Annons:
Etikettdejting
Läst 2960 ggr
Snurrelini
2017-10-22 10:24

Hjälp! Bad killen bjuda ut mig, nu tyst..

Har träffat en kille i ungefär 2 1/2 månad nu. Setts 2-3 ggr I veckan. Mest myst hemma hos nån. Han är väldigt mysig och ska alltid hålla handen, ta på mig när han går förbi etc. Säger gulliga smeknamn och saker. Bara legat fåtal ggr. Varit ute bland folk två gånger tsm. Mellan gångerna vi ses skriver vi inte så mycket, mer än att bestämma när vi ska ses nästan. Nu till min fråga, jag har börjat tröttna på att vårt "förhållande" står still. Så jag skrev lite charmigt och frågade när han skulle bjuda ut på en riktig dejt. Hans svar blev om jag inte gillade maten (senast lagade vi ihop mat som vi åt). Jag skrev att det va gulligt men inte riktigt vad jag ser som ej dejt. Efter det har han inte svarat… Det har hänt innan att han bara slutar svara och sedan hör av sig igen.. Men tänker att denna ggr är annorlunda? Hur ska jag gör?

Annons:
Stallmima
2017-10-22 10:45
#1

Varför ringer du inte honom?

Snurrelini
2017-10-22 10:46
#2

Vi har aldrig pratat i telefon..

CayKantos
2017-10-22 10:49
#3

Nån gpng måste ju va första :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Snurrelini
2017-10-22 10:54
#4

Men är jag inte för på då? 😅

CayKantos
2017-10-22 10:57
#5

Jag tycker personligen det va lite fel att skriva som du skrev. Det känns som om att du behöver att allt ska va fancy dancy, kosta pengsr mm. Men jag fattar det inte är det du menar. Så tror det är viktigt att du förmedlar detta till honom. Behöver ju inte angripa honom "varför svarar du inte?!?!" Men kanske fråga hur det går och bjuds ut HONOM.. fattar inte, kan inte tjejer bjuda ut killar eller? ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Snurrelini
2017-10-22 11:02
#6

Absolut inte det jag menade! Jag menade bara att jag vill ut och göra något :) jag har frågat innan vi inte kan hitta på något annat än vara hemma men har mest blivit hemma ändå. Men räcker det inte att jag skickar ett sms om det då?

Annons:
Stallmima
2017-10-22 11:09
#7

Om du är seriös och vill ha en utveckling på erat "förhållande" tycker jag du ska ringa. Du kan ju inte få mer än ett nej och då tycker jag inte motparten är intresserad. Det kanske är dax att gå vidare…….

Fien
2017-10-22 11:14
#8

Varför måste killen bjuda ut? Bjud ut honom om det är du som vill ut på stan och äta…

Snurrelini
2017-10-22 11:15
#9

Sant. Men om jag skickar ett sms där jag bjuder ut honom då?

Fien
2017-10-22 11:22
#10

Efter det du skrev så får du nog som du redan fått råd om i tråden ringa och prata med honom… han kan ju mycket väl ha missförstått det du skrev… lättare att prata med varandra för att undvika sådana missförstånd i sms. Särskilt i början när man inte känner varandra… du får också svar direkt och slipper gå och undra…

Honestyisdead
2017-10-22 11:27
#11

Ni har haft sex och håller handen. Men du vågar inte ringa?

Snurrelini
2017-10-22 11:30
#12

Nej.. 🙄 jag vet, chicken

Honestyisdead
2017-10-22 11:36
#13

Bit kycklingen i röven och ring.

Annons:
Snurrelini
2017-10-22 13:04
#14

Vad ska jag fråga då? 🙈

Fien
2017-10-22 13:29
#15

Du behöver väl inte göra så stor grej av det hela. Ring och fråga hur det är med honom (ett bra och neutralt sätt att inleda ett samtal) och förklara vad du menade med ditt sms… sen kan du väl bara fråga om du får bjuda ut honom på restaurang ?

CayKantos
2017-10-22 13:29
#16

Fråga om du får bjuda ut honom. Ingen sarkasm..

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Honestyisdead
2017-10-22 13:58
#17

#14 Ska vi ses på lördag? Tex

Snurrelini
2017-10-22 15:09
#18

Sånt har jag frågat honom innan. Denna gången ville jag att han skulle ta tag i det och planera något.

Stallmima
2017-10-22 23:00
#19

Måste bara fråga hur gammal du är?

Snurrelini
2017-10-22 23:05
#20

26

Annons:
Sarah
2017-10-23 14:32
#21

Jag hade tagit väldigt illa upp om ngn jag träffade skickar mess och skriver att det inte är en dejt om vi hade lagat mat ihop hemma. Hade även blivit sur om personen  tyckte att jag skulle bjuda ut den… 

Att dejta är ju typ att hänga, inte att gå på uppstyrda saker där killen betalar som i amerikanska filmer. Om du vill gå vidare i relationen måste du ju PRATA med honom om det, inte bara messa. Ett första steg att gå vidare är ju att diskutera vart man står, öga mot öga.

[LarssonA]
2017-10-24 08:47
#22

Jag håller med #21

Jag har isåfall ALDRIG dejtat vare sig mannen jag var gift med i 17 år eller mannen jag lever tillsammans med sedan 3 år tillbaka.

Vi ordnade små trevliga dejter hemma, lagade mat, eller såg nån film eller likanande. Har aldrig gått ut eller så bara vi två. Då har vi haft barn eller vänner med oss. Dessutom betalar båda för sig!

Snurrelini
2017-10-24 09:08
#23

Okej :/ det kanske va dumt att skriva så… Men hur ska jag lösa det då? Har inte hörts sen jag skrev det. Jag tog förgivet att han inte är intresserad eftersom han inte svarade. Men ska jag skicka någon ursäkt och se om vi kan ses istället?

Fien
2017-10-24 09:14
#24

Varför har du inte ringt och förklarat? Risken är stor att du bara gör det värre med sms då det lätt blir missförstånd… Om du vill fortsätta träffa killen så är det en bra ide att be om ursäkt och förklara…

Snurrelini
2017-10-24 09:21
#25

Men jag menar bara skicka om bestämma en träff och säga att jag inte hoppas han tog det jag skrev på fel sätt :)

OlgaMaria
2017-10-24 09:22
#26

Å andra sidan… vad är er relation värd för honom ifall han inte hör av sig över huvud taget? Du kanske längtar efter mer? Men längtar han efter samma sak och är han beredd att ge det? Håller med om att det kanske inte var så smidigt att skriva som du gjorde, men är han vad du vill ha? Isåfall borde han kanske i alla fall höra av sig?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snurrelini
2017-10-24 09:27
#27

Jag tänker så lite med.. Att hade han brytt sig så hade han hört av sig? Vi har dock inte pratat om va vi vill eller känner för varandra

Annons:
Fien
2017-10-24 09:46
#28

Det hela känns väldigt förvirrat så fundera på vad DU faktiskt vill. Vill du reda ut det och fortsätta träffa honom så hör du av dig. Verkar det som att ni vill olika saker med förhållandet så kanske du ska släppa det helt och gå vidare utan honom… Personligen så hade jag nog velat prata igenom det i vilket fall. Tycker du att sms är bästa sättet att ha kontakt på så skicka sms, men räkna då med att du kanske inte får svar, det är lättare att strunta i ett sms än ett samtal… framförallt om man inte brukar ringa…

OlgaMaria
2017-10-24 10:00
#29

#27 Det låter inte som att han är superintresserad. Och inte första gången han inte svarar på ett tag heller. Jag hade nog skitit i honom och gått vidare. Verkar ju som att du markerade att du ville ha mer och han drog sig undan. Han vill nog inte ha någon som vill ha mer, eller är inte beredd på det, eller har för mycket annat i livet han bryr sig mer om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snurrelini
2017-10-24 10:25
#30

Det hela har känt som om vi dejtat.. Känner mig lite utnyttjad om det skulle vara så.. Då vi pratade tidigt om att jag ex inte är nån som ligger runt och jag sa även att jag gillade honom… :'( men hoppas han hör av sig, annars får jag väl höra av mig och se om vi kan träffas. Senaste gången vi sågs för en vecka sen va allt jättebra och kändes bra. Pratade om nästa gång vi skulle ses etc

OlgaMaria
2017-10-24 10:31
#31

#30 Du sa det… men vad har han sagt, om hur han är och vad han vill? 

Ta det som en lärdom. Om du inte vill ligga med någon som du inte litar på så var säker på att du vet var du har personen först. En person som inte hör av sig (mer än att bestämma när man ska ses), som inte ringer osv, verkar inte vara särskilt investerad i relationen. Han vill ju uppenbarligen vara med dig när ni ses… men där emellan? Det verkar inte så stabilt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snurrelini
2017-10-24 10:37
#32

Ja.. Ibörjan och för ett tag sen hördes vi dagen mellan vi sågs också. Men han har varit såhär hela tiden som inte hade över igång smsandet. Kan tillägga att han är 8 år äldre än mig Så vet inte riktigt vad som hänt. Också på senare han börjat kalla mig smeknamn etc så jag tog det som om vår relation utvecklades lite iaf. Men borde väl prata med honom, kanske. Iaf för att få ett avslut om det skulle vara det han vill. Tycker man kan vara så schysst mot någon som funnits där och verkligen stöttat honom

OlgaMaria
2017-10-24 11:22
#33

#32 Absolut. Prata med honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snurrelini
2017-10-24 11:54
#34

Tack för alla råd!

Annons:
Sarah
2017-10-24 12:05
#35

Oavsett så är det fult av honom att inte höra av sig och jag tror som andra, att han inte är intresserad av ngt mer seriöst, tyvärr.

Snurrelini
2017-10-24 12:16
#36

Ja verkligen. Om jag träffar någon o inte är intresserad så säger jag det till personen oavsett om den sagt något eller inte till, mig. Tycker det hör till. Sen blir det bara värre om man verkligen umgåtts och blivit vänner och sen bara slutar höra av sig, så svårt är det ju inte att skicka ett sms iaf. Men kanske jag h som är alldeles för snäll som bryr mig om, människor väldigt fort

Fien
2017-10-24 12:42
#37

Kan han inte ha blivit sårad då? Och det är därför han inte hör av sig? Han kanske inte har råd att gå på restaurang och tycker det är jobbigt att svara nu. Han svarade ju ändå om du inte gillade maten hemma varpå han fick till svar att det inte ansågs vara en dejt… jag hade i alla fall blivit sårad av något sådant… Det är supersvårt att gissa vad en annan människa tänker och därför anser jag fortfarande att det mest mogna och vettiga att göra är att ringa honom och prata med honom så det reds ut…. eller för att avsluta det.

Snurrelini
2017-10-24 14:09
#38

Jo han har garanterat råd. Men vad jag, menade med dejt är typ gå ut och ta en bio eller käka, behöver inte alls vara dyrt.. Så chansen att han blev sårad känns inte stor. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra.. Alla säger olika och jag själv är tveksam på vilket sätt jag ska göra det på.

Maria
2017-10-24 14:11
#39

Det är väl bara att fråga honom om han blev stött eller ledsen för vad du sa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SuperLimm
2017-10-24 15:16
#40

Om man tänker såhär då; Om du ringer honom, vad har du att förlora? Vad är det värsta som kan hända?
Eller om du inte ringer honom utan bara går vidare, kommer du att ångra dig? Oftast är det ju så, att man ångrar det man inte gjorde. Så om du bara struntar i honom, kommer du att klara av att gå vidare utan att undra vad som blev fel?

Mvh Linn

MissClue
2017-10-24 22:47
#41

#0 Jag hade reagerat på att han är så dålig på att hålla kontakten, undrat vad han vill med mig (om jag var i din sits). Det du sa är väl ingen anledning till att stänga av bara sådär. Förstår inte varför folk pressar till att ringa också..Jag kan tycka det är obekvämt att ringa min kille trots att vi varit tillsammans några mån och ses dagligen. Konverserar hellre i text eller face to face. Är det sms eller messenger ni har kontakt? tänkte messenger ser man ju om det gått fram och att han har läst ditt meddelande

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
imsuchadiva
2017-10-26 13:13
#42

Jag förstår killen, jag hade också slutat hört av mig om någon lät otacksam.

Gronstedt
2017-10-26 13:46
#43

#38: Att du tycker att han har "råd" betyder inte att han vill lägga sina pengar på att betala dina nöjen. "ta en bio" eller "gå ut och käka" går lätt löst på flera hundra, som man kan ha betydligt roligare för. Det verkar inte som om ni är så nära varandra att du har någon större inblick i hans ekonomi och prioriteringar.

Om jag hade släppt någon så nära att jag delat kök och matlagning med vederbörande hade jag blivit rejält trött om jag fått veta att det inte räknas som "riktigt" och att jag för att få räknas inte bara måste slänga ut pengar jag vill ha till annat på någon annans nöjen, utan också måste pröjsa för att själv göra saker jag inte skulle vilja göra om jag fick betalt. Efter en sådan avpollettering hade jag inte varit speciellt frestad att höra av mig igen, i alla fall inte till en person jag inte har någon djupare relation till, speciellt inte om jag flera gånger tidigare tydliggjort min inställning, som du skriver att han gjort.

Ni verkar ha helt inkompatibla förväntningar, tyvärr. Antingen släpper du honom eller så kommunicerar du med honom. Tydlig kommunikation är enda sättet att komma på det klara med vad andra menar och tycker och vill.

Snurrelini
2017-10-26 13:47
#44

Sågs och allt var som vanligt, höll handen, etc. Frågade vad han tyckte vi två höll på med. Han sa att han inte orkar bli kär i någon just nu att han inte tillåter sig själv att känna. Men att han tycker om mig och att umgås med mig. (hänt massa nyligen i hans liv som gör att han inte mår bra psykiskt), redan massa känslor upp o ner orkar inte med mer. samtidigt som han inte vill starta något på fel grunder. Jag sa att jag tror inte jag pallar fortsätta som vi gör nu och han ville ändå att vi ska fortsätta som vi gör. 

sen sa han även att han blir ledsen när jag säger att jag ej vi träffa honom igen (vilket jag inte sagt rakt ut) o att han måste förstå mig också. han sa att jag inte skulle tänka så mycket och inte vara ledsen över detta

så nu är jag ett snäpp mer förvirrad..

Gronstedt
2017-10-26 13:51
#45

#44: Fortsätt kommunicera. Analysera inte, utan utgå från att han menar exakt det han säger. Sedan måste du bestämma dig för om det är vad du vill ha, eller om du ens kan leva med det. Kan du inte det, så lämna förhållandet.

Snurrelini
2017-10-26 15:13
#46

han sa även att det inte hade något med mig att göra. Jag sa även att jag inte vill ha något typ av kk grej, då det är inget för mig, han sa att om han bara velat det så hade han inte velat umgås med mig också. Även att han inte heller är sån, utan bara haft seriösa förhållande hela tiden. Första gången han är själv nu typ, hans förra tog slut just pga att han inte orkade med dem känslorna också med allt som hände

är så kluven :/ känns ändå som om vi hade fortsatt så blir det ju någon oseriös typ av kk 

min hjärna bara snurrar haha

Sarah
2017-10-26 15:43
#47

Ja lyssna på exakt vad han säger och tolka det inte. Han säger att han inte vill ha ngt seriöst. Det är det du får utgå ifrån. Orkar du med det, fine, om inte bryt nu.

OlgaMaria
2017-10-26 16:46
#48

Han verkar ju också säga att anledningen till att det tog slut med förra var pga att det blev för mycket känslor. Inte så bra att han ger upp när det blir känslosamt och komplicerat kanske…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Namiko
2017-10-26 20:39
#49

#44 Du måste förstå att man inte alltid har orken till att ha ett seriöst förhållande och därmed vill hålla det enkelt och kravfritt. Men det är precis lika viktigt att han förstår att du vill ha något mer och att det kan vara precis lika jobbigt att hålla det kravlöst och utan ett uttalat förhållande för dig som ett förhållande skulle vara för honom. Du har precis lika stor rätt att få det du vill ha och mår ni båda dåligt av vad det andra vill ha och ni inte kan kompromissa så är det kanske bäst för dig att lämna honom, iaf just nu så han kan fokusera på att må bättre och du slipper må dåligt över eran relation.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Snurrelini
2017-10-26 21:09
#50

#48 det va då hans mamma blev sjuk och dem visst hela tiden hur det skulle sluta, så nog därför han inte orkade med det. Dem bråkade mkt med. #49 ja precis. Förstår precis vad han menar och respekterar det till hundra procent. Jag vet också att han måste respektera vad jag vill ha med. Jag får ta och fundera på vad jag vill.. Och se vad han säger. Så svårt detta. Bryr mig om honom så tanken på att bryta helt känns jobbigt samtidigt som jag tror om vi fortsätter likadant att jag bara kommer bli sårad. Om vi inte backar några steg.

Sarah
2017-10-26 22:37
#51

Fast, vad är det seriöst förhållande egentligen i början? Ni har varit varandra trogna (?) och umgås. Det är ju inte mycket mer än så i början. Visst är man seriös kanske man träffar familjer och vänner ibland. Jag och killen har varit tillsammans i elva år. Nu har vi visserligen barn och hus tillsammans och det är ju seriöst, men innan det hängde vi mest :) sågs ibland, bodde ihop, flyttade isär, sågs mycket ibland och inget ibland. Ibland hördes vi inte på några dagar och ibland hördes vi tio gånger per dag. Vi har haft ett monogamt och troget förhållande och vi har känt oss trygga i att det är vi men den tryggheten kom efter några år. Vi var nöjda med att ha kul ihop och lita på varandra i många många år oavsett hur mycket eller lite vi hördes och sågs. Vad är det att vara seriös?

Snurrelini
2017-10-29 11:14
#52

#51 absolut sant det du skriver. Att det inte finns en mall för hur saker måste vara! Jag är bara rädd att jag kommer bli ännu mer sårad om vi fortsätter ses och om han om några månader inte vill något alls. Jag vet ju inte om han vill något seriöst med mig då? :/ eftersom han sagt själv att han inte vill få känslor just nu. Förut hördes vi varannan dag iaf nu har vi inte hörts efter vi såga och pratade för snart 1 vecka sedan. :/ känns också som en lite udda relation, fast iofs så har vi väl ingen relation direkt. Vi är i något mellanting, dejtar inte, inte kk och ej bara vänner men umgås, myser och hittar på saker ihop 🤔

Sarah
2017-10-29 11:56
#53

Visst vill man slippa bli sårad, men det finns ju aldrig några garantier. Man kan vara med ngn som kallar en sitt livs kärlek och som vill skaffa his och barn med en, sen nästa dag kan den personen ändra sig en dag senare.

alicetrött
2017-10-29 13:03
#54

Du skriver att han sagt att han "inte orkar bli kär just nu" Det tolkar jag i allra högsta grad som att han inte vill ha någon kärleksrelation för tillfället.

Snurrelini
2017-10-29 15:04
#55

#53 Absolut. Man vet aldrig hur det kommer sluta. 

#54 Samma här. 

Men han vill fortfarande fortsätta ses som vi gjort, alltså allt man "normalt" gör man dejtar någon (alltså chansen finns att jag tillslut får känlor). Så jag vet inte hur jag skall göra. Fortsätta, ta ett steg tillbaka, släppa honom helt, vara vänner? Börja träffa andra

Annons:
[Devya]
2017-10-31 07:21
#56

#55 Du bestämmer själv vad som känns bäst. Om jag ville ha något seriöst och visste att den kille jag dejtade inte ville samma sak så skulle jag söka mig vidare. Jag skulle inte orka slösa min tid på någon som inte är seriös.

Snurrelini
2017-10-31 17:13
#57

#56 Jag tänker lite så också. Nu har vi inte hörts på en vecka och jag tror jag lägger ner detta nu. Har en del annat att fokusera på..

Han har dock lite kläder hos mig.. haha får se om han kommer på att han har det här

Carrosh
2017-11-01 10:12
#58

#57 Annars är det ju bara att höra av sig till honom och säga det, så får du också ett avslut.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: