Annons:
Etikettvänskap
Läst 1162 ggr
Jungfru82
2017-05-15 09:33

Utländska människor

Jag känner att jag många gånger har lättare att umgås med utländska människor. På jobbet har vi två utländska systrar som jobbar extra och dom är mycket trevligare än många svenska människor jag känner och vågar även ge komplimanger som gör att man först blir förvånad. Likadant är det med utländska killar som ger komplimanger och bjuder på sig själv och vågar vara trevliga…menar inte att det inte finns trevliga svenska killar men det finns skillnader på vissa svenska och utländska killar…någon som känner likadant eller är det bara jag?😊

Annons:
Jungfru82
2017-05-15 09:34
#1

Menar inte att vi svenskar kan ge komplimanger men dom är bättre och kan ge komplimanger om andra saker😊

mrsLadybug
2017-05-15 09:53
#2

Jag tycker också att generellt sett så är många utlänningar mer öppna mot främlingar än vad vi svenskar är, det är ju något kulturellt. Däremot tycker jag generellt sett att många utländska killar är mer dräggiga än vad svenska killar är, de raggar på helt olika sätt, även det en kulturell grej…

Auråra
2017-05-15 10:08
#3

Jag upplever samma som #2. Utländska killar tar kontakt med mig på ett helt annat sätt än svenska killar. Tyvärr tycker jag det är ganska jobbigt ibland. Om jag sitter och läser en tidning ute på en parkbänk så händer det ganska ofta att utländska killar tar kontakt och börjar ställa frågor. Undrar var jag bor, vad jag heter, om jag vill följa med honom hem osv.

Vissa föredrar väl detta sätt att bara ta kontakt med främlingar ute på stan, men jag är mer tillbakadragen av mig och tycker bara det är obekvämt.

Annielle
2017-05-15 10:19
#4

Håller fullkomligt med #2 och #3

Auråra Känner exakt igen situationen som du beskriver, sätter mig knappt så längre p.g.a just det, vilket gör mig arg över att jag inte ska kunna få sitta i fred så liksom.

Flera killar som jag har varit väldigt tydlig med över att jag inte är intresserad har inte kunnat ta till sig det ändå. Säger man att man inte vill ha killens telefonnummer eftersom man inte är intresserad och ändå inte kommer att ringa kan man ju tycka att det är nog tydligt, men icke! 😡

Inte heller att nämna att man lever med en kille som man bor i hop med sen länge och har barn med (En vit lögn visserligen…)

I övrigt håller jag med om att många utländska människor är öppnare och trevligare än svenskar och ofta har lättare för att ge komplimanger…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

tlover
2017-05-15 10:40
#5

Jag hade betydligt enklare att umgås med utlänningar, både killar och tjejer då jag var yngre. Majoriteten av mina förhållanden har varit med killar som inte varit svenska, då klickade det bättre helt enkelt. Men min man är svensk däremot.

Jag tror det är det att eftersom jag var så annorlunda för svenskar redan innan så var det enklare för utlänningarna att acceptera mig än för svenskar (som tyvärr ofta är väldigt petig med hur man får och inte får vara) men jag vet inte om det är så för alla som tycker att det är enklare att umgås med utlänningar.

Sen tycker jag att (vissa) svenska killar är drägg med. Det finns helt enkelt drägg (och juveler) både bland svenska och utländska killar.

l'm back

Shailina
2017-05-15 11:17
#6

jag har inga större problem att umgås socialt vare sig norska/svenska eller uländska. Däremot har jag upplevning att de av utländska karlar som försökt ragga på mig har varit totalt annurlunda mot skandinaviska killar. Min personliga upplevning från utländska som raggat är att de har varit på som ett ånglok från första sekund, haft världens bråttom  och turat fram fort och intensivt, inte riktig tagit åt sig att jag backar och inte är intresserat (och som #4 upplevd att artigt "nejtack jag är inte intresserat, jag har redan en pojkvän/samboer" sagt presis så tydligt inte spelat nån roll for fler av de dock inte alla så klart), utan har betedd sig som om de tror jag kommer ändra mig om de bara är ännu mer på.  Jag har inte själv bevittnat utländska som haft tålamod och lugn när de raggat på mig, dock har jag massor av kompisar och bekanta som endast dejtar utländska som självklart har annan upplevning än jag haft.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Upp till toppen
Annons: