Annons:
Etikettförhållande
Läst 1533 ggr
Snowblind
10/11/17, 5:31 PM

Hur ska det vara?

Har lite funderingar kring förhållanden men vill endå tro att "det löser sig" med tiden.

Varför händer det att killar tröttnar på sin tjej och slutar visa känslor, tappar intresset? 

Är det något fel som ligger hos tjejen då? Behöver man vara lite kaxig, kanske avvisande ibland och inte alltid finnas där? Hoppas verkligen inte det för så är inte jag. 

Varför blir det så? Jag har funderat ett par gånger ifall jag är för snäll, kanske för tråkig? Jag vet inte hur det ser ut i andra förhållanden. Ibland önskar jag att jag var någon annan pga. detta, att det är något fel på mig.

Personligen så har jag endast tappat kärleken då killen gjorde att jag mådde dåligt och så började jag hata mig själv och då höll jag ut tills känslorna tillslut dog. (Och jag blev fri kan man väl säga.)

Annars har jag alltid haft känslor som stannat för min partner, som även byggts upp med tiden. Men det har hänt att jag blivit lämnad ensam nu två gånger i rad så det får en ju att börja fundera.. Är inte så gammal och funderar även om det hör åldern till? Vill killar bara binda sig när de är äldre? Skittråkigt tycker jag iallafall när man får känslor för någon och så bara tar det slut en dag.

Ingenting är någonsin enkelt, om något är enkelt, då är det fel.

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
Honestyisdead
10/11/17, 5:39 PM
#1

Både killar och tjejer tappar känslor.

Det handlar om att lyckas träffa rätt person helt enkelt.

Maria
10/11/17, 5:42 PM
#2

Jag håller med Hera. Det är inte könsbundet utan saker som händer så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Snowblind
10/11/17, 5:44 PM
#3

#1 #2 okej, yeah :( tänkte först fråga om hur det ska vara i ett förhållande. Ska man kalla varandra älskling och pussas när man säger hejdå? Men insåg att det är ju olika för alla. Tack för er snabba respons :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

sp0ngeb0b
10/11/17, 6:07 PM
#4

Håller med 1 och 2. Jag har själv tappat känslor för en kille och det var inget fel på honom det var bara det att han inte var rätt för mig. Förr eller senare lär väl minst en av personerna i ett förhållande tappa känslorna, om det inte är rätt och man håller ihop hela livet. Så ser jag det :)

Snowblind
10/11/17, 7:32 PM
#5

#4 tycker det är synd att det ska vara så svårt men finns inget man kan göra åt det.

Tack för svaret och känns som ett klokt sätt att se på saker och ting med. 👍

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

[Tuulikki]
10/11/17, 8:32 PM
#6

Jag är också en tjej som tappat känslor för flera killar.
Nu har jag inte tröttnat på samma kille jag haft i 3,5 år och då känns det "rätt"😉

Annons:
[Devya]
10/11/17, 9:00 PM
#7

Jag tappade känslor för mitt ex efter 10 år. Det händer nog alla någon gång i livet att man tappar lite känslor ( eller helt och hållet). Sen är det upp till en själv hur man hanterar det.

OlgaMaria
10/12/17, 8:16 AM
#8

Man kan ju tänka att en naturlig utveckling blir att man blir en aning mer reserverad. Som nu när du blivit lämnad ett par gånger kanske du inte kommer kasta dig in i nästa förhållande lika förbehållslöst. Och jag tror också att det kan vara något positivt, både för dig och för förhållandet. Det handlar inte om att man ska vara kaxig och avvisande eller spela ett spel… men det är inte fel att visa att man inte bara kastar sig in i en ny relation innan man känner personen och kunnat bedöma lite vad det är för en typ och vilka mål den personen har. Din kärlek är helt enkelt inte gratis, utan ges till den som förtjänar den.

Att du blivit lämnad två gånger kanske inte har med dig att göra heller, utan med de killar du träffat, och att du gått helhjärtat in i relationer med killar som inte längtat efter samma sak som du? Kanske hade startfasen av relationerna kunnat vara längre? Så att du fått en chans att bedöma om ni verkligen passade varann? Det är ju inte bara känslorna som är avgörande, utan vad båda längtar efter och känner sig redo för.

Jag tror inte det är något fel på dig! Du har bara träffat fel killar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Roe Deer]
10/13/17, 8:37 PM
#9

Alla är olika, attraheras till olika… och javisst, ser man utseendet först, sedan kommer man djupare inpå personlighet och sedan så förändras personer genom livet.

Det är alltid bra att arbeta med sin självkänsla och sitt självförtroende, för dig är det inget fel på. Du har hittat fel snubbar vännen. Så är det. Det är bättre att du är trygg med den du är och visar andra ditt sanna jag och vågar stå för det.  DÅ sållar du automatiskt bort dem som inte är intresserade och samtidigt attraherar du dem som är intresserade, på en gång. VÅGA VARA DU och ta det inte personligt av att andra har lämnat dig. Det är deras val.

Snowblind
10/14/17, 10:01 AM
#10

#6 alright tack, känns lite jobbigt inombords att veta att man inte är den rätta för den man tycker om. Men sånt är livet. 😃

#7 detta har jag funderat på litegrann, hör det till vår biologi att vi tappar känslor? Att det är något biologiskt som avgör detta?

#8 Det låter klokt det du skriver och jag tror det har varit så för mig. Det har mest "bara blivit så" i mina förhållanden utan någon sorts kommunikation var gäller framtiden. Visst har framtidstankar diskuterats om eller liknande under tidens gång men inte mer än så, start-fasen har gått rätt så hastigt. Tror det du skriver stämmer väldigt bra faktiskt. Känner nu t.ex. att jag absolut inte är redo för ett nytt förhållande och att jag vill ta det lugnt ett tag och bara jobba med mig själv, för att sedan inte skynda in i ett nytt förhållande utan  låta det ta sin tid att lära känna personen mer (tankar, värderingar m.m.) Men något jag känner som upplevs svårt är att bygga ett nytt förtroende för någon annan. 

Tack för din text och ska försöka lägga det på minnet för det lät jättebra. Känner personligen att jag har utvecklats massor och fått lärdom kring relationer - men man blir aldrig fullärd. :D

#9 verkligen, jag tycker sånt här är väldigt intressant. Hur alla är så olika (vissa mer, vissa mindre) från en själv och hur de verkar fungera/tänka/reagera i olika situationer. Blir faschinerad av andra folks logik och tankar. 

Personligen verkar jag inte vara någon som faller för utseende, eller har aldrig känt "love at first sight" eller tyckt att killarna varit attraktiva till att börja med utan det är något som kom i samband med känslorna som växte. Men det kanske är så för alla xD och som du skrev så var det nog bara fel partner.. (hur jobbigt det än må kännas, men om man tänker objektivt och logiskt så tror jag det stämmer.)

Verkligen! Jag känner att mitt självförtroende är lite som en bergochdal-bana ibland men tror jag (aktivt) jobbar på det iallafall.  Försöker hitta metoder som får mig att må bättre och säkrare i mig själv. Jag jobbar med och pysslar om mig själv kan man säga. (försöker äta nyttigt, tänka på hur jag ska värna om min kropp och försöka så mycket jag orkar. Göra det jag känner för och mår bra av, för min egna skull.)  

Och håller med dig, man ska vara sig själv, men ibland får jag bara tvivel om mig själv. Tvivel på att jag är bra, att jag är värdig, har lätt för negativa tankar mot mig själv som säkert många andra har. 

Jag försöker alltid vara mig själv och säga eller göra det jag känner för (om det inte är för opassande x) ). Ibland nu på senare tid har jag märkt att jag kan experimentera lite. T.ex. säga saker jag normalt sett inte vågar yttra (något enkelt som ett ord eller att mopsa upp sig litegrann på skoj med någon jag inte är fullt säker/bekväm med att mopsa mot). För ibland känner jag mig som en liten bärfis som tappat talförmågan. Jag får flyktiga känslor i vissa omständigheter och tror att jag experimenterar på det viset för att utmana mig själv att hantera "situationer" eller vad man ska kalla det. Andra tillfällen kan jag vara skämtsam, glad, energisk - så som jag känner att jag mår bäst av att vara och det är oftast när jag umgås med någon solo. 

Och precis, det är lätt att glömma bort. Att det är deras val, deras tankar, känslor. Något som är deras som jag inte har att göra med och ska respekteras, accepteras. :D Men aa, mår bra just nu, idag. Igår var det sämre men lyckades få det att bli bättre.

We got this!😃

Tack alla som kommenterat ❤️

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Upp till toppen
Annons: