Annons:
Etikettsex
Läst 2310 ggr
Kiwi00
10/26/17, 1:28 AM

Hjälp! Hur kan vi få ett bra sexliv?

Hej! Under tonåren blev jag utnyttjad och använde sex som självskadebeteende. Jag mådde extremt dåligt och fick höra både det ena och det andra om mitt utseende. Jag fick höra hur jag skulle bete mig när det gällde sex. Jag blev tvingad att se porr för att sen ?göra samm sak?. Jag blev tvingad att suga av mot min vilja. Listan kan göras lång. Det här har gjort att jag har så svårt att ha sex med min man. Jag har svårt att inse att han vill ha sex med mig pga kärlek och är alltid oroad över att han tänker på porrskådisar när han är med mig. Att jag blir jämförd med andra. Jag har svårt att inte känna mig som ett objekt. Allt som hände tidigare gjorde att jag blev så nerbruten psykiskt och jag såg absolut inget självvärde. Jag bearbetar det här varenda dag men jag upplever att jag inte kommer nånvart. Pga det här har jag svårt för att bli kåt, jag har svårt för att ha sex med min man och även hjälpa honom när jag inte är sugen. HUR kan jag försöka släppa alla negativa tankar och lära mig att ha ett bra sexliv med min man? Jag vill ju men när det väl kommer till det så mår jag inte alls bra över det. PS han vet allt det här och är otroligt stöttande och tålmodig med mig

Annons:
_Fisken
10/26/17, 5:10 AM
#1

Först o främst så beklagar jag vad du varit med om.  Vilken tur att du har en partner som ställer upp på dig!
Rent spontant så säger jag "samtalskurator".  Det kommer att bli mycket befriande för dig att ha ett proffs.bollplank att prata med. Du o din partner vet om detta är rätt väg att bli läkt på.

Greta G
10/26/17, 7:38 AM
#2

Ledsen över det som har hänt dig. Jag tror ingen på detta forum kan hjälpa dig om den inte är psykoterapeut, för jag tror dessvärre du behöver proffshjälp för sådana övergrepp är nog tyvärr inget man kan online försöka bota utan du behöver en bra samtalskontakt och börja jobba med dig själv. Lycka till!

Kiwi00
10/26/17, 9:29 AM
#3

Vet ni vart jag kan vända mig för att hitta nån sån?

SuperLimm
10/26/17, 9:30 AM
#4

När jag behövde prata med psykolog vände jag mig till min husläkare/vårdcentral. Oftast har dom psykolog kopplad dit eller anställd där.

Mvh Linn

Kiwi00
10/26/17, 9:32 AM
#5

Ok tack!

Kiwi00
10/26/17, 9:32 AM
#6

Ok tack!

Annons:
Greta G
10/26/17, 10:12 AM
#7

Du kan även få en remiss till en annan mottagning som sysslar med samtalsterapi om inte din vårdcentral kan erbjuda det, det var så jag fick samtalsstöd.

Upp till toppen
Annons: