaaaa
2017-05-14 17:27
#16

Datumet vi blev tillsammans :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
2017-05-14 22:56
#17

Vi har hängt ihop sen dag 1 och räknar den dagen :)

Upp till toppen
Annons: