Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1429 ggr
trick
5/16/17, 10:01 PM

Vad hade ni gjort? Rumskompis

Bor tillsammans med min kompis, vi har kommit överens om att vi betalar vår egen mat var för sig eftersom att jag har dålig ekonomi och det vet hon om. Men på sista tiden har hon ändå börjat ta massa saker av mig. Har fått gömma en del men hon rotar fram det ändå. Tycker hon borde fatta vinken. Vi var samtidigt i köket tidigare idag och då tog hon frukt som jag hade köpt, då påpekade jag att det var jag som hade köpt dem, men hon ryckte bara på axlarna. Har börjat irritera mig extremt mycket på det här, jag har liksom en budget för mig själv och det är inte inräknat till en person till.

Annons:
elinnile0
5/16/17, 10:05 PM
#1

Säg till igen på skarpen.  Fråga vad det är som hon inte förstår i er överenskommelse.

[Confringo]
5/16/17, 10:11 PM
#2

Om hon inte fattar när du säger till får du väl börja ta av hennes mat, det verkar ju vara djungelns lag som gäller😎 Alternativt börja låsa in maten, sätt hänglås på skåp och annat.

vendelay
5/16/17, 11:24 PM
#3

Jag håller med övriga, säg ifrån på skarpen och om det inte fungerar får du börja fundera på att gömma maten ännu säkrare - t.ex. låsa in den, och dessutom börja äta av hennes mat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Herveaux
5/17/17, 7:09 AM
#4

Jag tycker det nästan blir larvigt att du ska behöva gömma eller börja låsa in din egen mat i ditt eget hem.
Säg till på skarpen och kan hon inte följa en så simpel överenskommelse kanske det är dags att ställa ultimatum om att hitta en ny rumskompis/nytt boende.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[AnimeV4]
5/17/17, 2:55 PM
#5

#4 Jag håller med dig, fast rumskompisen verkar ju funtad att det är ett OK beteende att ta mat, så vad gör man om man inte har råd att förlora de pengarna om denne inte lyssnar när man säger ifrån?

Jag skulle nog ha bett personen fara och flyga, för så beter man sig inte. Jag förstår dock att det blir krångligt om du ska behöva betala hela hyran i väntan på en ny rumskompis om du ska slänga ut din nuvarande/flytta därifrån.

[Devya]
5/17/17, 4:04 PM
#6

Har du pratat med henne på allvar? Hon tycks ju inte riktigt förstå så kanske ni måste sätta er ner och snacka om hur fel det är för dig att hon gör på det viset.

Du ska inte skälla på henne men absolut inte vela! Säg gärna till henne på ett bestämt sätt att det är absolut inte acceptabelt att hon gör så.

Jag har haft en rumskompis som höll på sådär. Vi var ju inte rumskompisar särskilt länge för jag tröttnade på att hon stal mat från mig då jag inte såg. Idag önskar jag att jag hade konfronterat henne.

Annons:
[Roe Deer]
6/8/17, 7:42 PM
#7

Du bör tala om för din rumskamrat att du inte vill bo med en tjuv. För det är vad hon är, tyvärr. Tar man utan lov så är det att stjäla. Hon behöver nog höra det. 
Berätta hur hennes beteende påverkar ditt mående och din ekonomi. Att du inte har mat för dagen. Sök ny rumskompis!

Babydino
6/11/17, 7:20 AM
#8

omg dryg

[AnimeV4]
6/11/17, 11:39 AM
#9

TS har inte varit inloggad sen den 17:e maj, så tyvärr blir det nog ingen uppdatering.

Upp till toppen
Annons: