Annons:
Etikettförhållande
Läst 822 ggr
Pinglan 65
2017-10-21 16:34

Vad är rimligt?

Lever i en relation sedan 20 år tillbaka, vi har två barn i tonåren. Vi har är öppna mot varandra och vi inser båda att vår relation inte är bra. Jag vill ha mer sex och mer bekräftelse. Sambon säger att jag är hans bästa vän men att han inte tänder på mig längre. Vilket är oerhört sårande att få höra. Jag kan inte förstå hur han tänker, känner. Vi är båda överviktiga. Han har kört 5:2 och gått ned ca 8 kg. Jag är lång och har varit smal, nästan alla hans fd tjejer är långa och smala, vet bara ett undantag. Så ja han tänder väl på långa smala tjejer. Han ville gå ned för att han känner sig och tycker att han ser gubbig ut när han är tjock. Ja det gör han, fast i sängen spelar det ingen roll för mig. Jag tycker inte mindre om honom för det. Jag tycker att det är viktigare att gå ned i vikt av hälsoskäl. Så i samtalet kom det fram att han inte tänder på mig för att jag är tjock?! Och jag förstår det fortfarande inte. Nästa grej är att jag inte trivs på mitt jobb. Jag uppfattar det som väldigt dränerande. Har sökt och söker nytt jobb men kommer inte vidare. I samtalet framkommer det att han vill ha en sambo som är mer framgångsrik men jag tycker att han vänder/vrider det mot mig i termer som att jag tror att du skulle må bra av ett nytt jobb. Ja hallå det tror jag med men det är inte jag som anställer. Han sa saker, ja tänk om du går ned i vikt,får nytt jobb och bara springer ifrån mig? Till saken hör att han har gått ned i vikt och fått nytt jobb. Jaha, så nu vill du springa ifrån mig?! Neeej, svarade han. Ja nu kanske du tänker, ja men gå ned i vikt så är saken biff? Men riktigt så enkelt är det inte. Mitt självförtroende har åkt ned i ngt avgrundshål. Jag är tjock och en looser, i hans ögon. Till saken hör att jag har peppat honom att söka nytt jobb och varit vädigt peppande och supportive och så är detta vad jag får tillbaka? Ska jag bara ta det? Jaha han tänder inte på mig för att jag är tjock och för att jag inte lyckats få ett nytt jobb? Jag har alltid litat på honom, inte misstänkt att han är eller har varit otrogen. Efter det här samtalet är jag jätte misstänksam osv. Jo hans sa att jag ser tantig ut i min kropp när jag är tjock och går omkring i tunikor. Jag älskar tunikor, har alltid gjort både som smal och tjock. Nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på? Söka terapi och bygga upp mitt självförtroende, ska vi som par gå i terapi (fast vi inte bråkar) ska vi splitta på oss så kan jag leta efter ngn som kan älska och tända på mig som jag är eller ska jag försöka gå runt på 1200 kcal om dagen och hoppas på att jag går ned i vikt? Hur tänker ni män och Kvinnor som läser det här?

Annons:
_Fisken
2017-10-21 18:05
#1

Rent sponant utan att koppla in förnuftet så kan jag tycka att han är värd en näsknäpp. Efter en del år tillsammans kan glöden falna. Han säger det också rent ut utan att tänka på att det kan göra dig ledsen. Jag tycker det är taskigt mot dig och det han sagt säger man inte till varandra. 
Du är väl värd en annan kan jag tycka. Du får ta en funderare på hur du ska agera.  Du kan göra slut och ha barnen på halvtid eller du kan försöka göra om dig så han kanske tänder på dig igen. Tredje alt. är att inte göra nåt alls utan gå som du går nu.

OlgaMaria
2017-10-22 18:12
#2

Tillfredställer han sina behov någonting vid sidan om? Porr, onani? Isåfall kan ju det vara en orsak som gjort att det tagit slut på gnistan mellan er…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Katti
2017-10-22 23:41
#3

Fy för honom. Blir så jäkla förbannad å dina vägnar! Rak och ärlig är en sak, men att säga det han sagt, på det sättet är inte rakt och ärligt; det är elakt, korkat och bara så lågt… Han är INTE värd dig! Tycker att du har gett honom tillräckligt många år av ditt liv!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: