Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 2037 ggr
[Nillan83]
9/6/17, 11:08 PM

Dålig självkänsla..

Hej
Jag har extrema problem med att lita på killar pga vissa saker som hänt och har även dålig själv känsla.
Detta gör att det är helt omöjligt för mig att ha en relation.. och jag vet inte hur jag ska göra för att lita på en kille.
Tex så träffade jag en kille för ett tag sen och vi blev ihop men jag förstörde det för att jag var så svartsjuk. Känner mig extremt ful när han tex gillar halvnakna snygga tjejer på Instagram eller Facebook.
Jag störde mig på att han gick ut och festade med väldigt unga tjejer och la till dom på Facebook och Instagram. När jag blir svartsjuk så känns det som att jag får en panik attack och jag kan inte hantera det, jag börjar bråka och till slut lämnar jag lägenheten. Han sa till mig i början att han inte hade några tjejkompisar och då trodde jag på det av nån anledning. Men sen har det kommit fram att han har väldigt många och då känns det som att han ljög för mig.
Han var även extremt flörtig mot andra tjejer när vi var ute tillsammans vilket kändes väldigt konstigt.. 
​Jag är så jäkla lessen just nu och vet inte vart jag ska ta vägen. Gillar honom men kan inte lita på honom.. vad ska jag göra?

Annons:
SuperLimm
9/7/17, 7:31 AM
#1

Jag tycker du ska jobba på din självkänsla och ditt självförtroende först och främst. Kanske gå till en psykolog eller liknande för att få hjälp och stöttning. Det finns även bra böcker om ämnet. Mia Törnblom tycker jag har en del bra böcker.

Mvh Linn

[Nillan83]
9/10/17, 12:51 PM
#2

#1 ja men jag vet inte hur jag ska göra.. får börja med att köpa en bok.. ska kolla upp Mia Törnblom.

Men tycker ändå det är konstigt att en snart 40 årig man festar runt med 18 åringar..

PastaR
9/10/17, 2:09 PM
#3

Jag förstår att du mår dåligt om din pojkvän agerar, som du beskriver det. Varför vill han ha en flickvän och sen leka med unga tjejer? Om du berättar hur du mår av hans sätt att flirta med unga tjejer och han ändå fortsätter att såra dig, så blir det mycket tråkigt för dig i fortsättningen. Han är inte värd att ha en flickvän alls. Det är normalt att vara svartsjuk i en sådan situation.

Ödmjuk

[Nillan83]
9/10/17, 8:18 PM
#4

#3 jo fast då säger han att han inte flörtar.. fast jag märker ju det och jag vet när en kille flörtar, jag är inte född igår.. men förstår inte varför han gör det när jag är med..?

Han känns väldigt omogen och vissa gånger verkar det som att han vill att jag ska bli svartsjuk och jag fattar inte varför..

PastaR
9/11/17, 5:21 AM
#5

För mig låter det som att det är han, som har dålig självkänsla. Han måste hela tiden testa hur attraktiv han är. Acceptera inte detta. Att leva med en sådan kille blir väldigt plågsamt. Du bestämmer hur du vill bli behandlad.

Ödmjuk

SuperLimm
9/11/17, 9:01 AM
#6

Nej att vara runt 40 och överhuvudtaget umgås med 18 åringar skulle jag inte se som ett friskt beteende. Jag skulle faktiskt inte fortsätta vara tillsammans med en sån människa. När jag var 16 umgicks jag med många killar som var över 20. Idag är dessa killar över 30 och umgås fortfarande med tjejer som är under 20. Dessa killar var inte bra då och är det verkligen inte nu heller.

Mvh Linn

Annons:
[Nillan83]
9/12/17, 7:18 PM
#7

Det konstiga är att han verkar inte ha dålig självkänsla utan extremt bra självkänsla.. nästan arrogant vissa gånger..

Sen förstår jag inte varför nån vill göra någon annan svartsjuk i ett förhållande. ?

PastaR
9/13/17, 2:32 AM
#8

Det är nog inte så ovanligt. Om du blir jätteledsen, för du tror att du håller på att förlora honom, så känner han sig mer säker på dig. Det är väldigt egotrippat och elakt.

Ödmjuk

Effie
9/14/17, 2:09 PM
#9

#7 Om man har extremt bra självkänsla behöver man inte vara arrogant. Snarare ärlig, hjälpsam och stöttande, och fullkomligt utan behov av att göra någon svartsjuk. Det är åtminstone min uppfattning.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

SuperLimm
9/14/17, 7:26 PM
#10

#9 håller med! En person som har dålig självkänsla kan vara på flera sätt, inte bara osäker eller så. Utan extremt otrevlig eller söker bekräftelse genom att göra partner svartsjuk kan också vara dålig självkänsla.

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: