Annons:
Etikettförhållande
Läst 1532 ggr
[MessedReality]
2017-10-27 15:27

Varför stannar jag kvar..?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans ganska länge, i ungefär 4 år och med tiden så har han succesivt flyttat in till mig. Vilket jag tycker är jättemysigt eller iallafall tyckte… Nu är det så att jag märkt av att han är väldigt äcklig, elak och en riktig latr*v av sig. För det första så det enda han gör är att sova och spela, inget jobb utan detta är det enda han gör. Jag tycker också om att spela men sen vet jag ju också om att andra saker måste gå före så som hushåll, jobb, relationer m.m. Detta gäller ju dock inte för honom. För det andra så har han noll respekt för saker jag köper, han är så otroligt klumpig och obrydd att om han tycker något är "i hans väg" så plöjer han ner det. Det har varit allt från datorer till möbler till kläder som han bara förstör för mig utan att ens säga något om det när jag ser att han gör det. Jag bor fortfarande hemma också så dessa saker är sådana som jag verkligen önskat mig och bryr mig om, men för honom så är det inget.. Säger jag till honom så blir han rasande på mig och snäser av så att det oftast slutar i bråk eller med att han slår mig vilket har hänt ett antal gånger. Men så fort något händer med honoms saker då blir det ett rent och skärt helvete, antingen blir han skit arg eller så börjar han gråta över det och säger att han bara är till för att förstöra. Det gör mig jätte ledsen också så jag tröstar såklart honom då, jag vill aldrig se honom ledsen ju. Sen för det tredje så har jag upptäckt att han torkar snorkråkor på väggar, stolar och även min säng. Vilket är riktigt äckligt och sjukt gjort, detta gör han enbart för han är för lat att snyta sig. Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra för säger man till honom så tar han sina räkningar och torkar det på dem, men sen tillslut så ligger allt på golvet för att "kråkpappert" ramlat ner. Detta har ju såklart börjat tära så extremt hårt på mig att jag undrar om det ens är lönt längre. Senast idag så bara kunde jag inte hålla det inom mig och började stor gråta. Det kändes så hemskt att det var såhär och att vad jag än testat så bryr han sig inte tillräckligt för att försöka få det till att bli bättre. Ser alla förhållande ut såhär efter ett tag eller vad är det som jag gör fel? Varför är han på detta viset.

Annons:
Honestyisdead
2017-10-27 15:31
#1

Nej alla förhållanden det inte ut så. Han är en respektlös patetisk pojke som behövs växa upp och lära sig vett och etikett.  Ut med honom och anmäl honom. Man får aldrig lägga hand på någon.

Myrra
2017-10-27 15:36
#2

Men gud vilket äckel han är, kletar snor överallt som ett litet barn, slår dig, lat och egotrippad !

"Vilket kap" han verkar vara, nej, kasta ut ynkryggen bums!

Du är värd sååå mycket bättre.

Åsa S
2017-10-27 15:39
#3

Han låter inte riktigt psykiskt frisk och håller med polisanmäl slag är misshandel han verkar inte ens bry sig om dig för 5öre så han är inte värd slösa ork eller tid på, vad han än säger så visar han i handlingar vad han egentligen anser erat förhållande är värt. För nej sådär är det inte att ha ett förhållande som är bra och normalt

oh-la
2017-10-27 15:42
#4

Man kan ha varit ett par i 30 år, det blie aldrig ok att slå sin partner!!! Slår gan dig måste du lämna och anmäla honom. Med det sagt, för det kände jag verkligen var allvarligt, vilken vidrig karl du har! Jag har aldrig hört på maken till sunkig, äcklig människa! Nej, det är inte normalt i en längre relation att kleta snor på väggarna eller förstöra sin partners saker.

[MessedReality]
2017-10-27 15:58
#5

Jag har också känt det på mig att han inte verkar riktigt frisk av sig och min mamma tror han har ADHD efter det hon upplevt med honom. Det är så hemskt för man vill att allt ska vara bra mellan oss och att detta bara varit en fas för honom pågrund av hur han haft det hemma… Men det har aldrig gått över och om nu hans fördetta "kompis" talade sanning om att han också var ett riktigt as mot sina ex så kan jag inte mer än se honom som en parasit. Jag avskyr misshandel och har alltid undrat hur man kan stanna kvar, och nu inser jag att jag gör exakt samma sak. Men det har varit så svårt sen också att bara lämna honom sådär då i princip hela mitt liv bara splittrades på kort tid. Mina föräldrar skilde sig vilket var otroligt skönt då min pappa var en sjuk jävel. Han slogs också alltid, men det trodde jag var normalt. Att alla pappor gjorde så. Efter skilsmässan så anklagade han mig för att vara korkad och att jag var hjärntvättad av min mamma för att jag inte ville bo med honom. Vi har ingen kontakt alls längre vilket är skönt. Men sen strax efter så fick jag det hur jobbigt som helst med pojkvännen. Vår katt höll på att dö och sen efter det så dog även min farmor av en sällsynt sjukdom i blodkärlen. Vi var så nära varandra. Så det har just nu bara blivit skit på skit på skit och sen att detta händer med honom. Det är hopplöst kan man tycka.

Maria
2017-10-27 16:28
#6

Det som är allvarligt i detta är ju inte att han är äcklig utan att han faktiskt slår dig.

Honom måste du lämna illa kvickt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Sarah
2017-10-28 15:10
#7

Släng ut honom illa kvickt. Han är en misshandlande äcklig parasit och du är värd bättre. En normal relation är en där man är jämlika partners som lyfter varandra. En relation ska inte få en att må dåligt.

Sjuttan
2017-10-28 23:05
#8

Ta hjälp att bli av med denna förfärliga person! Om så fort han slagit eller gjort dig illa ska du polisanmäla Gör det nu! Tänk vad förfärligt om du skulle få barn i detta fasansfulla förhållande! Det blir ju som du själv växte upp för det barnet. Bli stark! Lycka till.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[xMondSy]
2017-10-29 16:44
#9

1. Han MISSHANDLAR dig, inte okej… 2. Han har INGEN respekt för varken, dig, dina grejer eller dina föräldrars hem. 3. Han verkar vara ett självupptaget svin.. Min åsikt rakt på, ut med skiten.. Han har inget med dig och göra om han behandlar dig som han gör.

Upp till toppen
Annons: