Annons:
Etikettförhållande
Läst 534 ggr
[Devya]
8/31/17, 8:04 PM

Tips behövs för en äventyrlig dag i Rotterdam

Jag har redan planerat en ganska kul grej för min man. På hans födelsedag förra fredagen så började första delen.

Han valde "Äventyrs-paketet" istället för "Relax-Paketet". Det betyder att han får inte veta så mycket om vad jag har planerat, endast dag och datum. Jag kunde inte göra det de kommande helgerna eftersom han arbetar och har annat planerat så det får först ske den 22 september.

Såklart fick han först veta datumet och andra små detaljer EFTER "the scavenger hunt" som jag hade ordnat åt honom då han kom hem från jobbet. Jag hade gömt ledtrådar här och där som skickade honom utomhus och inomhus och utomhus igen osv (det var faktiskt jätteuppskattat av honom och vi skrattade otroligt mycket).

Så, det jag har planerat är att den 22ndra september så åker vi iväg mot Rotterdam. Han kommer inte att veta vart vi är på väg utan endast jag kommer att veta det. Då vi väl kommer dit vill jag ta honom till Erasmus bron (vi träffades på Erasmus utbytesstudier) och sen iväg till Markthal för att senare gå till ett ställe där de serverar lite annorlunda snabbmat (fått bra reviews på nätet, så hoppas det stämmer). Sen på kvällen så ska vi på en "stand up comedy show" som jag har beställt biljetter till.

Det jag nu skulle vilja få tips om är andra roliga äventyrliga grejer som vi kunde hitta på medans vi är i Rotterdam. Vi åker dit 12 tiden och stand up comedy showen är först efter 18 tiden så vi har tid på oss där emellan. Jag funderade smått på gokart (något som jag har inte vågat göra tidigare men funderade på att det kunde vara kul att göra det med honom som diggar det).

Jag funderade även på Geocaching som verkar lite spännande och äventyrligt. Om vi åtminstone skulle hitta en så skulle det vara en stor hit förstås.

Har också funderat på att ta in på hotel. Vi har flera bongos här hemma (ca 6 stycken) och tre av dem är för att ta in på hotel. Vi har fått dem av vänner och familj på födelsedagar, jul och så vidare men vi har aldrig använt oss av dem ännu, vilket är ju synd. Vi måste använda dem inom 2 år för efter det är de inte längre giltiga.

Har ni några tips på äventyrliga grejer som vi kunde hitta på? Jag tänkte att jag hade allt fixat men sen började fundera på att jag har nog inte tillräckligt med äventyrliga grejer inplanerat för att det ska vara ett Äventyrs-paket! :D

Annons:
Karusell
9/1/17, 7:02 AM
#1

Hej! Geocaching är ett av mina stora intressen! Men om ni är nybörjare så rekommenderar jag att göra lite planering och leta upp "lätta" i områden där ni kommer vara.. typ enkla magnetiska på elskåp eller såna med tydliga ledtrådar och läsa loggarna från andra innan. Det kanske blir tråkigt om ni letar länge och får DNF (did not found) på flera. Ha en kul dag ihop!

[Devya]
9/1/17, 7:08 AM
#2

#1 Vi är absolut nybörjare! ;) Finnsdet någon bra app eller info för nybörjare? :) Geocaching är något som jag tycker låter jätteroligt. Hittade ett ställe i Åbo och var helt lyriskt glad. Hittade det av en slump och visste inte vad geocaching var.

Karusell
9/1/17, 4:27 PM
#3

#2 Det är jätteroligt! Min pojkvän och jag går ibland på event och åker iväg med hans familj och går olika trails i skogar ofta! Jag kan nog bara råda dig till att läsa på geocaching.com hemsida och ladda ner den gröna appen med fyra kvadrater i. Samt skapa en profil, det är gratis. Man kan bli premiummedlem men det kostar och då finns fler cachar, men det finns gott om gratiscachar också! :)

Upp till toppen
Annons: