Annons:
Etikettsex
Läst 1270 ggr
tinaolof
2017-08-21 11:43

Känner mig kritiserad och dålig

Jag har träffat en kille i tre veckor ungefär som jag tycker om väldigt mycket. Problemet är att han har sina åsikter angående sexet…

Igår hade vi sex och jag tycker det är jättebra fastän det kanske inte är perfekt än eftersom vi ändå nyss börjat träffas. Självklart kan säga hur jag vill ha det, men jag tycker mer att man är i utforskningssstadiet i början och att man ev kan guida under tiden om det är något speciellt som känns bra eller dåligt, ni vet. Hur som helst gick jag ner på honom efter ett tag igår då han inte hade kommit än. Mitt ex tyckte att han inte hade varit med om bättre när jag gick ner på honom och jag tycker att jag kan min sak, fastän nu alla är olika. Har haft kring 15 sexpartners och det har funkat väldigt bra från start. Men sen efter ett tag tar han som upp mig och säger att jag inte behöver fortsätta. Det har hänt en gång tidigare att han gjort så. Jag säger att jag kan fortsätta om han vill men han säger att det är lugnt. Sen frågar han mig om det är något speciellt jag gillar i sängen och om det finns några no-no's, så jag berättar mina och frågar honom vad han tycker. Och då säger han praktiskt taget att han tycker jag "jobbar fel" när jag går ner på honom. Att han tycker jag är för försiktig och på lite fel ställe. Att det är skönt men att han inte skulle kunna komma. Redan där känner jag att jag tar kritiken hårt men säger att det var bra att han sa det, och att jag är van att göra på det sättet jag gjort med andra men att jag förstår att det är olika från person till person, varpå han säger med lite skratt i rösten "fast jag har svårt att tro att det där skulle funka för nån då man behöver ett visst tryck där och där (eller något i den stilen)". Börjar känna mig ännu mer dålig och säger att "ja, det är väl olika helt enkelt". Sen säger han återigen skämtsamt med skratt i rösten "jag får väl skriva en manual till dig eller nåt, haha".  Och sen "ska jag vara ärlig hade jag aldrig kunnat komma så, så det var liksom ingen idé att du fortsatte". Och nu känns det ju bara som döden. Jag hade aldrig kunnat säga så till nån. Frågan är om jag överreagerar? Sex är ju ändå känsligt och kände mig i en väldigt utsatt position. Det är inte som att jag har kommit varje gång vi haft sex heller, men jag ser det inte som något problem eftersom det är så tidigt och att man kan guida varandra under tiden. Det är ju svårt i efterhand när allting är klart att ge exakta instruktioner tänker jag. Under hela tiden han sa vad han tyckte höll han dock om mig och strök på mig så jag antar ju att han inte sa nåt för att vara dum, men ja…

Sen sa han dessutom att han antingen kommer tidigt eller inte alls för att det blir så mycket glid under sex. Men det kan jag ju då verkligen inte göra något åt. Och som tjej behöver man ju oftast mer tid. Känner mig bara förvirrad nu och som att jag inte ville att det här skulle bli ett sånt samtalsämne när jag innan bara varit på rosa moln… Jag har både haft långa förhållanden och korta tidigare och ingen har "kritiserat mig" eller framfört något angående sex på det här sättet. Det kanske är helt normalt, men jag känner mig jättedålig nu tyvärr.

Annons:
tinaolof
2017-08-21 11:48
#1

Värt att tillägga är att han är en försiktig och inkännande person till sättet annars. Väldigt mysig och mån om mig och vi har roligt och trivs i varandras sällskap. Har redan pratat om att det här nog kan bli något seriöst. Men kände mig så påhoppad igår.

Aleya
2017-08-21 12:18
#2

Är det samma kille du skrev om för några månader sedan? Är det det så skit i han. Han verkar inte klok

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tinaolof
2017-08-21 12:22
#3

#2 Nej det är det inte. Vi avslutade saker för två månader sedan ungefär. Allt känns bra och ömsesidigt med den här killen, men jag kan bara inte släppa kritiken han framförde igår.

-Aida-
2017-08-21 12:25
#4

Är han missnöjd med nåt får han ta och säga vad du ska göra isåfall.
Han kanske inte menade de han sa på ett elakt sätt men de lät lite elakt, jag hade också tagit åt mig.
Ser dock inte varför man skulle ligga där och va missnöjd utan att säga vad man vill ha av sin partner, det drar ner på upplevelsen.

tinaolof
2017-08-21 12:27
#5

#4 Jo, och det var väl typ det han gjorde. Han sa på ett ungefär vad han tycker är skönare. Du menar varför han inte skulle säga till under tiden? Ja, han sa väl typ "ta i mer och lite högre upp", men det var ju efter jag slutat på hans begäran och han drog upp mig i sängen så vi låg och myste. Jag fattar bara inte hur han kunde skämta om det där med manual. Det känns väldigt förminskande. Jag är 25 år och har haft ett aktivt sexliv från det att jag var 14.

Mia-45
2017-08-21 12:46
#6

Jag skulle säga vad jag känner till honom om jag vore som du. Att du tog illa vid dej när han skojade så elakt. 
Fortsätter han skulle jag gå därifrån. 
Jag skulle med känt mej förminskad och fått prestationsångest.

Annons:
tinaolof
2017-08-21 12:53
#7

#6 Jo, jag behöver ju säga något. För jag tror verkligen inte han vill mig något illa. Har bara så svårt att förstå hur man kan vara så okänslig… Han är bland de mest empatiska  och snällaste killarna jag träffat i övrigt. Ja det är det jag känner mig. Förminskad, och som att det kommer bli jobbigt när vi ska ha sex nästa gång för nu vet jag att det finns stor risk att jag gör fel och att han inte tycker det är bra.

Mia-45
2017-08-21 13:07
#8

Får bara en känsla…den kan vara fel. Men du skriver att han kommer tidigt eller inte alls.
Kan det vara så att HAN har prestationsångest men försöker föra över det på dej?
Att han kände sej dålig när han inte hade kommit än…
Jag kan verkligen ha fel men att säga så han gjorde tycker jag är elakt sagt.

tinaolof
2017-08-21 13:25
#9

#8 Ja, kanske… För han har själv sagt tidigare att det viktigaste för honom inte är att komma. Att det är skönt och njutningsbart ändå, Ingen aning om det kan vara så, men några gånger tidigare har vi varit tvugna att sluta för att han har rätt dålig kondis. Att när han blir för utmattad funkar det liksom inte "där nere" längre. Att han blir slak och så.

Mia-45
2017-08-21 13:32
#10

#9 Då kan jag tänka mej att det KAN vara så. Att det är han som mår dåligt över att han inte kan komma vissa gånger och att när det tar tid så orkar han inte. 
Men prata om det med han vad du känner över det han sa och HUR han sa det. 
🌺

Ria74
2017-08-21 15:57
#11

Det var ju ganska okänsligt av honom att säga som han gjorde med att du behövde en manual. Jag hade sagt till att jag blev sårad av en sådan kommentar och förklarat att jag blir inte så sugen på att försöka igen när han säger så.

Konstruktiv kritik är ju alltid bra men det ska framföras respektfullt.

Men jag tror som #8 att det kan vara hans egna tillkortakommande han försökte överföra på dig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tinaolof
2017-08-21 16:19
#12

Jag berättade för honom nu, och han svarade att det inte var meningen att kritisera mig och att han förstår hur jag känner. Också skrev han att tanken med samtalet igår snarare var att han känner sig osäker på ifall han gör rätt gentemot mig. Han frågade också igår ifall det var något jag ville ändra på eller som han kunde göra bättre, men jag kunde inte komma på något på rak arm. Men ja, han hade ju sitt att säga om mig. Som sagt, såhär i början utforskar man ju sex med varandra och mycket kan man ju säga till eller guida när man väl har sex. Är ju svårt att sammanfatta i efterhand. 

Så det verkar som att du hade helt rätt Mia-45. Men varför förde han då över det på mig? Känner mig fortfarande väldigt osäker och vet inte ens just nu om jag vill ha sex med honom igen och fortsätta överhuvudtaget. Har aldrig stött på att det blir såhär konstigt.

Mia-45
2017-08-21 16:28
#13

#12 Han förde över det på dej för att han säkert själv inte visste hur han skulle göra eller bete sej. 
Det var säkert inte hans mening med att göra dej illa med det han sa. Han tänkte sej nog inte för riktigt. Men han ville gärna framstå i bättre dager, som man brukar säga. 
Förstår dej hur du känner. Jag hade inte känt mej tillräcklig, inte sexig eller åtråvärd längre. Hade det vart jag hade jag nog säkert avslutat relationen.

Annons:
Herveaux
2017-08-21 16:49
#14

Jag håller helt med Mia-45 här i tråden.

Tror han (omedvetet) tryckte till dig för att han känner sig osäker på sig själv och sin prestation. "Anfall är bästa försvar"; han var kanske rädd att du skulle kommentera eller kritisera hans egna brister så för att slippa det flyttade han snabbt över allt fokus på dig.
Det är absolut inte OK att säga såna saker som han kläckte ur sig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
2017-08-24 10:43
#15

Jag håller nog inte med de övriga här. Jag kan relatera till vad han upplever. Jag har haft killar som vill gå ner på mig men det har aldrig känts skönt så jag har stoppat dem och sagt att de behöver inte göra det där. Jag fick så dåligt samvete över att de försökte och försökte men det gav mig absolut ingenting. En gång fejkade jag för jag blev så trött på hur envis han var och han gv inte ens upp efter en timme… Då hade jag försökt säga till honom att han inte behövde göra det där och han hade då förnärmat frågat om jag inte tyckte att det var skönt. Sen då jag äntligen vågade vara ärlig med killen så rann allt över och det lät kanske lite klumpigt då jag försökte skoja till det. . Så jag vet inte riktigt om jag säkert skulle säga att han känner sig osäker på sig själv, även om det visst kan vara en möjlig orsak! Om du vill envisa med att ge oralsex så be honom att säga vad han tycker om! Det som har fungerat på alla andra killar kanske inte överhuvudtaget fungerar på honom. Om han vill ha mer"tryck" så undrar jag om du även använder din hand samtidigt? Men som sagt be honom att berätta vad han vill ha. Jag förstår dock dig totalt om du blev sårad! Ens ego får ju en ordentlig smäll där kan jag tro. Jag skulle också känt mig djupt förolämpad och sårad. Min kille ha också lyckats förolämpa mig rejält! I början så tyckte han stt jag var alltför våt men han hade aldrig tidigare haft sex med en tjej som varit ordentligt tänd (hansvex va alltför osäker och rädd och därmed var hennes kropp aldrig riktigt redo). Idag har han lyckligtvis lärt sig att uppskatta det och gillar inte alls om jag inte är ordentligt uppvärmd. :p Så det kan ändra sig. Ge det bara tid. Ditt ego kommer så småningom att bli bra igen men det måste få tid att läkas!

Upp till toppen
Annons: