Annons:
Etikettvänskap
Läst 2026 ggr
munsan
2017-11-03 08:41

Inget gemensamt längre

Vad ska man göra om man har en person man brukar träffa men man känner att man inte har något gemensamt med längre? Träffarna ger en inget. Känns bara drygt och man ser inte ett dugg fram mot att ses. Det känns ju jobbigt att ta upp en sån sak. Så gör man ju inte. Vad hade ni gjort om ni kände så för någon av era kompisar?

Annons:
Expat-Tokyo
2017-11-03 08:43
#1

De flesta relationer tar ju slut, förr eller senare och på olika vis.

Inget konstigt med det.

De vänner och bekanta du har idag är inte alls samma som du hade för 5 år sedan, och kommer deifintivt inte att vara samma om 5 år heller.

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Honestyisdead
2017-11-03 09:29
#2

#1 Hur menar du? En stor del av mina vänner är samma sedan 20 år tillbaka.

Ts du kan ju komma med undanflykter och sluta höra av dig. Fast det bästa är att säga som det är.

[Rhonda]
2017-11-03 09:30
#3

#0 Prata med personen o säg vänligt o snällt att du inte tycker ni ska fortsätter träffas eftersom du känner att ni inte ha något gemensamt. Önska personen allt gott o tacka för den tiden ni hade tillsammans.

munsan
2017-11-03 09:33
#4

Ja jag hade önskat att det rann ut i sanden på ett naturligt sätt men det verkar inte göra det. Hon läser inte av signalerna. Ju mer jag drar mig undan, skyller på saker och låter bli att höra av mig, desto mera blir hon. Och när jag tackat nej kanske 9 gånger i rad så känner jag till slut att jag måste tacka ja den 10 gången hon frågar. För hon ger sig inte.

Och jag är väl konflikträdd. För jag vågar inte säga rakt ut att jag inte vill ses mer.

[Rhonda]
2017-11-03 09:41
#5

#4 Nu vet jag inte vilken åldersgrupp ni hör till. Detta har hänt mig  och som med ditt fall har personen inte  brytt sig om att jag har sagt att jag inte längre vill träffas. Till slut slutade jag svara i telefonen när jag såg numret. Det var det enda jag kunde göra eftersom det höll på att dra ner mig.

munsan
2017-11-03 09:43
#6

Vi är båda 22

Annons:
pyromanen
2017-11-04 08:48
#7

Istället för någon ursäkt (typ då är jag upptagen med det eller det) så säg nejtack, jag har inte lust att träffas. eller "jag känner inte för att träffas". Det blir lite mer ärligt, för har du olika ursäkter är det ju som att du gärna vill träffas egentligen om det inte bara råkade vara detta förhinder just denhär gången och det är ju inte sant.

Ställer hon följdfrågor på det så är det väl bara att fortsätta vara ärlig och såklart samtidigt vänlig. typ "nja, jag känner väl inte vi har så  mycket gemensamt längre".

Upp till toppen
Annons: