Annons:
Etikettsex
Läst 5884 ggr
Karpan
6/22/17, 5:18 PM

Runkade av en annan kille...

Jag har en helt underbar kille som jag älskar helt otroligt mycket och har varit tillsammans med i 7 månader. För nästan 5 månader sen så gjorde jag det otroligt dumma misstaget att gå med på att träffa en kille som jag dejtade ett kort tag innan min pojkvän, då han ville prata ut om saker. Vi träffas och det slutar med han kysser mig, tar fram sin penis och vill att jag ska ta på den, vilket jag dessvärre gör… Jag runkar alltså av honom i några sekunder innan jag inser vilket otroligt misstag jag gör. Nu sitter jag här, 5 månader senare, och inser att även fast det hela bara varade några sekunder, och även fast jag älskar min pojkvän mest av allt på den här planeten, så kommer jag inte kunna leva med den här hemligheten inom mig. Han är den jag vill leva resten av mitt liv med och då vet jag inte om jag kan dölja en sån här sak för honom hela livet. Risken att han inte ska kunna förlåta mig finns såklart och får mig att sitta här med den värsta ångesten någonsin. Borde jag berätta för honom och i såna fall hur?

Annons:
Calcifer
6/22/17, 5:42 PM
#1

Jag tycker du ska vara ärlig. Inte försöka "men det var bara några sekunder!!!!!" utan faktiskt säga "så här gick det till, jag vet att det var fel, och jag ångrar det, men förstår om du inte kan förlåta mig."


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Roe Deer]
6/22/17, 5:44 PM
#2

Det är upp till dig hur du vill förhålla dig till det som hände. Prova att vända på steken och föreställ dig hur din kille träffat en bekant tjej som han under några sekunder kelade intimt med.. Skulle du vilja att han berättade detta för dig?

Klart att han kommer bli sårad för att tilliten fått sig en rejäl törn, och för att du väntade så länge med att berätta detta.
Du kommer må dåligt hur du än gör… så gör det enda rätta och berätta att det är något som gnager dig. Jag tror att ärlighet varar längst eftersom du annars kommer att grubbla ihjäl dig… VI är inte vårt förflutna, vi är i ständig förändring. DU är den du är idag tack vare ditt förflutna, så lev här och nu. Men allt som vi gjort kommer alltid att förr eller senare bita oss i rumpan. Vänta inte längre. Visa honom respekt genom din ärlighet. 

Klart att du är rädd för de konsekvenser som kommer av detta… vilket troligtvis gjort att du valt att inte berätta för honom. Det är egot inom oss människor som är rädda att den yttre tillvaron ska förändras, vi vill hålla fast vid personer och framtidsvisioner…. men världen är också i ständig förändring likt oss själva. Ibland måste vi betala för det vi gjort, karma eller inte… du kommer åtminstone få lätta din börda och sedan lära dig något av vem du är och den du vill vara framöver.

Lycka till!

Honestyisdead
6/22/17, 5:46 PM
#3

Jag håller med #1 helt.

Karpan
6/22/17, 6:08 PM
#4

Tack så jättemycket för era svar! Jag vill egentligen berätta, hela kroppen bara skriker efter det på sistone. Problemet är bara att han är bortrest nu, när han kommer hem om några dagar så är vi bara hemma i två dagar och sen reser jag och han iväg tillsammans i tre veckor… Borde jag berätta innan resan och antingen förlora honom eller få en dålig resa, eller borde jag berätta efteråt?

Calcifer
6/22/17, 6:11 PM
#5

#4 Innan, faktiskt. Så att han kan göra ett aktivt val om han vill att ni ska åka på semester ihop så pass länge.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
6/22/17, 6:13 PM
#6

#4 Jag kan inte svara på det. Tycker du själv att det blir en kul resa om du inte är ärlig? Och hur reagerar han om han efter får veta?

Annons:
Karpan
6/22/17, 6:34 PM
#7

Ja det bästa är nog innan, men jag vet inte vad jag tar mig till om hela min värld faller samman… Funderar på om man ska vara halvärlig och bara berätta om kyssen. För att jag hade min hand på hans kuk var så kort att inte ens den här killen själv kommer ihåg att det hände, och han var helt nykter då.

alicetrött
6/22/17, 6:36 PM
#8

Varför har du ens väntat 5 månader med att berätta? Berätta direkt det händer är alltid bäst. Han kommer undra varför du hållit tyst i flera månader. Berätta genast du träffar honom, och absolut före resan.

alicetrött
6/22/17, 6:38 PM
#9

Och jag tvivlar på att din kille är den du vill leva med resten av ditt liv. Man "råkar" inte bara runka av en annan kille om man precis hittat sitt livs kärlek.

pyromanen
6/22/17, 6:45 PM
#10

Alltså detta hände mycket tidigt i relationen när denna kanske inte ens var riktigt etablerat och det har gått 5 månader. Jag tycker det vore korkat att berätta det nu. Det skulle vara flr att lätta ditt samvete, men du förtjäner väl ha lite dålugt samvete. medan han inte förtjäner må dåligt viljet han förmidligen skulle göra. Håller med de som skrivit att du borde berättat direkt. Men när det nu gått 5 månader är det ju kört.

Calcifer
6/22/17, 6:59 PM
#11

Fast att du hade handen i hans byxa är något du själv mår dåligt av, det betyder att det räknas. Du behöver ju inte göra det grafiskt men säga att ni kysstes, och du råkade lägga dit handen men innan det hann bli för allvarligt avbröt du det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
6/22/17, 7:19 PM
#12

Jag är inne på #10s spår.
Hade min partner berättat 7 månader in i relationen att det hände något för 5 månader sedan hade jag direkt undrat varför det kommer fram nu?
Har min partner egentligen varit otrogen nyligen men försöker släta över med att säga att det hände för nästan ett halvår sen?

Jag hade haft svårt att lita på min partner efter det och tyckt det var onödigt att dra upp saker som hände för så länge sen bara för att döva sitt egna dåliga samvete.
Det är hur jag tror att JAG hade reagerat.

Gör vad som känns rätt för dig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Greta G
6/22/17, 7:28 PM
#13

Jag hade nog inte velat veta om det absolut inte betydde något och var en relativt liten sak som hände i början av förhållandet. Hade bara gjort skada.

Annons:
[Roe Deer]
6/22/17, 9:17 PM
#14

#7 På tal om resan ni ska göra tillsammans, och hur mycket du kan och vill berätta för din pojkvän, så råder jag dig att vara ärlig. I mitt förra förhållande som varade närmare 2 år så berättade mitt  då ex, när jag gjorde slut, att han hade en 6-årig dotter med sitt ex. Hon hade blivit gravid och han hade inte velat bli pappa, men hade inget val. Hon flyttade och han hade hållit tyst om detta för mig, han hade aldrig velat träffa sin dotter- eftersom han hatade sitt ex. Denna underliggande ilska påverkade vårt förhållande och i hans jobbigare perioder knaprade han olagliga piller (utan min vetskap) som han då passade på att berätta… 2 år senare (eftersom jag inte ändå tänkte stanna kunde han lika gärna berätta, resonerade han). Hans teori var att man inte ljuger om man undanhåller delar av sanningen. 
Jag visste inte alls vem jag hade blivit tillsammans med och kände mig snuvad på bra många år…. SÅ snälla var ärlig med din pojkvän så att han kan få vara med och bestämma om ER framtid, och inte bara du.. Kanske har han också skelett i garderoben…. vem vet.

pyromanen
6/22/17, 9:45 PM
#15

#14 vilken hemsk erfarenhet du har! Fast det är väk ändå enorm skillnad på betydelsen av det du var med om och ts korkade lilla felsteg tidigt i relationen!

[Roe Deer]
6/22/17, 9:52 PM
#16

#15 Jo, det är viss skillnad. Min poäng var att ärlighet är schysstast eftersom ett förhållande är man två om! Man vill ju känna ens partner, kunna ha tillit till denne…

Kalli
6/22/17, 10:27 PM
#17

Om du borde berätta eller inte kan ju bara du bestämma och säger du att du inte kan leva utan att berätta så har du väl gjort ditt val? Vet du var din kille står i frågan? Själv hade jag i din pojkväns ställe inte velat veta, sen är jag är inte han men det är inte du heller. Så för vems skull vill du berätta?

Karpan
6/23/17, 9:23 PM
#18

Jag har nog nästan bestämt mig för att berätta… min tanke nu är att berätta direkt när han kommer hem och sen så får jag be till alla högre makter att han hinner komma över det någorlunda tills vi ska åka iväg två dagar senare… Jag vet att han har varit otrogen mot sitt ex, och då till och med haft sex med en annan, men han säger att deras relation inte var i närheten av den jag och han har. Anledningen till att jag vill berätta är nog för bådas skull. Dels för att stilla mitt samvete då jag de senaste dagarna knappt har kunnat äta och går runt med en klump i bröstet hela tiden… därför vet jag också att han kommer att märka av det på resan eftersom han märker på en gång när jag mår dåligt, så därför är det nog nästan bättre att berätta innan vi åker. Sen är det självklart för hans skull också. Jag tycker att man i ett seriöst förhållande inte ska ha så stora hemligheter för varandra. Alla som jag har berättat till säger att jag åtminstone borde vänta tills efter resan med att berätta, främst för hans skull eftersom vi båda har lagt väldigt mycket pengar på resan. Men jag känner helt enkelt att jag inte klarar av att vänta längre, jag tänker på det DYGNET runt. Är det idiotiskt av mig att berätta två dagar innan resan? Jag ser det som att han har två dagar på sig att hinna smälta det lite och sen får vi väl se resan som en slags omstart.

Pytteliten
6/24/17, 2:02 AM
#19

I min värld är det väldigt stor skillnad mellan att "runka av" en kille och att ta på hans könsorgan några sekunder för att sedan dra undan handen…

[Devya]
6/24/17, 9:20 AM
#20

Svår situation men jag ser det so lite fult gjort att förstöra hans resa bara för att du behöver stilla ditt samvete så att du inte mår dåligt på resan… Om min kille skulle gjort så, så skulle resn varit förstörd och jag skulle avskytt honom ännu mer. Tro inte att ni kommer att kunna njuta på den här resan. Ni kommer nog enbart att fokusera på den här grejen, men du känner väl honom bäst. Jag vet bara att om det skulle hänt mig så skulle otroheten ha varit i fokus och ingenting annat Du borde ha berättat innan ni planerade att resa iväg… Nu har du målat in dig i ett hörn. :\

Annons:
angest
6/24/17, 9:54 AM
#21

Hur kan det komma sig att du börjat må dåligt först nu? Du har ju levt med den här lögnen i 5 månader. Varför mådde du inte så här dåligt och ville berätta direkt det hände? Men nu kan du plötsligt inte leva utan att berätta? Mycket underligt.

Calcifer
6/24/17, 12:43 PM
#22

#20 Men samtidigt att komma hem och släppa en sådan enorm bomb med orden "ja men vi skulle ju åka bort så jag sköt upp det ännu längre" tycker jag är fulare. Hellre att han får bestämma om han ens vill åka någonstans eller inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kalli
6/24/17, 12:57 PM
#23

Och jag hade tyckt att det var fult att låta min partners dåliga samvete gå ut över mig, vår resa och vårt förhållande. Det är väl det som är problemet, men eftersom TS är den som känner sin sambo borde hon förhoppningsvis veta vad han hade velat.

Calcifer
6/24/17, 1:02 PM
#24

#23 Det fula är inte TS dåliga samvete, det fula är orsaken till att hon ens behöver ha det till att börja med. Det är egentligen inte det dåliga samvetet som går ut över förhållandet och partnern det är vad hon har gjort. Sen att TS nu har dåligt samvete tyder ju på ånger, vilket  åtminstone det är bra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Karpan
6/24/17, 3:44 PM
#25

Självklart mådde jag dåligt direkt när det hände och har tänkt på det lite då och då hela tiden, men att jag inte mådde riktigt såhär dåligt över det då var för att jag hade inte riktigt släppt in honom helt än. Men ju mer seriöst det blir, ju mer jag inser att jag verkligen vill leva med honom, desto sämre mår jag. Jag kommer att berätta, den stora frågan nu är bara om jag bör göra det innan eller efter resan. Berättar jag innan så har han bara ca en dag på sig att försöka smälta det tills vi ska åka, vilket verkligen inte är mycket. På ett sätt känns det snällare att berätta innan då det ger honom ett eget väl, men samtidigt så vill jag verkligen inte förstöra resan för honom. Dock så kanske han tar det någorlunda bra och inte tänker på det så jättemycket.

amandain
6/24/17, 4:23 PM
#26

Berätta INNAN resan så han har möjlighet att dumpa dig snarast möjligt OM han anser att det är skäl nog att göra slut för en sådan sak.

Kalli
6/24/17, 4:26 PM
#27

#24: Människor gör misstag, och om min partner gjort ett alldeles i början av vår relation som inte påverkar vår relation idag så hade jag inte velat veta. Jag, personligen, ser inte anledningen att förstöra något bra för någon som hände för ett halvår sedan. Sen är jag inte TS kille, alltså kan jag inte uttala mig om vad han velat eller vad som är rätt i deras relation. Jag uttalar mig bara utifrån mig själv för att visa att det finns andra perspektiv.

Annons:
Calcifer
6/24/17, 4:55 PM
#28

#27 Naturligtvis är vi alla olika, och lägger olika vikt vid vissa saker. Men om det ens finns en liten chans att detta kan leda till något stort så bör TS partner få veta det så snart som möjligt. Jag har haft kompisar som fått veta typ flera år in i ett förhållande att när de dejtat i någon månad eller så så sexchattade, flirtade, kysste, osv, deras partner någon annan och det har inte alltid påverkat alls. De flesta känner att ok, det var dumt, men så länge sen och spelar ingen roll nu när vi har barn och hus eller hur det nu ligger till. Men för andra finns det en extremt mycket större vikt vid att få veta hur det ligger till. Där det räcker med att en kyss ska göra att man ifrågasätter den tillit som finns i förhållandet. Jag känner varken TS eller TS partner, men tycker att det är partnern som ska ha rätten att få bestämma om händelsen påverkar förhållandet eller inte.

Kanske är partnern arg i någon vecka, eller ledsen i någon månad. Kanske måste en ny tillit byggas upp som tar flera månader eller längre. Kanske förhållandet tar slut. Kanske säger han "fan vad dumt, men nu lägger vi det bakom oss för det är inte viktigt nu". 

Det är i min åsikt ärligheten som är det viktiga. Jag tycker inte man måste berätta om vartenda misstag man gjort i hela sitt liv för sin partner, men där DE varit en del av ens liv tycker jag man bör göra det om det är något som kan påverka ordentligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Karpan
6/27/17, 9:02 PM
#29

En kort uppdatering: Jag vill börja med att säga att jag är väldigt tacksam för alla era tips och kommentarer! Då jag kände att jag höll med och kunde relatera till precis varje inlägg så insåg jag att jag var tvungen att sluta läsa inläggen ett tag och bara gå efter mitt eget hjärta och vad jag kände skulle bli bäst. Det slutade med att jag berättade igår kväll, och jag måste säga att det var det absolut bästa jag har gjort! Han blev självklart lite smått sårad men i stort sett tog han det väldigt bra. Han sa att han förstod att det var i början av vårt förhållande, att han såg på mig att jag själv förstod att det var fel och att han vet att han vill vara med mig ändå. Idag har han varit i stort sett som vanligt och imorgon ska vi åka på en underbar resa tillsammans, som både han och jag ser jättemycket fram emot och nu kommer kunna njuta av! Så tack ännu en gång för era råd! Nu ska jag åka på semester och sedan leva lyckligt och hemlighetsfritt i resten av mitt liv med min drömkille!

Katti
6/27/17, 9:06 PM
#30

Härligt! Vilken solskenshistoria det blev ☀️!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Honestyisdead
6/27/17, 11:32 PM
#31

#29 Bra gjort.

pyromanen
6/28/17, 6:35 AM
#32

Vad bra att det gick så bra! 😊

Calcifer
6/28/17, 10:01 AM
#33

Du ska vara stolt över att du berättade! Ibland gör vi människor fel, det bästa vi kan göra åt det är att vara ärlig om det. Skönt att det fick så pass bra för er också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Roe Deer]
6/28/17, 10:27 AM
#34

Jäklar vilket starkt par ni är! Du som hade modet att berätta och han som hade viljan att förlåta!

Annons:
Greta G
6/28/17, 11:19 AM
#35

Tji fick jag som tyckte du inte skulle säga något. Tja man lär sig något varje dag och vad kul att allt gått så bra, du har tydligen en bra magkänsla och gjorde det som kändes rätt och det blev ju hur bra som helst. Ha en riktigt härlig semester!

molbojse
4/3/18, 11:32 AM
#36

Heja dig! :D
Jag gjorde en liknande grej i höstas mot min sambo, och berättade för honom direkt. Vi håller ännu ihop, starkare än någonsin!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: