Annons:
Etikettkänslor
Läst 1494 ggr
Ang101
8/15/17, 12:15 AM

En man som klär ut sig

Känner denna killen. Jätte trevlig. Han vill dejta mig. Men, han klär sig i peruker, sminkar sig jätte dåligt och sätter på sig kort kjolar med nät eller spets underkläder samt bh med string trosor där han tejpar snoppen..Det ser rent ut sagt hemskt ut enligt mig. Han går ut såhär ibland och jag känner inte alls igen honom. Helt obsessed av Japan och sånt. Feminism, kawaii osv. Hade ingen aning om detta förens nu. Jag skäms faktiskt lite ibland av att vara i hans omgivning. Jag brukar inte alls bry mig om vad folk gör men jag kan liksom inte ignorera detta. Vad ska jag göra? Jag tycker mycket om honom men denna sida kan jag inte vända bort och ignorera. Vi är snart 40 dessutom :-(

Annons:
Honestyisdead
8/15/17, 12:52 AM
#1

Kan du inte acceptera det är väl svaret givet?

Herveaux
8/15/17, 7:57 AM
#2

Det är väl bara att söka vidare då?
(Vad har er ålder med något att göra?)

Tråkigt att du kanske missar en fin kille bara för det här, men alla är vi olika.
Hoppas han hittar någon mer öppensinnad och accepterande.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

pyromanen
8/15/17, 8:24 AM
#3

Om du tycker en del av han är väldigt frånstötande då funkar det helt enkelt inte. Enkelt.

Ang101
8/15/17, 9:11 AM
#4

Det är inte att jag har problem med att vara öppensinnad och accepterande utan det är att vi var så lika tills han berättade om detta, långt efter vi träffats. Detta är inte alls min stil överhuvud taget. Jag är hårdrockare och hänger på barer eller spelar i band och han var likadan (tills han nu sa att det var påhitt för att få min uppmärksamhet) och han hänger med tjejer och sminkar sig och är nykterist. Mycket lögner alltså. Vilket är såå tråkigt när man börjat tycka om någon :-( Därför vill jag försöka se förbi detta. Ingen som varit i samma situation och kan ge tips på hur man kan gå vidare med någon såhär?

Honestyisdead
8/15/17, 9:38 AM
#5

Nej jag tror inte man kan gå vidare om man skäms och tycker någon ser hemsk ut.

[134643]
8/15/17, 10:53 AM
#6

#4 Och oavsett hade jag nog inte velat vara med någon som ljugit så enkelt och mycket för mig. Det är inte direkt någon bra grund för förhållandet.

Annons:
Shailina
8/15/17, 11:32 AM
#7

Jag har inga problem alls att se varför transvestitter drar sig för att berätta om detta. De brukar mötas med enorm hets. Du har två val: Svälja detta och vara med honom eller gå vidare. Du skall inte tvinga dig själv om du inte kan leva med detta. Det är helt okej att inte vara bekväm med att dejta en transvestit. Men då skall du även vara ärlig med honom om detta och låta honom få chansen att hitta en tjej som accepterar honom fullt ut för den han är inklusive hans transvestit-sida.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Herveaux
8/15/17, 11:53 AM
#8

#4 Jag förstår inte riktigt vad problemet är.
Du vill inte dejta honom av flera anledningar, så vad är det att gå vidare med?
Var ärlig mot honom och sök vidare.

Har inga tips då jag själv lever med en man som ibland klär sig i kjol och strumpbyxor. Jag tycker han är grymt snygg i det och är stolt över att han vågar klä sig som han vill.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

-Aida-
8/15/17, 12:29 PM
#9

Hade en sån man också förr, han fick gå som han ville, inget konstigt med det tyckte jag men vi alla tycker olika, en person är mer än bara kläder.

Hellas
8/15/17, 1:10 PM
#10

Problemet ligger hos dig, du tyckte han var intressant innan du fick reda på den här sidan av honom men saken är ju den att denna sida fanns hos honom redan då så vad är egentligen skillnaden?
Att han inte berättat tidigare har förstås med de fördomar som finns idag och han kanske ville att du skulle lära känna honom som han är först innan han visade upp sin sida i sin helhet.
Men glöm inte att han ÄR den person du fattat tycke för, varken mer eller mindre.

Antingen väljer du att vara kvar hos honom och accepterar mannen för den han är med allt vad det innebär eller så slutar du dejta honom.

Angående hans problem med kläder, smink mm. Hjälp honom då att göra "rätt"😉

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

cillal
8/15/17, 1:49 PM
#11

Jag kan helt och fullt förstå att det blir en chock om ens partner plötsligt visar sig vara transvestit. Jag menar, jag är heterosexuell och har valt en man att leva med. Jag skulle naturligtvis inte döma honom för den han är men jag är rädd att jag inte skulle tända på honom sexuellt om han vill se ut som en kvinna. Vi kanske skulle bli mer kompisar då.

Ang101
8/15/17, 2:34 PM
#12

Han är INTE TRANS!! Han är absolut inte trans. Det är han väldigt väldigt tydlig över. Han är cis men älskar att klä sig och sminka sig "sexigt" ute bland folk. Han är så hetro så det finns inte. Det är inte bara klädseln utan beteende och saker där han agerar väldigt konstigt. Tänk er en 6 årig pojke som vill dansa runt i sin lillasysters klänningar. Grejen är den att han ljög om vem han var, gjort saker med mig som han sagt att han tycker om att göra men bara gjort för att fånga mitt intresse och därav ljugit massor. Så jag håller med #6. Ljugandet tror jag inte att jag klarar av. Jag blev intresserad i honom, fast en annan person av honom. Jag har inget emot att hjälpa med sminket, klädsel osv (är utbildad makeupartist även) och det kan vara skoj. Men när en person egentligen är en annan person så vet jag inte vad jag ska göra. Han har tydligt sagt nu att han inte alls tänker hänga med på festivaler och konserter eller träffa mina hårdrocks vänner för det "inte är hans stil", vilket han sa att det var från början. Jag tror att jag tackar nej till hans dejt erbjudande. :( Jag hatar när folk ljuger och man blir intresserad av dem för det. Hade han varit öppen från början så tror jag det hade varit en annan sak.

Ang101
8/15/17, 2:37 PM
#13

Och ja jag är väldigt Ärlig med honom men har insisterar på dejter ändå..

Annons:
Honestyisdead
8/15/17, 2:46 PM
#14

Jag hade personligen inte varit attraherad av en man som klädde sig som kvinna och sminkade sig.

Jag vill ha en manlig man om man kan säga så.

Men har inget emot att andra gillar det eller hör det.

#10 Han är ju inte den han utgett sig för att vara.

Herveaux
8/15/17, 4:39 PM
#15

Ber om ursäkt för OT men:
#11 Att klä sig i typiskt feminina kläder och sminka sig behöver inte betyda att man vill "se ut som en kvinna", man kan helt enkelt bara trivas i den typen av klädsel.

#12 Menar du trans som transvestit eller transsexuell?
Hur som betyder det inte att man är varken det ena eller det andra för att man klär sig i typiska kvinnokläder som man tex.
Även en CISman kan vara crossdresser eller transvestit. 
Sexuell läggning har ingenting med ens klädstil eller könsuttryck att göra.

Ber om ursäkt för OT men ville bara reda ut en del förvirring om olika HBTQ-termer här. Finns tillräckligt med fördomar och okunskap om vårt community.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
8/16/17, 7:28 PM
#16

Jag kan förstå att han inte berättade om att han gillar att sminka sig mm med tanke på hur många reagerar, han ville kanske känna dig bättre innan han kunde anförtro sig? Sen är det ju en sak om du kan så att säga ta hela honom "som han är", om du skäms eller känner dig obekväm med den sidan av honom, eller försöker förtränga den, så lär det ändå aldrig bli ett bra förhållande. Vad gäller själva sminkningen mm så kan du väl försiktigt ge lite tips och råd, vare sig ni är kompisar eller i ett förhållande? Däremot hade jag haft svårt för hans lögner när det gäller allt annat. Det finns definitivt ingen anledning att ljuga om intressen, musiksmak osv så den biten hade jag haft svårt att acceptera. (Jag önskar att det inte fanns någon anledning att ljuga om/dölja om man inte följer någon slags allmänt formulerad norm om man hur man ska vara som heterosexuell person men det är inte konstigt att folk har svårt att visa att de på något sätt avviker från den där förbaskade "normen"!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: