Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1483 ggr
Greta G
8/28/17, 10:26 PM

Vad är din passion?

Hej!

Jag har haft en ganska jobbig tid bakom mig och kämpat med diverse fysiska och psykiska åkommor och har nu landat i någon sorts tomrum där det inte direkt finns någon mening eller någon passion/glöd till något.  

Därför letar jag efter något som kan ge mig en känsla av mening och något jag kan brinna för när det känns tomt inuti. Vad brinner du för? Vad gör att ditt liv känns meningsfullt även de dagar du kanske inte mår så bra, behöver lite tips och inspiration.

Annons:
MissClue
8/28/17, 11:13 PM
#1

#0 Mina passioner går i perioder. Just nu är naturen är min passion och att fota allt vackert som finns i den. Allt från djur, växter eller solsken som lägger sig fint på ett objekt. Innan detta så målade jag. Tog en kurs i akvarell för jag kände lite som du och föll för det. Kanske du skulle ta kurser i olika saker som du inte provat förut?

I love not man the less, but Nature more…

Effie
8/29/17, 7:59 AM
#2

Skriva. Att formulera vad jag tycker och tanker. Eller ibland bara roa, genom någon kommentar.

Lära. Det finns så mycket jag inte kan.  Ett nytt språk, biokemi, bloggar och websidor, nålbindning, spela gitarr…

Dansa. Jag dansar squaredans; där finns det alltid mer att lära, och chanser att skratta med andra (skratt är nyttigt :-) )

Sjunga. Körsång är friskvård; det ger mig energi.

Laga god mat. Promenera (gärna I naturen). Lösa problem. Någon förening som gör något nyttigt (om jag hade haft tid och ork till det skulle jag vilja).


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Herveaux
8/29/17, 8:32 AM
#3

Att vara kreativ och skapa - tidigare har det varit skrivande och fotande, nu är det virkning som gäller. Försöker komma igång med skrivandet igen.

Film och böcker - jag älskar att vara på äventyr i en annan värld.
(Mycket bra "sällskap" när man virkar också.)

Hunden - min raggiga klippa. Ger så mycket kärlek och glädje.

Musik - ett måste varje dag.

Leta, läsa och lära - spännande att riktigt nörda ner sig i något.
För min del är det mycket myter, legender och folklore.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Dioramabyggare
8/29/17, 2:53 PM
#4

Mina passioner "över tid" är dioramabyggande, och att snickra enkla saker "till husbehov". "Geocaching"  är en annan hobby jag gillar att syssla med.

Honestyisdead
8/29/17, 4:09 PM
#5

Matlagning får mig alltid på gott humör.

tiger tok
8/29/17, 4:25 PM
#6

Baka, matlagning och framförallt djuren!

Annons:
pyromanen
8/29/17, 7:13 PM
#7

Trädgårdsarbete/odla grönsaker, keramik, lyssna på musik, gå långpromenader i skogen, pliocka svamp…

flocken
8/29/17, 8:40 PM
#8

Djur och natur. Har nu i år fattat detta med att odla saker. Tog bara 34 år.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Honestyisdead
8/29/17, 8:42 PM
#9

Fiske är något som jag också mår bra av.

VeilofElysium
8/29/17, 8:47 PM
#10

Jag försöker också hitta tillbaka lite, jag är lite upp och ner eftersom att min självkänsla är som den är. Just nu är det historia,arkeologi, kriminologi och de politiska frågor jag brinner för. Tidigare var jag intresserad av hälsa och tränade samt dansade 6 dagar i veckan för att jag hade mål med det. Har skrivit upp mig själv på danskurs men får se om jag hittar tillbaka till det…Bakslag får mig lätt att släppa allt.

Sarah
8/30/17, 9:51 AM
#11

Hästar, trädgård och odling är vad jag föredrar att pyssla med när jag har tid :)

Lona
8/30/17, 8:29 PM
#12

Stallet (inte bara hästarna utan även platsen i sig och, inte minst, alla goa vänner där) samt mina hundar. <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
8/30/17, 9:37 PM
#13

#2, Nu känner jag mig lite som en stalker men kollade var du bor - du är möjligen inte med i VYR? Ingen högoddsare för en squaredansare på Hisingen, menar jag ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Portie
8/31/17, 12:17 AM
#14

Jag är i samma sits. Är djupt deprimerad pga olika händelser på senare tid att jag inte orkar mer känns det som. Min hund är den enda som får upp mig ur sängen. Brukar åka ut i skogen och bara vara, älskar skogen, det känns som att man kommer ifrån verkligheten en stund.

Effie
8/31/17, 8:08 AM
#15

#13 VYR? Absolut. Närmaste medlemmen.

Ursäkta för att vi hamnade utanför ämnet. Har egentligen inget att tillägga till mitt förra inlägg…mer än att jag tror att det är bra att ha kul och skratta, lite kravlöst, tillsammans med andra, I lagom doser. (ja, lätt att säga)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Greta G
8/31/17, 4:09 PM
#16

Tack alla för bra tips och idéer en del kan jag tänka mig prova på.  Vill som sagt hitta något som jag verkligen kan grotta ner mig i, bli uppfylld av och brinna för när jag känner mig tom. Trevligt om man kan utvecklas  som person och/eller bli bättre på det med.

powerofthebass
9/1/17, 8:42 PM
#17

Jag odlar chili. Sen gör jag salt.kryddor,marmelad och chilisås that's my life sitter och pratar med växterna osv

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Thotis90
9/2/17, 5:13 PM
#18

Jag studerar fr.o.m. i måndags på min drömutbildning, som jag har drömt om att få gå i 10 år. Det är det som ger mitt liv mening just nu.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: