Annons:
Etikettsingel
Läst 2152 ggr
Snowblind
2017-09-27 08:33

Nybliven singel

Jag har nyligen blivit singel och det känns för min del tråkigt, ensamt och känner mig lite ledsen och haft lite sömnsvårigheter. Men har inte fallit ner i någon avgrund så det känns skönt. 

Det jag tycker är rätt så jobbigt är när man är hemma och inte har något att göra för då är man "ensam med sina tankar". Drämde på en podcast nu och helt plötsligt så känner jag mig inte lika ensam längre och mår lite bättre.

Jag umgås inte särskilt ofta med andra utan lite ibland. Har ni några tips med vad man kan göra på kvällarna kring middagstiden (före och efter) när man är hemma själv för att ta sig vidare? Eller andra typer av tips som kanske har hjälpt er. Ska se om jag kanske kan träffa lite vänner nu när det dyker upp möjlighet för det.

Tack på förhand. :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
Ambrose
2017-09-27 09:37
#1

Alla människor mår bra av att ha en hobby som de kan ägna sin tid åt och som får dem att känna att de utvecklas som människa :)

Vad har du för sorts intressen?

(Mina personliga favoriter är hundar och klättring) ;)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Herveaux
2017-09-27 15:19
#2

Jag är inne på samma spår som #1, hobbies är guld värda för måendet!

Om du känner att du skulle må bra av det så träffa vännerna lite oftare än vad du kanske brukar, för vissa räcker det lika bra med ett par extra telefonsamtal.

Finns det något intresse som du skulle vilja lägga mer tid och energi på?
Något nytt som verkar spännande att prova på?
Gå en kvällskurs?
Netflix är min bästa vän när tankarna vill dra ner mig i mörkret, lätt värt en knapp hundring i månaden. .

När det kommer till att somna så kan jag verkligen rekommendera ljudböcker!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Snowblind
2017-09-27 18:04
#3

#1 Har en liten del intressen, t.ex. skriva, rita, spela, hundar och gillar också klättring men har bara klättrat tre gånger. x) (bouldering)

Jättebra tips, tack! :D Ska tänka lite på vad för hobby som kan få mig att käna att jag utvecklas. :D

#2 Ja precis! :D Ska se om jag kan träffa någon nu i helgen när man förhoppningsvis har mer fritid över dagen eller så. Hmm, jättebra idé med att gå någon kurs eller prova på något nytt. 👍 Funderar lite på att börja gymma för att bygga upp lite mer styrka, så det kanske blir lite nytt iallafall. 😃

Hihi, har lite svårt för serier och t.ex. anime nu för tiden… Tror inte jag finner tillräckligt med ro för att titta på det -- tror också att jag är så van att kolla med någon annan så känns konstigt att kolla själv typ. Men det var ett bra tips och kanske ska ta och prova iallafall :)

Åh, härligt, har provat lyssna lite ljudbok förut. Tack!

Känns bättre idag och lite mer hoppfullt nu när man har fått lite tips, så tack så jättemycket! 🌺

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Denna kommentar har tagits bort.
sp0ngeb0b
2017-10-02 20:32
#5

Jag har nyligen hamnat i ett långdistansförhållande, efter att ha träffat min pojkvän nästan varje dag så skulle väl vilja påstå att det är en liiite liknande situation. Har plötsligt så mycket tid för mig själv. Jag brukar träna. Har på senaste tiden testat lite nya träningsformer och tycker det är väldigt roligt. Ibland går jag ut och går, springer, cyklar eller åker rullskridskor samtidigt som jag lyssnar på poddar. Jag älskar att läsa böcker, att hitta någon riktigt bra bok och leva sig in i den är underbart. Älskar också att gå på second hand och shoppa billiga böcker, hehe. Kan ibland tycka att det är kul att laga mat eller baka, experimentera med nya kombinationer osv. Så ja, försök hitta något du tycker är kul och som får dig på andra tankar. Kanske kan du hitta på någon av sakerna med en vän? Gå en långpromenad och snacka, eller baka någon rolig kaka?

Snowblind
2017-10-04 16:38
#6

#5 hur tycker du att det fungerar när du åker rollerblades och lyssnar på podd? För när jag lyssnar på podd så känns det ibland konstigt att höra rösterna men inte se ansiktena, så brukar typ pyssla med annat samtidigt som att spela eller något så ögonen har något att koncentrera på.

Har försökt läsa 2 böcker hittills men intresset för dem dog rätt snabbt :/ en bok jag älskade var Shiver. Vet inte vilken typ av bok jag gillar idag. Second hand böcker var ett bra tips! För tyckte det kändes liiite dyrt att köpa 3 nya böcker. (Inte påbörjat den 3e.)

Är det okej om jag frågar ifall du bor ensam eller hos dina föräldrar? För jag har också intresse för mat men då jag bor hemma så blir det väldigt motigt att påbörja matlagningen. Men jättebra tips tycker jag :D Tror jag kommer prova baka en vacker dag i framtiden, sist så köpte jag ingredienserna men kom aldrig till skott. 😊 Känner inspiration av din text så tack! :D

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-05 13:11
#7

#6 Hmm, jag har aldrig känt att det är konstigt att inte se ansiktena. Kanske är för att jag alltid har lyssnat mycket på radio. För mig funkar det bra som distraktion, för om jag bara rullar/springer antingen utan något eller med musik, då tänker jag bara på hur jobbigt det är. Men om jag har en intressant podd blir det att jag koncentrerar mig på det i stället. Tiden går snabbare och det känns som att jag får mer energi. 

Ja det gäller ju att hitta intressanta och fängslande böcker. Jag har köpt en hel del böcker som jag inte kunnat ta mig igenom. Oftast tycker jag de är bra, men jag fastnar liksom inte och då är det svårt att läsa dem. Jag var på second hand i helgen och köpte pocketböcker för 5 kr/st (!!) och inbundna för 25 kr/st! Annars finns ju biblioteket också, där kan du säkert be om hjälp att hitta något som intresserar dig. 

Jag bor ensam. Eller ja, jag har en roomie som typ aldrig syns till så är i princip ensam haha. Förstår dig dock, jag brukade aldrig heller vara pepp på att laga mat när jag bodde hemma. Då gjorde jag det bara för att föräldrarna "tvingade" mig att hjälpa till. Nu lagar jag ju bara till mig själv så det känns mycket bättre. Du får passa på om du är ensam hemma nån dag eller så 😃

Hoppas allt går bra och du hittar något skoj att göra! ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: