Annons:
Etikettförhållande
Läst 1841 ggr
juliajuldurevaldsson
2017-05-21 15:05

Vad ska jag göra?

Är 15 har en kille som är 2 år äldre. Vi har varit tillsammans i 1 år och snart 2 månader, och vi har gått igenom en massa skit (inte mellan oss). Problemet är att jag känner av att han inte bryr sig om mig lika mycket längre, och jag har känt av det ganska länge nu. Det senaste har han slutat fråga om vi ska umgås och han spelar mycket (vilket jag accepterar för han tycker det är roligt och han accepterar att jag gör saker jag tycker är roligt. Och nu det senaste har han bettet sig konstigt och han vill aldrig hitta på något med mig, han frågar aldrig om vinska umgås, han skrattar aldrig med mig, han frågar alltid när jag ska hem, han säger att jag ska umgås med andra och att vi umgås för ofta och att han vill va med andra pch jag accepterar att han vill vara med andra, men problemet är att jag vill aldrig släppa ifrån mig honom, för att jag känner att jag får för lite av honom. Jag vill ju bara ha bekräftelse på att han gillar mig? Jag älskar honom mest av allt och jag vet inte vad jag ska göra. Ett till problem är att han kan VERKLIGEN inte prata om något face 2 face. Han bara säger sluta masa" & "sluta tjata" när jag börjar prata med honom om hur jag känner. Så jag skrev för några dagar sedan en jättelång text till honom där jag förklarade hur jag känner och vad jag vill att han ska förbättra. Jag skrev att nu får du verkligen svara ärligt på hur du känner för mig. Jag vet att han har varit så jävla kär i mig men nu säger han att vi har umgåtts för mycket så att han inte saknar mig längre fast han ändå älskar mig. Hur går det ihop?? Han svarade att han har fått se mig för ofta så tillslut kanske han inte känner något alls för mig…. Och det är det jag känner av, att han inte saknar mig. Jag tror också att jag är världens sämsta flickvän för ibland när han säger att han inte vill umgås så börjar jag grina och tvingar mig hem till honom. Han tröttnar, jag förstår ju?! Men jag är så jävla kär i honom fortfarande… Han är mitt allt och han är den enda jag kan vara mig själv med. Inte ens mina vänner kan jag vara mig själv med, och han har fått mig att känna det. Jag tycker inte om att umgås med dem… Jag ligger hellre hemma och kollar på en gråtfilm och tänker på min kille. Jag är liksom beroende av honom och vill ju umgås. (Vi umgås 3-4 gånger i veckan) och det gör så jävla ont att höra att han inte vill va med mig, jag liksom bryter ihop. Idag klarade jag inte av att släppa ifrån mig honom fast han ville va med sin killkompis. Jag behöver hjälp. Hur ska jag göra när det blir såhär? Hur ska jag göra för att få ha honom kvar och få honom "tillbaka"? Det är så jävla svårt och det gör så ont. Nu ligger jag i hans säng med hörlurar och kollar på honom när han sitter borta med datorn och kollar på youtube och är sur för att jag ville va med han, att jag inte lät han köra till sin kompis. Men återigen, hur ska jag göra för att få honom att fastna för mig igen, för att få honom att vilja umgås? Är så trött på hur det är just nu…

Annons:
Honestyisdead
2017-05-21 15:18
#1

Han har ju redan talat om för dig vad han behöver. Ge honom då det så får ni se om det blir bättre.

Herveaux
2017-05-21 15:25
#2

Jag håller med Hera.

Fortsätter du kväva honom så här så kommer det nog tyvärr sluta med att han inte orkar mer och gör slut.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

_Fisken
2017-05-21 15:51
#3

Du har ett jobb med dig själv att göra - att inte leva genom en annan människa så mycket som du gör. Det är svårt att bryta det men blir man varse om den egenheten så gör man kanske nåt åt det.  Finns risk annars att man kväver den andre då.

[Kaoskaos]
2017-05-21 17:47
#4

Jag lärde mig rätt snabbt att hitta någon som vill umgås mycket . Hade ett tidigare ex som tyckte det räckte med 3 ggr i veckan typ . Vi gjorde slut rätt snabbt och nu har jag och min sambo varit tillsammans i över 3 år och vi vill vara med varandra lika mycket ! Ge honom det han behöver om du vill rädda relationen annars kommer han att ledsna och du kommer bara må sämre

Mortiscia
2017-05-21 18:09
#5

Är han spelberoende och har börjat spela allt oftare? Sådant kan ha inverkan. Annars verkar det tyvärr som om ert förhållande är på upphällningen… Du har helt klart min sympati och det gör ont när det blir så här, samtidigt hoppas jag att det är en fas han går igenom men det första du bör göra oavsett är att ägna dig mer åt ditt eget liv så märker du ganska snart om han hakar på. Ge det dock inte flera månader till, snarare veckor. Om han fortfarande vill ha ett förhållande kommer han att söka upp dig "när båset är tomt" så att säga, låt honom sakna dig lite! Lycka till <3

[Devya]
2017-05-25 05:49
#6

Men snälla, du kan ju inte hålla på och vara sådär kontrollerande. Du beter dig otroligt respektlöst mot honom. Det låter som om du inte alls respekterar hans behov av att umgås med sina vänner. Som du hållet på nu så lär det definitivt inte hålla mellan er och för er skull så hoppas jag faktiskt att det tar slut mellan er. Du måste nog mogna och växa upp lite till innan du ger dig in i ett förhållande igen. Man beter sig inte på det viset som du gör. Det är väl endast barn som börjar gråta när de inte får vad de vill? :\ Vad du behöver är inte det här förhållandet. Du måste försöka bli mer självständig och trygg i dig själv. Först då har du bättre förutsättningar för ett sundare förhållande. Du klarar dig nog utan honom! Sen kanske du hittar någon som passar dig bättre men se till att jobba på dig själv så du inte börjar följa samma mönster igen. Jag önskar dig lycka till med det! Inte det allra lättast att jobba med sig själv men det är värt det. :)

Annons:
Maria
2017-05-25 09:31
#7

 Nu ligger jag i hans säng med hörlurar och kollar på honom när han sitter borta med datorn och kollar på youtube och är sur för att jag ville va med han, att jag inte lät han köra till sin kompis.

Det där låter inte bra. Man måste ge varandra frihet. Att kväva någon som du gör dödar bara kärleken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
2017-05-28 14:15
#8

Ts hur skulle du känna om han gjorde samma emot dig? Du fick inte vara med andra vänner och han bara skulle vara med dig. Det är ju bra att du ser att nått är fel. Men du måste ändra på detta beteende och det är inte ens säkert att det kan fixa nått. Den är ni ju i två olika ställen i livet. Du är ju fortfarande ett barn kan man säga och han är mer inne i vuxenlivet. Det kan ju också ge slitningar. Du får rätt och slätt testa att skita i att spendera hela din fritid med han. Börja umgås med dina vänner eller håll på med någon hobby om du har det. Så rikta bort fokus från han och underhåll dig med annat istället.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[134643]
2017-05-28 17:58
#9

Det låter verkligen jättejobbigt ts! Just nu har ni två problem, du är alldeles för beroende av honom, och det verkar som att han börjat tröttna på det. Jag tycker faktiskt att det låter som att du har så stora problem att det kan vara en bra idé att prata med någon professionell om det, för om det fortsätter så här kommer du antagligen få det svårt längre fram också. 

För att det ska fungera för er två så behöver du kunna släppa mer, sluta vara så beroende av honom, men som det låter så tycker jag också att han behöver jobba på att bekräfta dig lite mer också. Om han däremot inte är villig att göra det för dig så tycker jag att du förtjänar någon bättre.

Jag vet hur svår osäkerheten kan vara, och speciellt när ens kille inte kan lugna en. Det är jobbigt för båda parterna, men det kan också hanteras. Jag var extrem när jag började dejta min kille, men nu ett par år senare så har vi hittat ett sätt att få det att fungera. Jag är mycket lugnare i mig själv och känner mig trygg i relationen, men han får ändå försäkra mig ibland om att allt är okej när ångesten blir för mycket.

Men som sagt, det låter som att du har väldigt stora problem som behöver jobbas med. Frågan är om den här killen är någon du kommer må bra av att vara med, när han får dig att må så här dåligt.

juliajuldurevaldsson
2017-06-30 01:22
#10

Jag har kommit över lite av det. Vill bara tillägga att jag har aldrig tvingat han till att inte va med någon. Just nu tycker jag bara det är bra när han umgås med folk. Men han gör det inte ofta. Han sitter bara hemma…

juliajuldurevaldsson
2017-06-30 01:24
#11

Och #6 det hjälper inte att va otrevlig. Varför kommentera ens om du bara hoppas på att det ska ta slut…? Onödigt.

Aleya
2017-06-30 07:34
#12

#10 jag tror att du behöver hjälp för att kunna bryta detta. Det är knappast ett beteende som bara faller bort.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: