Annons:
Etikettsingel
Läst 4600 ggr
Chinilla
2017-11-04 22:13

Varför vill alla gå så fort fram?

Är det bara jag som behöver lite tid när man träffar någon ny person att få vänja mig??  Jag känner viss frustration och oro kring att alla verkar vilja att allt ska gå så väldigt fort fram. Jag kan för min del inte gå från att vara singel ena veckan till att veckan efter börja träffa en ny man 7 dagar i veckan! Känns nästan som alla människor känner såhär att de vill träffas hela tiden direkt från start. Jag är precis motsatt, jag vill gärna börja med att träffas några gånger i veckan, sen utöka det successivt, så man får möjlighet att vänja sig och inte heller dra in barnen förrän man träffats en längre tid och hunnit känna om det verkar rätt att gå vidare med. Dilemmat är att jag ju inte vill göra någon jag träffar besviken eller att de ska tro att man inte har känslor eller liknande, men kan samtidigt inte gå från 0 till 100% på en gång. Hur känner ni andra? Hur har ni gjort i början?

Annons:
retep
2017-11-04 22:32
#1

Tänker att det är upp till dig hur du vill ha det. Berätta hur du känner, hur du vill ha det. Är mannen seriös och förstående blir det inget problem. Är han det inte, då kommer förhållandet nog inte bli bra endå i längden.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Chinilla
2017-11-04 23:18
#2

Jag försökte det med min förra kille och först verkade han okey med det men gjorde sedan slut några veckor senare för han inte trodde jag var seriös och det inte gick tillräckligt fort fram. Lika så bra tyckte jag förvisso då eftersom han verkade vilja gå fram i ett tempo jag ändå aldrig skulle kunna tillfredsställa, men senast kille är det samma sak med igen, han hör av sig och vill träffas varje dag. Med honom har jag bara sagt att jag inte vill dra in barnen för tidigt. Tycker det är svårt att uttrycka att jag själv också behöver viss invänjningstid eftersom överallt där man läser och hör om folk som blir förälskade så skriver alla om att man vill träffa den andra hela tiden. Jag känner mig som ett UFO. Förvisso är det viss skillnad mellan hans och mina känslor också, han visar stor förtjusning medan jag hittills mest tycker om honom som person. Men det är inte det som gör att jag behöver ha lite mer tid utan så känner jag även när känslorna varit heta från start också. Jag vet inte hur man ska uttrycka att man behöver gå lite långsamt fram utan att den andra ska tröttna eller tro fel saker.

flocken
2017-11-05 07:04
#3

Min man ville ta det väldigt lugnt när vi träffades. Det tog nästan 2 mån innan vi blev ett par o vi fortsatte hålla det hemligt. O eftersom jag visste att han var den rätta för mig så väntade jag på honom. Vi träffades kanske 2 dagar/ v i början. Sen sov han helgen hos mig. Men när vi väl blivit ett par så gick allt fort. Inom 5 mån bodde vi ihop. Inom 1 år förlovade och inom 2 år barn. Vår situation var lite känslig oxå då han var min gruppchef på jobbet & hans bror avdelningschef. Nu bär vi gifta o hänt ihop i 13 år. Rätt person godtar att man inte vill stressa.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

fruktgumman
2017-11-05 09:36
#4

Ja i början när vi var nykära ville vi ses hela tiden. Det kändes jättetråkigt att vara ifrån varann hela dagarna när vi arbetade på var sitt håll och man bara längtade till eftermiddagen då vi kunde ses. Efter 4 månader hade jag flyttat in hos honom på heltid. Men det är nog klokare att ta det lite lugnare skulle jag tro och det får den du träffar acceptera.

pyromanen
2017-11-05 11:17
#5

Människor är olika och det är ditt ansvar att förklara hur du är och sen får ni väl kanske kompromissa lite?

Annielle
2017-11-05 11:35
#6

Jag har samma erfarenhet av män tyvärr, tycker där emot att det mest är Kvinnor som beskrivs som sådana när man hör och läser om det märkligt nog 🤔

Nu var det länge sedan jag träffade någon, men tyvärr kände jag mig "tvungen" att anpassa mig efter deras vilja att ses hela tiden, något som jag inte skulle göra i dagsläget hoppas jag, för det är ju självklart att man kan ha olika behov och måste kunna anpassa relationen efter det.

Tråkigt dock att det inte har fungerat hitills för dig, men med rätt person så. Lycka till verkligen!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
freyya_
2017-11-05 12:46
#7

Jag har upplevt det precis tvärtom med män. Många jag har träffat har varit extremt rädda för att binda sig och vill dra ut på dejtandet hur länge som helst tills det blir en relation, OM det ens blir en relation. Velat ses 2 gånger i veckan max. Men jag kanske har haft otur.

Shailina
2017-11-05 13:54
#8

tog 2 år innan min nuvarande var redo att säga "ja vi är tillsammans" på frågor. Inte alla har bråttom.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Chinilla
2017-11-05 16:35
#9

#3 Hur upplevde du det när mannen ville gå långsamt fram, kände du någonsin någon osäkerhet kring hans känslor pga det? Hur uttryckte han att han ville ta det lite lugnt? Hade du själv velat träffats oftare i början?

#4 Just sådär som de flesta jag träffat verkar känna, att man vill ses jämt och det blir tråkigt att inte göra det. Hur skulle du upplevt om en man du träffat uttryckt att han vill ta det lugnare? 

#5 Jo kompromissa har jag ofta fått göra ganska mycket, eller kanske lite väl mycket som jag upplever det utifrån deras önskemål vilket gjort att det ibland blivit så påfrestande och närmast skrämmande att  jag periodvis dragit mig för att inleda något med någon. 

#6 Ja jag har också hört talas om många Kvinnor som blivit så, så jag antar att det är både män och Kvinnor som lätt kan bli på det sättet. Skönt att det finns någon mer som känner som jag. Tack för lycka till:et!

#7 Tråkigt att höra. Inte roligt när det blir så heller förstår jag. Själv är jag inte direkt rädd att binda mig just nu utan längtar  efter förhållande, men innan dess hade jag däremot en längre period av önskat singelskap, men var sak har väl sin tid. Förstår däremot inte de som dejtar om de inte velat få ett förhållande. Eller har det varit otydligt vad de varit ute efter?

#8 Oj det var länge! För egen del brukar det inte ta någon längre tid att komma fram till att jag är tillsammans med någon. Har ingen sådan rädsla. Det är just bara frekvensen av att träffas i starten som jag har problem med.

flocken
2017-11-05 17:43
#10

#9 Det var ingen fara. Han behövde mogna i allting. Man behöver inte ses hela tiden. Att sakna någon är viktigt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Katti
2017-11-05 17:54
#11

Hur får ni kontakt? Är det via dejtingsida eller liknanade kan man ju skriva redan i sin profil eller tidiga konversation att det är såhär jag fungerar, för att slippa missförstånd. 

Själv tar jag tid på mig för att få känslor för någon. Det händer definitivt inte på någon av de första träffarna, och då är det frustrerande att bli dissad efter första för att han inte är intresserad av mig…  Men det får man ju ta; vi funkar olika! 

Mannen jag nyligen har gift mig med var annorlunda. Vi var på ett antal helt oskyldiga träffar, och även hemma hos honom flera gånger, innan jag blev kär. Jag kan till och med säga exakt vilken sekund det hände 😃 ❤️!  Så det finns killar som också  vill ta det lugnt. Det gäller bara att hitta dem!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

flocken
2017-11-05 18:20
#12

#11 min man var som sagt min chef. Hade inga känslor alls först förrän efter avd festen. När man fick träffas privat. De andra jag haft var oftast i samma " gäng ". Lärde känna via någon annan kompis osv. Hade rätt stor kompis krets som ung

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Chinilla
2017-11-05 22:50
#13

#10 Låter bra =)

=11 Lite olika, oftast via dejtingsajt. Senast när jag ändrade min info där skrev jag faktiskt in att jag önskar att det inte ska gå för fort framåt. Har däremot inte blivit tillsammans med någon därifrån sedan dess. Förstår att det måste vara frustrerande för dig om killar tröttnar i väntan på att du ska få känslor. Inte lätt det där. Lite så just nu att jag inte vet hur mycket känslor jag kommer kunna få för den jag dejtat nu, vet inte om saker bara gått för fort eller om jag inte kommer få de rätta känslorna för honom. Inte så lätt att veta när något drivits på för fort. Ja det är väl just bara det där kruxet att hitta dom där som kan tänka sig att istället för en rivstart bygga upp något lite pö om pö. 🙂

Annons:
[Roe Deer]
2017-11-07 20:39
#14

Jag har alltid varit mån om egen-tid, just för att jag prioriterar min träning och yoga men även andra intressen. Jag mår bra av dessa rutiner varpå dessa kommer före en snubbe i fråga. Alla är olika. Sedan så vill jag ha någon som accepterar detta och även själv månar om sin hälsa. Så jag tror att mycket handlar om att matcha. Är man för olika kan det uppstå missförstånd i kommunikation även när man pratar och onödiga kompromisser som stjälper mer än hjälper. Så jag umgås gärna med en ev. partner, så länge han accepterar mig och mina intressen. Jag behöver vara ensam och mår bra av detta. Sedan är det underbart att umgås när man väl ses. Alla har olika behov. Men att känna sig trygg med varandra är det viktigaste för då kan man umgås oftare utan att det tar på krafterna.

Upp till toppen
Annons: