Annons:
Etikettallmänt
Läst 2523 ggr
ama11
2017-05-21 15:12

Han sov hos en tjej

Jaha.. ett inlägg till. Igår var sambon på jobbfest, vi hade bråkat på dagen.. kring 4-5 tiden ringer jag honom, han svarar inte i mobilen men på sms, tillslut svarar han i mobilen o säger att de är på efterfest. Hos vem frågar jag och till svar får jag bara "en kollega" ja men vad heter kollegan undrar jag och om han tänkt sova där. För om han ska det vill jag veta vem kollegan är… Han säger bara vad spelar de för roll, de är en kollega. Han sov där, kom hem vid 14, då hade han sovit hos en tjej. Han sa att han sov på soffan, men det spelar ingen roll alls, man sover inte hos en annan tjej. Han förstår verkligen inte hur ledsen, arg och besviken jag är på honom. Hur går man tillväga? Känns konstigt att han inte kunde säga kollegans namn igår när jag ringde. Och varför skulle han ens sova där? Han kommer alltid hem efter fest.

Annons:
Niklas
2017-05-21 15:17
#1

Det är svårt att ge råd utan att veta mer. Att sova över hos någon behöver i sig inte vara ett problem, tycker jag. Att han inte ville säga hennes namn kan ha berott på att han var rädd för hur du skulle reagera. Jag tycker ni ska sätta er tillsammans och diskutera er framtid, oavsett vad som har skett fram till nu.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

sp0ngeb0b
2017-05-21 15:52
#2

Jag tänker att om han vet hur du känner inför att han festar och sover hos andra tjejer så kanske det var därför han inte ville säga kollegans namn?

Jag förstår hur du känner dig. Jag ser generellt inget problem med att min kille sover hos andra tjejer eller har tjejer sovandes hos honom, åtminstone om det är någon jag känner typ någon av våra gemensamma kompisar. Men när det är tjejer jag aldrig har träffat blir det en helt annan sak. Jag litar på min partner till 100% men jag litar inte på folk jag aldrig har träffat. Jag har haft lite problem på den fronten med min pojkvän, och först stod jag ut med det för jag trodde att jag var crazy som kände som jag kände. Men till slut tog jag upp det med honom och det blev bättre efter det. (Det gäller alltså inte bara att sova över utan även andra tjejrelaterade saker) De gångerna jag känt mig obekväm/sårad på samma sätt har jag tagit upp det efteråt. Inte för att klandra honom då jag vet att hans intentions bara var att vara snäll, utan jag tar upp det för att han ska veta och förstå. Så mitt råd är att ta upp det med honom på ett konstruktivt sätt, förklara hur du känner och låt honom förklara ur hans synvinkel.

ama11
2017-05-21 16:03
#3

Det är ingen tjej jag har träffat, har aldrig träffat henne, vet bara hennes namn. Dessutom är hon sommarvikarie på hans jobb och började ganska nyligt… plus att hans jobb har ganska mycket ryckte om att alla ligger med alla där… Han har aldrig sovit över hos varken kille/tjej efter krogen. Han skulle inte tycka att det var minsta okej att jag sov hos en kille, det vet jag.. Också ville han inte ens prata i telefon när jag försökte ringa han typ 6 gånger… han svarade inte förrän 6e gången, men på sms svarade han igår natt

[xMondSy]
2017-05-21 16:40
#4

Nu tror jag så här. Men du skriver att ni bråkade samma dag som han for iväg på fest? Jag tänker då att eftersom han inte svarade när du ringde så kanske han inte just då orkade med mer tjafs och då valde att sova borta för att få rensa skallen lite? Det är bara vad jag tror, men ni gör bäst i att prata med varandra istället.

Mortiscia
2017-05-21 18:13
#5

Om ni har som gemensam regel att inte sova hos andra av samma kön så gäller det även honom. Jag skulle tyvärr tänka lika som dig att det inte är ok när man smusslar med informationen. Varför kunde han inte sova hemma, bor ni ihop? Med tanke på din nyare post om att han ständigt tar dig mellan benen men samtidigt beter sig så här så är det tydligt att han inte respekterar dig och ärligt talat verkar ni inte ha ett hälsosamt förhållande. Gör slut och gå vidare är mitt råd.

[Devya]
2017-05-21 19:16
#6

Jag tycker inte att det låter särskilt bra att han ens åkte iväg efter att ni hade tjafsat. Han borde ha stannat hemma och ordnat upp det innan han åkte iväg och festade.  Jag kan ju säga så pass mycket att jag och min sambo skulle absolut inte vara tillsammans idag om han hade åkt iväg innan vi hade ordnat upp tjafset. Vi ser till att alltid lämna vårt hem så att allt är bra mellan oss. Vi vill liksom inte att det sen skulle hända något och det sista vi sa var något sårande och något vi inte lyckats reda upp.

Om ni sen har kommit överens om att ni inte sover över hos någon annan så tycker jag definitivt att han har gått över en gräns.

Här hos oss är det inte acceptabelt att min sambo sover över hos någon tjej (förutom hans bästa vän som är en tjej, hon är ett undantag). Det har vi kommit överens om. Sen igen har han ju varit otrogen tidigare så det är striktare regler som gäller nu.

Annons:
Kalli
2017-05-21 21:31
#7

#2: Du oroar dig alltså för att han ska bli våldtagen eller utsättas för andra sexuella trakasserier när han umgås med okända Kvinnor? För det låter rätt överdrivet faktiskt.

sp0ngeb0b
2017-05-21 22:19
#8

#7 Öh, va? 

För det första - varför skulle det vara överdrivet? Sådant händer säkert jätteofta.

Men det är inte det jag menar. Min partner är väldigt snäll mot alla sina vänner, vilket kan misstolkas särskilt om någon nu skulle ha känslor för honom. Jag vill inte att någon tjej ska misstolka situationen. Och sen är det bara allmänt jävligt obekvämt att veta om det.

Kalli
2017-05-22 09:44
#9

#8: Då umgås vi nog med olika slags människor. Så du litar inte på att någon tjej inte misstolkar situationen? Det är väl bara att din sambo upplyser dem då. Och det känns ju mer som en jobbig situation för den tjejen än för dig.

micki78
2017-05-22 11:34
#10

Är man sambo ska man inte sova över hos andra Kvinnor! Det spelar ingen roll om det är en kollega eller en bekants bekant. Man gör inte så, det finns ingen anledning lixom. Nu kommer ju du alltid att undra om något hände mellan dem, det är ju så vi människor fungerar.  Han borde inte sovit över utan tagit taxi eller på annat sätt tagit sig hem dit han hör hemma i stället.

Kalli
2017-05-22 11:40
#11

#10: Det är så vissa människor fungerar. Det finns också relationer där de iblandade inte har några problem med att ens partner sover över hos en vän eller kollega oavsett kön. Att du inte tycker att man ska gör det inte till en universell sanning.

pyromanen
2017-05-22 14:37
#12

Att det generellt skulle vara fel att sova över hos en kompis av motsatt kön är trams. Vissa kanske vill ha det sp, jag tycker det låter begränsande/svartsjukt/ brist på tillit. Fast i ts fall rör det sig ju inte om en känd kompis itan en nyanställd tjej på sambons jobb och han har betett sig ischysst genom att vägra kommunicera öppet mm. Är nåt som behöver pratas igenom ordentligt.

[Forest]
2017-05-22 14:48
#13

Det är inte bara på fritiden som folk ligger men andra, litar man inte på varandra så bör man fundera på varför man inte gör det. Sen är det bra att man pratar med varandra att hämnas att inte svara på mobilen och gå på fest utan att pratat med sin sambo innan tycker jag låter väldigt barnsligt "hämnd".

Annons:
sp0ngeb0b
2017-05-22 15:15
#14

#9 Alltså, va. Du har ingen aning om hur varken jag eller min partner är som personer, men uppenbarligen tycker ju jag att en sådan situation vore jobbig. Är det så jag känner så berättar jag det för honom och så kommer vi på en lösning. Det spelar ingen roll vad du eller någon annan tycker.

Kalli
2017-05-22 17:50
#15

#14: Det har jag inte heller påstått däremot förstår jag inte vad som är jobbigt om du faktiskt litar på din partner till 100%. Då litar du ju också på att han sköter situationen. Men bevisligen är det inte så du känner utan bara något du säger för att det låter bättre.

micki78
2017-05-23 10:42
#16

#11 att det finns vissa personer som inte har några problem med att deras sambo sover över hos motsatt kön ger jag 17 i faktiskt. Nu gällde detta TS och hon har problem med att hennes sambo sov över hos en kollega. Det var nämligen henne jag skrev till:)

[Thiah]
2017-05-23 12:07
#17

#16

Fast du skriver ju "Är man sambo ska man inte sova över hos andra kvinnor! Det spelar ingen roll om det är en kollega eller en bekants bekant. Man gör inte så, det finns ingen anledning lixom"

Då låter det mera som att du anser det vara sanningen för alla än enbart ett svar åt TS. 

Min man får sova över vart sjutton han vill och har alltid fått det. Däremot skulle jag bli skogstokig om han bara stack iväg när vi bråkat och sen inte svarar på telefonen.

micki78
2017-05-23 13:18
#18

#17 Naturligtvis skriver jag min personliga åsikt kring det hela, gör vi alla inte det?  TS skrev, " man sover inte hos en annan tjej" Och där delar hon och jag åsikt.

Min åsikt är självklart inte lag eller sanning. Jag skriver endast min personliga åsikt, det måste ni väl förstå utan att man ska behöva förklara att det inte är det.

- Det är jätte bra att din man får sova över vart han vill, det får min också göra. Dock tycker jag inte det är passande så länge det inte är en gemensam bekant förstås. Men hos främmande tjejer eller tjejer jag inte känner till där går gränsen. Obs! Det är min personliga åsikt;)

Upp till toppen
Annons: