Annons:
Etikettförhållande
Läst 1667 ggr
minip
2017-10-25 15:24

Min man har ljugit för mig!

Jag vet inte hur jag skall börja eller hur jag skall kunna förklara detta på bästa sätt. Min man och jag har varit ett par nu i 16 år. Redan när vi började träffas så dök det titt som tätt upp ett kvinnonamn i olika sitationer och samma namn har dykt upp med jämna mellanrum genom alla år.  Jag frågade min man varje gång vem detta var och svartet jag fick var alltid det samma, en bekants bekant typ. Min magkänsla var från dag ett att detta inte stämde.  Jag blev på gränsen till idiotförklarad när jag sa vad jag kände. Nu alltså 16 år senare har det framkommit att de haft en sexuellrelation. Detta är absolut inget som jag är svartsjuk över eller lägger några aspekter på. Det jag inte kan förstå är att min man ljugit för mig i alla år och det är det som gör mig så brutalt besviken. Kan jag någonsin lita på honom igen? Tilliten är borta!! Ljuger man om en sak så kan man ju lätt misstänka att det finns fler lögner begravda. Detta ger mg ångest.

Annons:
Lona
2017-10-25 15:58
#1

Hade de alltså en sexuell relation INNAN du och din man blev tillsammans eller även efteråt? Han har förstås ljugit i vilket fall, men om han dessutom varit otrogen är det ju ännu värre.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

minip
2017-10-25 16:13
#2

#Lonaa, jag vet inte om han varit otrogen men jag vet att dehar  träffats under vår tid tillsammans.  Han nekar så klart till att de haft en sexuellrelation efter det att vi blev tillsammans.  Men vad vet jag?

Niklas
2017-10-25 16:17
#3

Jag skulle inte lita på något han säger om han har ljugit om det så länge.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

retep
2017-10-25 16:34
#4

Nej du kan inte lita på honom! Och om du någonsin skall kunna göra det igen så måste han visa dig att du kan det. Det kan han inte göra genom något han säger utan bara genom det han gör. Här måste det vara du som ställer villkoren. Gör slut, säg att han får visa att han menar allvar med ert fortsatta förhållande genom hur han gör allt för dig och er relation. Har du möjlighet så flytta eller att han flyttar ut.

Var ståndaktig, låt dig inte övertalas och släpp inte honom nära dig på månader.

Var öppen för att träffa en annan man. Valet är ditt!

Han har också sina val att göra, antingen riktigt och sant för er skull. Eller att han kanske väljer den andra, eller något annat,  beroende av hur du är tydlig med villkoren för att ta honom tillbaka.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Lona
2017-10-25 23:34
#5

Rent spontant tänker jag att om det var ett avslutat kapitel, åtminstone den sexuella biten, innan ni blev ett par så skulle han knappast ha anledning att ljuga utan kunnat säga som det var?
De flesta av oss har ju trots allt ett förflutet vilket inkluderar sexuella kontakter/relationer när vi träffar en ny partner.
Jag tycker att det låter tämligen skumt att han ljugit hela tiden och hade haft svårt att lita på honom igen - det skulle förmodligen ligga och gnaga i bakhuvudet.
Samtidigt, är det ni har värt att kämpa för? Har det varit 16 BRA år, på det stora hela, eller har det knakat tidigare?
I vilket fall så tycker jag att ni borde försöka tala ut, frågan är ju om det går att lita på vad han säger då…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: