Annons:
Etikettsex
Läst 3309 ggr
Tomstygg
2017-11-14 13:36

Sex med fler

Är en 47-årig man som attraheras av att delta i sexuella tillställningar.
Gillar att se kvinnan få mer än en man i sig, helst tre om möjlighet finns. Har arrangerat gangbang och trekanter åt en del kk's och de har njutit.

Nu har jag träffat en kvinna ett tag och tagit upp sexuella fantasier till diskussion. Hon är helt emot det och tycker att sex är mellan två personer som älskar varandra. Jag saknar gruppsexet, men vet inte hur jag ska göra. Ska jag göra slut med henne igen eller ska jag smyga med det?

Annons:
[AnimeV4]
2017-11-14 13:43
#1

Detta är en faktiskt en väldigt vanlig diskussion. Det brukar vara tre alternativ.

A: Ni gör slut, för du kan inte leva utan att leva ut dina kinks. Det skulle inte jag kunna. Det är inget fel fastän parten/parterna blir ledsna av uppbrottet.

B: Ni fortsätter vara ihop och du trycker bort dina behov. Detta verkar vara en lösning som inte är hållbar i slutändan. Det är iallafall min uppfattning.

C: Partnern bestämmer sig för att pröva och det går bra. Detta är såklart ingenting att garantera. Det kan gå hur som helst. Och du ska aldrig tjata, för alla parter ska vara med på vad som komma skall.

Du ska absolut inte smyga med det. Otrohet är aldrig fint.

Greta G
2017-11-14 13:45
#2

Vill du vara en ynkrygg och ett arsel så ljuger du igen, annars är du man nog att erkänna att sex är viktigare än kärlek för dig och låter kvinnan slippa vara tillsammans med ett svin.

Honestyisdead
2017-11-14 13:45
#3

Du vet nog svaret själv på den frågan. Om inte: du gör självklart slut om  du inte kan leva utan gruppersex.  Att gå bakom ryggen på någon är så jäkla smutsigt.

Och om gruppsex är viktigare än ens partner har man knappast rätt känslor.

[LarssonA]
2017-11-14 13:46
#4

Du ska absolut inte smyga med det. Det är nog så att du måste ta ett beslut. Om du vill fortsätta med det får du fortsätta ensam, eller är du med henne. 

Det finns egentligen inget annat att göra.

Möjligen att prata med henne och kanske göra henne nyfiken att vara med, MEN absolut inte tjata och få henne känna sig tvingad till det. Det kan ju även vara så att hon låter dig hålla på med det och hon håller sig utanför. 

Men vad du än gör, smyg INTE!!

[AnimeV4]
2017-11-14 17:14
#5

#3 Jag tycker det är lite väl harsh att säga så. Många i BDSM-kretsar har vissa kinks som de helt enkelt inte kan leva utan. Det har jag också, men jag kan älska folk lika högt som vem som helst ändå. Det kanske blir enklare om du ser det som en hobby eller egenskap du inte kan vara utan i ett förhållande.

Sedan kanske det är lite dumt att inte lägga fram sina behov innan något etableras, för då hamnar man ju i denna situationen om person B inte har intresset.

Katti
2017-11-14 19:24
#6

Det finns ett alternativ till, till de #1 skriver. Det är att hon efter diskussion låter dig leva ut detta behov med andra, men själv väljer att inte delta. 

Fört övrigt håller jag helt med övriga skribenter om att smygande och smussel inte på något sätt hör hemma i en relation.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
[AnimeV4]
2017-11-14 19:36
#7

#6 Det var ett bra tillägg, Katti!

Zepp
2017-11-14 20:48
#8

Jisses altså.. prexis som att det inte är krångligt nog att få ihop ett känslomässigt och sexuellt förhållande med en enskild person.

Aså.. jag tackar altså inte nej till ett "one night stand" om någon erbjuder mig det och jag är på rätt humör!

Men själva iden med om att jag hade en relation låta henne ha sex med andra är mig helt främmande.

Framförallt så är jag helt oförstående inför att tjata på henne att ha sex med andra!

WTF.. aså jag har oxå sexuella fantasier.. främst iomed att jag är singel.. men då handlar det mer om att jag själv har sex med flera Kvinnor samtidigt.. det har lixom inte ännu hänt.. och jag förväntar mig inte heller att det skall hända!

Förmodligen skulle jag inte ens klara av att ha sex med flera Kvinnor samtidigt och då menar jag att tillfredställa alla.. sexuellt!

Aså igen.. jag är hyfsat vuxen, så om jag träffar någon så inser jag att hon haft fler andra sexuella partners före mig, nemas problemas, det har jag oxå haft.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kalli
2017-11-14 21:46
#9

#8: Du fungerar så, andra fungerar på andra sätt.

#3: För vissa är ett fungerande sexliv en stor del av relationen, det har ingenting med hur djupa känslor man har för sin partner att göra.

Zepp
2017-11-14 21:59
#10

Bullshit helt enkelt!

En relationen bygger främst på attraktion, kärlek och förtroende!

Du talar förmodligen om något helt annat?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kalli
2017-11-14 22:06
#11

#10: Vem pratar du med?

Om du menade mitt inlägg så finns det massor av komponenter som skapar ett bra förhållande, för vissa (men självklart inte för alla) är en av de komponenterna en god sexuell relation.

Zepp
2017-11-14 22:07
#12

Med dig såklart!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kalli
2017-11-14 22:09
#13

#12: I såna fall Nej, jag talar inte om något helt annat och det är inte Bullshit. Om ett bra sexliv inte är viktigt för dig så får det ju stå förjust  dig, du kan inte säga att det inte är viktigt för andra för att ha en bra relation.

Annons:
Zepp
2017-11-14 22:29
#14

Aså.. man har som regel så bra sexliv som man förtjänar.. med den partner man valt.. och som regel så är det till stora delar upp till en själv.

Och då skall man göra en j**vla stor skillnad mellan ett fungerande sexliv och sexuella fantasier!

Alla har vi sexuella fantasier.. så då så.. varför skall det då vara din fantasi som skall råda, varför inte underkasta dig din partners?

Grejen är.. i alla sunda förhållanden att man möts på halva vägen.. och som regel tjänar själva förhållandet på att man håller det sexuella inom sovrumets väggar.

Och att man låter olika fantasier just vara fantasier!

Hela grejen med att tjata på sin partner om att ha sex med andra trots att denne inte vill är väl mer att betrakta som ett övergrepp!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kalli
2017-11-14 22:46
#15

#14: Jag har överhuvudtaget inte sagt något om att någon ska underkasta sig den andras sexuella fantasier. Tvärtom är det en god idé att välja en partner som man är sexuellt kompatibel med. Min erfarenhet är att det aldrig brukar sluta väl när två (eller flera) personer tänder på allt för olika saker.

Handlar det om en nyansskillnad är det kanske möjligt att kompromissa, men om den ena gillar missionären i sängen och den andra wet framför 10 åskådare kommer en kompromiss antagligen bara att göra den ena partnern otillfredsställd och den andra jävligt illa till mods.

Jag skulle säga att dessa situationer ofta uppkommer just för att det finns känslor med i bilden, man älskar personen och vill att sexet ska fungera men att förändra sina sexuella preferenser är något annat. I stil med att förändra vilket kön man tänder på.

Återigen, jag har inte rekommenderat någon att tjata till sig sex från sin partner. Vi är olika på den punkten också. Jag skulle nämligen aldrig ens komma på tanken.

Zepp
2017-11-15 19:10
#16

Uhh.. är man promiskuös och pervers så är det bara att välja en partner som är lika promiskuös och pervers!

Lätt som en plätt i tanken.. oså bör man då oxå redan tidigt säga att man är det.. för kompatiblitetens skull.. lycka till!

En helt annan sak är att tjata på sin partner att ställa upp!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[AnimeV4]
2017-11-15 19:49
#17

Jag förstår inte vart snacket om tjat ens kommer in. TS sa inget om det och jag själv skrev "Och du ska aldrig tjata, för alla parter ska vara med på vad som komma skall." bara för att vara tydlig, som ett tips.

#16 Håller med om att man ska hitta någon man passar bra ihop med. Däremot finns det de som har en eller flera partners för kärlek och lekkamrater, så det går ju att pyssla ihop lite hur som helst om alla är med på det. Jag är själv en liten pusslare om nödvändigt då jag behöver mitt😉

Du vet nog redan att vissa gör så, men jag gillar att vara tydlig för både mig själv och andras skull så du behöver inte känna dig dumförklarad eller dylikt🙂

Zepp
2017-11-15 20:14
#18

Tjatet kommer in när man inte är lika kompatibla.. lika promiskuösa och perversa!

Nemas problemas med att pussla.. som regel slutar det i skillsmässa.. då har man valt fel partner.. eller denne gjorde ett misstag.

Grejen är.. fortfarande att de flesta förhållanden bygger på närhet, kärlek, attraktion och trygghet.. man skall kunna lita på varandra.

Behöver man inget utav det så funkar det nog hur som helst att vara singel.. och då kan man passa på att få utlopp för både promiskuitet och olika former utav pervetion.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[AnimeV4]
2017-11-15 20:57
#19

#18 Inte nödvändigtvis, då det handlar om individer. Det behöver inte ens handla om perversa ting.

Precis som med vanliga sk. vaniljförhållanden utan kinks inblandade, menar du.

Därför är kommunikation A och O. Är alla med på en tredje part som uppfyller vissa saker den andre inte kan ser jag inga problem. Ofta handlar det ju då om kinks eller sexuella behov som uppfylls.

Det kan man som sagt iallafall med rätt pusslande. Sedan så finns det faktiskt partners som gör saker nästan endast för den andres skull. Därmed inte sagt att de blivit tjatade på.

---

Hoppas att TS dyker upp igen med en uppdatering!

pyromanen
2017-11-16 13:35
#20

Om du redan efter kort tids träffande känner att du inte är nöjd med att vara monogam och hon inte kan tänka sig annat, då är det schysstast mit både hon och dig själv att avsluta

Annons:
Kalli
2017-11-16 13:36
#21

#16: Återigen, det är bara du av oss två som har erfarenhet att tjata sig till sex (fast det tydligen är jag som är den perversa). Hur det är med TS vet inte jag men han har åtminstone inte nämnt att han tänker tjata sig till sex.

Att tjat enbart förekommer i det du beskriver som "promiskuösa och perversa" förhållanden är alltså inte sant. Inte heller att dessa relationer inte kan bygga på närhet, kärlek, attraktion, trygghet och tillit.

Ska jag vara ärlig bygger dina inlägg på så mycket fördomar att de gör det svårt att ta dem på riktigt allvar.

alicetrött
2017-11-16 14:07
#22

#0. En ganska dum fråga du ställer: " Ska jag göra slut med henne igen eller ska jag smyga med det?

Trodde du verkligen att någon skulle rekommendera dig att smyga med det och vara otrogen? Nej, kan du inte vara utan sex med andra så ska du givetvis göra slut eftersom kvinnan du träffat tycker att sex är mellan 2 personer som älskar varann.

Zepp
2017-11-16 20:05
#23

Jisses altså.. hur svårt kan det vara egentligen.. är man promiskuiös och har perversa preferenser, så söker man väl som regel inte en partner?

Altså vad skulle då den partnerns roll vara i ert förhållande.. piga/hushållerska och undergiven sexatlet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2017-11-16 20:14
#24

Vilken ignorans!

Herveaux
2017-11-16 20:53
#25

#23 Jisses vilka fördomar och sicken trångsynthet du skyltar med…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[AnimeV4]
2017-11-16 21:39
Kalli
2017-11-16 22:42
#27

#23: Varför skulle man inte vilja ha en partner bara för att man har andra sexuella preferenser? Varför skulle ens partners roll vara annorlunda än om man gillar missionären varje fredag?

För mig är sex en av de saker som skiljer mina relationer från ren vänskap. Om sex inte har någon betydelse för dig i ett förhållande så får det ju stå för dig men jag skulle inte tro att det är en överdrivet vanlig inställning.

Annons:
Linn Is The New
2017-11-16 22:50
#28

Jag kan känna såhär:

  • Är man verkligen förälskad i sin partner om man funderar på att göra slut för att det finns ett behov inom sexlivet som inte skulle funka?
  • Har man något där innanför skallbenet om man smyger bakom sin partner? 
  • Om hon inte vill, tjata inte. 
  • Gör slut för hennes skull. 

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Kalli
2017-11-17 00:45
#29

Jag kan känna såhär: Är det verkligen en överraskning för vissa att ett fungerande sexliv ses som en viktigt del av ett förhållande för en del människor?

Honestyisdead
2017-11-17 10:18
#30

Fungerande sexliv. Menar ni att ts bara kan ha gangbang när han har sex?

Fungerande sexliv betyder för mig att man har sex med varandra som ger njutning och att man har det så ofta så att båda är nöjda.

Inte att man måste leva ut alla sina fantasier. Jag kan inte se att det någonsin skulle gå före kärlek.

Kalli
2017-11-17 12:01
#31

#30: Vilken typ av sex som TS tänder på kan bara TS svara på. Det behöver såklart inte vara enbart gangbang men utifrån texten verkar det vara något TS behöver för att känna sig nöjd med sitt sexliv. Det behöver inte alls handla om att leva ut alla sina fantasier men för vissa är helt enkelt vanlig hederlig vaniljsex inte tillräckligt.

[LarssonA]
2017-11-17 12:35
#32

Det finns inget som är rätt och fel här vilket vissa verkar tycka…

För en del är sexet det viktigaste, för andra är kärleken viktigare. Det finns par som lever helt sexfritt, likaväl som det finns par som har väldigt avancerad sex väldigt ofta! Inget konstigt med det!

TS trivs ju uppenbarligen med att ha sex med många samtidigt, vilket hans kärlek inte gör. Detta är ju olyckligt eftersom de båda måste ta ställning till fortsättningen. Jag önskar TS  all lycka oavsett val. 

Men… säger det igen SMYG INTE

Kalli
2017-11-17 13:35
#33

Jag har ett problem med behovet att värdera andra människors känslor utifrån sin egen horisont.

Om man inte fungerar på det här och det här sättet, är man då verkligen kär? Kan man verkligen vara kär när man samtidigt vill ha sex med andra. Om man sedan vill ha flera relationer samtidigt, då kan man väl inte hysa så starka känslor från början?

Är det inte lite finare att älska någon så mycket att man inte bryr sig om sex? Är det då inte finast av allt att vara asexuell och pansexuell, är man verkligen kär om man bryr sig om vilket kön ens respektive har?

Sen kan det gå åt andra hållet också. Om man älskar någon, varför vill man då hindra den personen från att må bra? Varför vill man äga en annan människas sexualitet på det sättet?

Båda inställningarna är ungefär lika tröttsamma i min värld. Människor är olika, människor fungerar på olika sätt. Som skribenten ovan redan nämnt, det finns inget rätt eller fel och jag skulle vilja sträcka mig till att det inte finns något som är bättre eller sämre. Huvudsaken är att alla inblandande parter trivs med arrangemanget.

Herveaux
2017-11-17 13:50
#34

#33 Bra skrivet!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Zepp
2017-11-18 16:27
#35

Bullshit.. bullshit och åter bullshit!

Ett gott försök däremot att särkoppla sexualitet och känslor!

Grejen är att de är två sidor av samma mynt.

Och det har mer med artens överlevnad att göra sedan urminnes tider.. skapa trygga relationer för våra efterkommande.

Dvs sexualitetens främsta syfte är att åstadkomma barn.. och de får sina sociala färdigheter från sina föräldrar.. det brukar kallas för uppfostran och föräldrars föredömme.

Pratar vi om sexualitet som en möjligthet att uppnå mesta antalet ejakulationer/orgasmer.. då pratar vi om något helt annat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2017-11-18 16:32
#36

#35 Tur du varnade oss i början!

Zepp
2017-11-18 17:07
#37

Eh.. vi pratar altså inte längre om att uppnå längre fruktsamma relationer utan om antalet ejakulationer/orgasmer?

Nemas problemas.. om jag skulle bli erbjuden sexuellt umgänge med en grupp sexiga Kvinnor skulle jag så klart känna mig sugen!

Det som kan få mig att avstå är då min ålder, dvs min förmodade förmåga att tillfredställa dessa sexuellt.. men själva tanken är levande hur som helst!

Dvs jag är singel och kan då utan andra förpliktelser ha så många sexualpartners som jag vill.. utan att någon annan skall ha några synpunkter på det.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2017-11-18 17:23
#38

Jag hänvisar till #36.

Eh.

Zepp
2017-11-18 17:50
#39

Eh..sådå hänvisar jag till #37!

Och jag kan nästan slå vad om att den här tråden kan bli den längsta på just det här forumet.. iallafall så länge du och jag orkar.. TS verkar hur som helst dragit sig ur!

Och till slut så hamnar vi på en diskution om huruvida antalet ejakulationer/orgasmer eller om långvariga förhållanden är det viktigaste här i livet!

Antalet ejakulationer kan jag sköta själv om det vore något problem.. och iomed att jag är singel så kan jag söka så många sexualpartners jag orkar med.. det är mer problem med tid, ålder och ork!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2017-11-18 18:35
#40

Läs tråden igen snälla människa.  Och för tusan, LÄS.

Det handlar inte om orgasmer vs  långvariga förhållanden.

Jag kan gissa varför du upprepar ejakulationer. 

Och du, ejakulationer är inte orgasm. Ganska sorgligt att du inte vet det vid din ålder.

Zepp
2017-11-18 18:54
#41

Jag var med redan från början i tråden.. så snälla LÄS igen!

Och märk väl.. jag skiljer inte på manlig och kvinnlig ejakulation!

"Ejakulation är utsöndring av vätska/sperma från könsorganen hos djur.

För:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ejakulation_(olika_betydelser)

Om vi skall vara tekniska så handlar det om sexuell upphetsning.. och kan sluta med orgasm samt uttömning av sperma från en manlig person!

Och då kommer vi osökt in på sexuell upphetsning och det är väl där som TS lade sin tråd?

Såå.. är man inte monogamt lagd.. har problem med att bibehålla ett monogamt förhållande så kan man ju alltid söka andra sexuella upphetsande situationer!

Söka kan man alltid göra.. däremot så är det inte säkert att man får något napp.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
vendelay
2017-11-18 20:33
#42

Zepp, jag tror inte att du längre pratar om vad tråden handlar om… 

Hur som helst, är det verkligen omöjligt att låta folk leva som de vill (så länge de inte skadar någon)? Självklart går det att ha flera partners som en är kär i eller en partner och ha sex med andra utan kärlek (med partners medgivande) osv, UPPENBARLIGEN går det ju eftersom folk redan lever så. Det går inte att diskutera, det är ju så.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kalli
2017-11-20 15:05
#43

#37: "vi pratar altså inte längre om att uppnå längre fruktsamma relationer utan om antalet ejakulationer/orgasmer?"

I mitt fall pratar vi helt klart inte om någon "fruktsam" relation eftersom jag inte vill ha några barn. Jag har alltså inte heller sex för artens överlevnad. Hur det är med TS kan återigen bara TS svara på.

Det som kan sägas är dock, precis som #42 skriver att det, att människor är olika och relationer ser olika ut. Det finns inget som hindrar vissa från att särskilja sexualitet och känslor. Man behöver inte heller vara singel för att söka andra sexuella kontakter däremot är det ju att föredra att alla inblandade är med på det hela så att säga.

Ikigai
2017-12-02 17:17
#44

Tar en liten knapplån här;

Ni som har fetischer eller kinks eller något ni inte klarar er utan i sexuella sammanhang,

Hur uppstod det och vad tror ni kan ha varit orsaken?

Har ni kollat på porr?

Ni behöver självfallet inte svara, frågar utav nyfikenhet.  Har själv ingen fetisch eller så vad jag vet om, känns lite tråkigt att inte ha det :( Och tycker inte porr har varit så intressant heller så tittar inte på det. Skulle vara intressant att höra svaren ifall ni vill dela med er. :D

Honestyisdead
2017-12-02 17:20
#45

#44 Starta en ny tråd om det.

Ikigai
2017-12-02 17:24
#46

#44 aww okej.

Kalli
2017-12-02 18:02
#47

#44: Ja, starta gärna en tråd om det. Låter intressant och jag lovar att svara.

Ikigai
2017-12-02 18:08
#48

#47 ok, gjorde det nu. Kändes lite utmanande. 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: