Annons:
Etikettförhållande
Läst 948 ggr
rodmoppehjalm
2017-08-14 18:47

Så otroligt rädd att förlora honom

Hejsan, behöver er hjälp lite.

Har varit tillsammans med en kille i strax 2 år och han är världens finaste. Vi har dock haft en lite stormig period de senaste månaderna. Det mesta har berott på att jag blivit arg och passiv över småsaker, sedan fått dåligt samvete och gått med ångest i dagar vilket lett till att allt börjat om. Jag har i och med ångesten dessutom analyserat allt i detalj vilket lett till ännu mer ångest och småbråk. Vissa gånger har ångesten blivit för mycket för mig att hantera vilket lett till att jag exploderat och i dessa situationer har det varit nära på att ta slut.

Den senaste månaden har dock allt blivit jättebra då jag tagit mig själv i kragen rejält och försökt sluta med mina överdrivna analyser. De senaste dagarna har mina överanalyser dock börjat smyga sig tillbaka och jag har konstant frågat honom om han varit sur/arg på mig osv. Trots att han säger att allt är bra mellan oss och att jag inte har något att oroa mig över så gör jag det. Jag är rädd att jag hamnar i samma onda spiral och jag har ingen aning om hur jag ska komma iväg från oron. Det är nämligen ofta oron som sätter igång våra små bråk. Jag är rädd att förlora honom på grund av mina misstag.

Jag vet inte om detta inlägg kanske blev väldigt otydligt, men snälla fråga om det är något ni inte förstår. Jag behöver hjälp med hur jag ska tänka och lugna ner mig själv för att kunna vara med honom länge till.

Annons:
tiger tok
2017-08-14 19:58
#1

Lita på honom, säger han att det är lugnt så är det nog det också;)

Upp till toppen
Annons: