Annons:
Etikettkriser
Läst 1356 ggr
Anonymos
5/21/17, 5:03 PM

Bortglömd.

Jag sitter här med klumpen i halsen och är ledsen. Jag älskar min pojkvän men just nu är det väldigt jobbigt. Jag ställer alltid upp på min pojkvän med allt, men det är sällan jag får något tillbaka. Han blir sur väldigt ofta när han inte får möjlighet till att röka (vilket inte är varje dag), det går ut över mig men det blir alltid undanflykter så att det i slutändan låter som att jag är sur eller gnäller. 

Jag vet inte hur jag ska ta upp det här med honom, för hur jag än säger saker och ting får jag tillbaka det.

/Anonymos

Annons:
Niklas
5/21/17, 5:25 PM
#1

Det låter inte som om du betyder lika mycket för honom. Tyvärr kanske enda vägen är att hitta någon som uppskattar dig mer.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Devya]
5/22/17, 7:19 AM
#2

Han kanske är då inte den rätta personen för dig om han får dig att må dåligt. Man ska inte behandla sin partner på det där viset, det är respektlöst och håller inte I längden.

sp0ngeb0b
5/23/17, 2:48 PM
#3

Jag hade ett liknande problem med mitt ex, alltså inte exakt men det var en liten "personlighetskrock" så att säga. Jag vill inte gå in på specifika detaljer, men jag ville att han skulle sluta med ett visst beteende (alt. börja bete sig på ett annat sätt) för att det gjorde mig ledsen. Det var inte att han aktivt sårade mig liksom, men det var inte vad jag ville ha i ett förhållande. Jag tog upp det med honom flera gånger men då blev han sur för att "det var hans personlighet och jag borde älska honom som han är". Även om jag älskade honom och vi oftast hade det bra ihop. Det, och andra faktorer, gjorde att jag valde att göra slut. Om det inte vore för de andra faktorerna hade jag nog stannat längre, men tror inte jag hade orkat så länge till.

Jag tog upp det när det kom på tal. Sa typ att jag hade tyckt det var roligt/snällt/whatever om han kunde bete sig annorlunda. Att jag blev sårad för att det kändes som att jag brydde mig mer än honom. Osv… Han började ju då försvara sig själv och jag tror inte att han tänkte ändra sig, men det är ju bra att säga i alla fall så kanske han tänker på det i framtiden. Om han inte bryr sig om dina känslor och därför inte försöker förbättra sig/få dig att må bra så är han nog inte rätt för dig.

Upp till toppen
Annons: