Annons:
Etikettgrannar
Läst 1518 ggr
[Kaoskaos]
6/12/17, 12:02 AM

Störande granne .

Jag har en granne som eldar sopor flera ggr i veckan och när grannen gör detta så kan vi inte vistas ute på våran gård , det både svider i halsen och luktar apa av bränd plast . Hon ställer inte heller ut soptunnan när det är tömning. Det första problemet här är att jag inte vill att det ska bli något bråk och det andra är att hon är missbrukare av droger och mår inte ett dugg bra . Barnen har bl.a. Blivit omhändertagna och det springer en massa skumt folk där bland annat en kille som var högare än ett höghus och dessutom blev aggressiv när jag inte förstod vad han sa . Ja i efterhand borde jag kontaktat polisen men satt på en häst och blev mest chockad . Så hur skulle ni har gjort ? Gått över och pratat med grannen och då ev få världens ovänner som knarkar och som man inte vet vad dom hittar på . Eller Anmält anonymt till miljöskyddet och ev slippa bråk ?

Annons:
[AnimeV4]
6/12/17, 12:37 AM
#1

Vad säger hyresvärden? Jag tror nästan att ett tips till 114 14 är på sin plats.. Och se det inte som att du förstör något för henne om du anmäler något, för då kanske hon får hjälp med sitt missbruk.

[Kaoskaos]
6/12/17, 12:49 AM
#2

#1 vi bor i hus båda två så tyvärr ingen hyresvärd . Hon är inkopplad hos polisen eller vad man ska kalla det . Flera domar för narkotika brott , drograttfylla osv . Ser det faktiskt inte som att förstöra för henne . Vill att det ska upphöra men jag är helt enkelt rädd vad hon ska hitta på om hon blir arg osv

[AnimeV4]
6/12/17, 12:51 AM
#3

#2 Okej, då förstår jag. Tänk på att du kan anmäla anonymt. Blir hon våldsam eller dylikt är det 112 som gäller och då kanske du blir av med problemet,

Halvdansken
6/12/17, 1:00 AM
#4

#3. Om grannen äger huset så är det inte så lätt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
6/12/17, 1:14 AM
#5

#4 Man får inte bränna sopor som plast hemma. Så det kan man ju anmäla.

pyromanen
6/12/17, 7:38 AM
#6

Ring miljö och hälsa på kommunen. Det är inte tillåtet att enda sopor.

Annons:
[Kaoskaos]
6/12/17, 10:29 AM
#7

Tack för svaren ! Jag har nu ringt miljöskydd och gjort en anonym anmälan . Dom tog det väldigt allvarligt . Jag kunde även ringa dit för att få veta hur det går med ärendet och dom skulle kolla upp det senast nästa vecka . Det känns inte speciellt kul när man är nyinflyttad "förra året" och man börjar förstå varför många grannar är ovänner med personen i fråga ! Nu hoppas jag att detta upphör och att hon inte får reda på vem personen är så det blir en massa bråk eller att hon går längre än att bara skrika …

Halvdansken
6/12/17, 1:45 PM
#8

#5. Nä, det är ju nåt man kan anmäla, och ska anmäla.  Men det blir svårt att få grannen att flytta. Om hon slutar elda, är det bra då?  Vad med hennes gäster som ställer till det.  
Jag följer tråden då vi har nästan  ett liknande problem.  (Störande grannar)

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Kaoskaos]
6/12/17, 2:17 PM
#9

#5 ja det är en omöjlighet att få henne att flytta då hon äger huset . Än så länge är det bara eldningen som stör , men det känns väldigt obehagligt med att dom knarkar och att skumma personer som är där och hälsar på . Då dessutom en blev aggressiv och var helt uppe i det blå . Förhoppningsvis kanske hon kan få hjälp ! Hon verkar vara en trevlig person och för några år sedan var hon "normal" enligt andra dock föll hon ner i träsket och det går bara mer och mer utför tyvärr Vad har ni för problem med grannarna ?

[Kaoskaos]
6/12/17, 2:17 PM
#10

#5 ja det är en omöjlighet att få henne att flytta då hon äger huset . Än så länge är det bara eldningen som stör , men det känns väldigt obehagligt med att dom knarkar och att skumma personer som är där och hälsar på . Då dessutom en blev aggressiv och var helt uppe i det blå . Förhoppningsvis kanske hon kan få hjälp ! Hon verkar vara en trevlig person och för några år sedan var hon "normal" enligt andra dock föll hon ner i träsket och det går bara mer och mer utför tyvärr Vad har ni för problem med grannarna ?

[Kaoskaos]
6/12/17, 2:17 PM
#11

#5 ja det är en omöjlighet att få henne att flytta då hon äger huset . Än så länge är det bara eldningen som stör , men det känns väldigt obehagligt med att dom knarkar och att skumma personer som är där och hälsar på . Då dessutom en blev aggressiv och var helt uppe i det blå . Förhoppningsvis kanske hon kan få hjälp ! Hon verkar vara en trevlig person och för några år sedan var hon "normal" enligt andra dock föll hon ner i träsket och det går bara mer och mer utför tyvärr Vad har ni för problem med grannarna ?

Halvdansken
6/12/17, 2:35 PM
#12

#9. Grannar som alltid tar dit vänner som ska grilla och ha fest så fort det är fint väder. Ropar och skriker och hög musik.  Låter andra släkingar bo i huset när de själva är på semester, och  de i sin tur tar dit vänner som ska grilla osv.
Anser att detta är deras "friställe" där de och deras släktingar/vänner kan slappna av från stan, och ungarna kan fara runt och bete sig som de vill…

Inte samma som du, men vi funderar också på att ta dit kommunen och se vad som gäller.  Det är inte deras hus, de hyr av hon som äger gården (vi bor på landet), men hon är aldrig hemma och "har inte hört nåt". Nä, tro f*n det, när hon inte är hemma och dessutom tjänar (svarta?) pengar på sina hyresgäster.  Vi har pratat, medlat, tjatat osv i 3 år nu.  Jättesvårt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[AnimeV4]
6/12/17, 4:13 PM
#13

Jag tänkte inte så långt att hon ägde huset..🤦‍♂️Bra att du ringde!

Annons:
Upp till toppen
Annons: