Annons:
Etikettförhållande
Läst 2924 ggr
bella123
2017-10-23 01:51

Det gör så ont, han förstår inte.

Vill egentligen mest skriva av mig. Jag och min kille har varit tillsammans i 6 månader snart. Allting mellan oss har varit bra, Vi har inte bråkat ännu. Jag är störtförälskad i den här killen. Inatt skulle han visa något roligt på sin tumblr, Så han gick in där man såg det han hade gillat. Då dyker det upp en bild på en naken tjej, otroligt smal med stora bröst med Caption "be like her". Jag är inte pinnsmal. Jag väger 74 kg och mår dåligt över det varje jäkla dag. När jag ser att han har gillat den här bilden rasar det för mig, jag springer ut på balkongen och röker. Jag bara grinade. Jag är inte arg på honom, det är jag verkligen inte. Det tog bara så hårt, i mitt huvud bara ekar det "be like her". Är det så han vill att jag ska se ut egentligen, tänker jag. Han har bett om ursäkt men tror inte han förstår, jag är inte arg. Jag går bara sönder inombords. Jag har inte ätit något sen dess. Mår illa vid tanken på mat. Den där bilden snurrar i mitt huvud. Och orden. Och smärtan går inte bort. Men jag överreagerar väll som vanligt.

Annons:
sp0ngeb0b
2017-10-23 05:53
#1

Det är inte dig det är fel på, det är samhällets syn på kvinnans kropp. Tyvärr gör det att så många tjejer mår dåligt över sina kroppar helt i onödan. Det var en riktigt vidrig bild att lägga ut som säkert får många personer där ute att må skit. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag vet hur jobbigt det är, jag har alltid varit lite överviktig och i vissa perioder har det varit det enda jag ville - att vara lika smal som den där tjejen på internet/kändisen/alla andra i skolan. Jag vet precis hur det är. Försök att komma över det. Du är jättevacker precis som du är!

Också - försök att förklara för honom hur du känner om du inte redan gjort det, det kan nog kännas bättre när du får prata om det med någon. 

Kramar ❤️

OlgaMaria
2017-10-23 06:38
#2

Det är inte konstigt att man blir ledsen av en sådan sak. Man vill ju inte ha andra nakna Kvinnor inblandat i ens förhållande. Man vill ju vara den enda för sin partner. Bilder på nakna Kvinnor mm är ju så oerhört normaliserat, men på en djupare nivå inom oss är det inte normalt. Jag kan tänka mig att det inte är jätteenkelt att prata om allt heller då ni inte varit tillsammans så jättelänge, men försök förklara lite vad som händer i dig. Stäng inte ute honom från vad som pågår inne i dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

bella123
2017-10-23 07:32
#3

Tack så mycket fina ni för de orden ❤ det behövs kan jag säga.. Jag har pratat med honom. Han säger till mig att han vill ha mig precis som jag är, att han inte vill att jag ska se ut som den bilden. Vilket borde göra så att jag känner mig bättre. Men det gör det inte… antar att allt ligger hos mig egentligen, det är så svårt att stå ut med smärtan och ekande orden "be like her". Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen och hur jag ska göra…

OlgaMaria
2017-10-23 07:35
#4

Det smärtade dig djupt och man behöver tid att smälta i sådana situationer. Du kan inte bara trolla bort det, men du kommer hämta dig från det, med lite tid. ❤️

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fien
2017-10-23 07:55
#5

Förstår din reaktion, det ligger så mycket fokus på kvinnokroppen och hur "man borde se ut". Men jag tycker nog ändå att många män faktiskt inte alls vill ha det där "perfekta" när det kommer till ens egen partner. En kropp är liksom bara en kropp och det är inte den man blir kär i, det är personen. Bara för att man har en smal kropp betyder det ju inte nödvändigtvis att man är trevlig/pålitlig/ärlig/delar intressen eller vad som är viktigt för en när man väljer partner. Det låter som att din kille tänker i liknande banor nu när du pratar med honom. Det är ju också superbra att han faktiskt verkar ta dig på allvar och lyssnar och försöker förstå och lugna dig. Det låter dock inte bra att du slutat äta. Att svälta sig är otroligt onödigt och kommer bara göra att du mår ännu sämre. Sen kan man vända lite på det hela också, jag kan ju tycka att andra män än min partner ser bra ut men det betyder ju inte att jag tänker lämna honom för det. Det är som sagt inte ett utseende som är viktigast utan den han är som person. Kram till dig!

bella123
2017-10-24 03:07
#6

#5 jag har försökt tänka på det sättet, dock är det svårt att styra tillbaka tankarna. Det är som att något har förändrats, vi har skrivit till varandra under dagen men det är något som känns fel. Som att jag för första gången tvekar på ifall det verkligen är mig han vill ha. Förstår inte vart det kommer ifrån men det är en stickade känsla av ångest i bröstet. Får panik att den känslan inte kommer försvinna. Vet inte ens varför jag är så "känslig" heller, har aldrig reagerar så här starkt i tidigare förhållanden.

Annons:
_Fisken
2017-10-24 07:01
#7

Du reagerar starkt för att du äntligen har nån du  verkligen är rädd att mista. Sen övertolkar du tonen mellan er nu pga den stress du är i. Därför känner du en "förändring".
Släpp det där. Det är lätt att göra fel när man inte ens vet att man gör fel (tänker på det han gjorde). Ert förhållande till varandra har inte ändrats. Han är samma. Du är samma. Du har ett hjärnspöke (Halloween?) som du måste fördriva.

Greta G
2017-10-24 07:13
#8

Ofta är ju såna bilder bara en fantasi och faktiskt inte det man vill ha i verkligheten. Förstår att du blir ledsen och det har du rätt att bli såklart men tänker också tvärtom, jag skulle kunna gilla en bild på en halvnaken Matthew McConahugay i Mike xxl men inte tycka min pojkvän är mindre fin för det. Det är ju som sagt inte verklighet och ingen vill vara tillsammans med bara en kropp, eller hur?

imsuchadiva
2017-10-26 12:45
#9

Om du mår dåligt över din vikt så gör något åt det då? Men om du ärlig tar så illa vid dig av att din kille gillat en bild på en tjej så tycker jag du ska gå och prata med en psykolog.

bella123
2017-10-30 22:43
#10

#9 håller på! Pga aptiten som jag inte har längre har jag gått ner 3 (!!) Kg på 1,5 vecka:)

bella123
2017-10-30 22:44
#11

Tack för alla stöttande ord ❤ börjar släppa det där lite även om aptiten inte riktigt vill komma tillbaka ännu

Fien
2017-10-30 23:44
#12

Sluta svälta dig själv! Det är helt fel sätt att gå ner i vikt! Istället ställer kroppen om sig till krisläge och när du börjar äta igen så kommer kroppen absorbera allt och du kommer öka i vikt… vill man gå ner i vikt så får man fundera igenom VAD man äter och lägga om kosten, absolut inte sluta äta!!! Sen är det träning som gäller, ju mer muskler desto mer och bättre förbränner man. Han har ju sagt att han gillar dig som du är, och det är ju betydligt trevligare att kunna äta tillsammans också. Ingen kille är heller värd att du svälter dig själv!

Sarah
2017-10-31 18:33
#13

Det första jag kom att tänka på när jag läste tråden var Hopphästen Milton. Vit och fantastisk världshäst. Jag har gillat massa bilder på honom, men jag skulle aldrig någonsin vilja ha en sådan häst. Jag har en svart dressyrponny istället, som är perfekt och finast för mig. Jättedålig liknelse, jag vet, men bara för att man gillar ngt så betyder det inte att man inte kan gilla ngt annat också.

Annons:
serenas
2017-11-11 23:37
#14

Det är inte bra att du har börjat svälta dig på grund av en naken bild från internet. Du kan bli väldigt sjuk av att rasa i vikt genom att svälta dig, och det vill jag inte att du blir.

mallimalli
2017-11-15 17:13
#15

Plus att svält leder till mer ångest… Har du blivit bättre? Annars tycker jag definitivt att du ska gå till nån professionell och prata om det här, kanske ev få nått ångestdämpande :)

Zepp
2017-11-15 20:43
#16

För det första så tror jag att det mest är ett hjärnspöke hos dig själv?

För det andra så är det så vi fungerar.. vi kan se bilder av perfekta saker och gilla vad vi ser.. för de är då perfekta på något sätt?

Först skall jag som man dra upp några exempel.. Kim Kardaschian och Rebecka Stella är skitsnygga Kvinnor.. och jag kan möjligtvis tänka mig att trycka på någin "Gillaknapp" när jag stöter på en sådan bild.. det betyder inget annat!

Ett annat exempel är att jag kan göra det om jag ser bilder på Porsche och Rolls Roys.. men jag kör Skoda.

Och lika gäller mina preferenser vad gäller kvinnliga partners.. det är deras personlighet som är det viktiga.

Nu vet ju inte jag hur du fungerar.. men det är lixom inget fel om du själv reagerar positivt om du får syn på en läcker karl.. det är så vi fungerar.. men vi väljer någon annan som regel, en som mer funkar ihop med en själv!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sp0ngeb0b
2017-11-15 21:53
#17

Jag håller med dig, Zepp. Känner igen mig mycket. Jag kan spana in alla möjliga kändisar, kollegor, folk på stan. Folk som kanske egentligen inte är "min typ". De ser bra ut, ögongodis liksom. Men min partner som inte nödvändigtvis ser ut som någon av dem är den finaste i mina ögon i alla fall. Kanske för att han är "min typ", kanske för att jag ser så mycket mer i honom än hans utseende.

[Devya]
2017-11-16 07:40
#18

Jag har inga problem med om min kille tycker att andra Kvinnor ser snygga ut. Han ser på porr och liknande utan att jag har några problem med det. Däremot tycker jag inte om, om han skulle börja "gilla" sådana bilder så att även andra kan se det. Spelar ingen roll om han är mer eller mindre anonym på sidan.

Du tycks ha stora problem då det gäller ditt utseende och det är jättetråkigt att höra och tyvärr är det ju inte heller ovanligt. Väldigt många Kvinnor har ju problem med sin självbild, vilket inte är så konstigt då man ser vad idealet är (nästintill omöjligt att nå). Du bör  söka hjälp för din reaktion är verkligen inte bra. Du börjar gråta och sen även svälta dig själv. Jag hoppas att du verkligen söker hjälp för det du håller på med är verkligen inte hälsosamt. Du måste ta hand om dig själv!

Det är ju fint om man börjar äta hälsosamt och motionera, MEN med måtta! Man ska inte överdriva och göra det till en fixering.

bella123
2017-11-20 08:20
#19

Känner att jag behöver uppdatera. Nämnde aldrig att jag för många år sedan har haft ätstörningar. Mitt i allt tänkte jag inte ens tanken att det faktiskt kan finnas spår kvar av det, har sökt hjälp och börjar bli bättre. Räknar stenhårt mina kalorier men underäter inte (gillar inte att säga svälta, det ger mig kalla kårar). Min pojkvän är otroligt bra och vi har jobbat oss igenom det. Har som sagt inte varit arg på honom för händelsen, ligger i mig själv.

Fien
2017-11-20 08:38
#20

Vad skönt att ni kan prata med varandra! Och bra att du har tagit hjälp och att det verkar fungera! Fortsätt så så kommer ni klara andra hinder på vägen också! :)

Annons:
Zepp
2017-11-21 21:40
#21

#19

Bra tankar där som går att utveckla..men det viktigaste är kanske att ni pratar med varandra!

En del ligger inom en själv.. annat inom förhållandet.. relationen!

Och jag kan avslöja en sak för dig, som man.. han kommer hur som helst att betrakta andra Kvinnor.. varesig han vill eller ej!

En del är helt enkelt perfekta.. sexuellt attraktiva.. han får f*n kommentera det ihop med sina manliga kompisar.. på fyllan eller  sociala forum, där du inte har tillgång till hans kommentarer!

Bäst vore ju om han inte triggades att kommentera alls.. men det lär bli svårt!

Nämealltså.. jag tycker Kim K är en vääldans vacker kvinna..  likaså gillar jag Porsche och Harley Davidsson!

Men jag kör Skoda och fundilerar på att köpa en begagnad Yamaha!

Så länge man pratar med varandra uppriktigt.. så är det sällan någon fara o färde!

Såå.. eventuellt.. säg att du såg det där och tog till dig.. be han sluta med sådant och förklara varför!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: