Annons:
Etikettförhållande
Läst 6826 ggr
Kezella
2017-11-21 23:20

Någon som har en yngre pojkvän/man?

Man är så van o höra att män har yngre tjejer… ingen konstigt med det. Jag själv har alltid varit med äldre killar men nu för första gången så dejtar jag en som är 7 år yngre än mig… känns så konstigt att jag är den som är äldst.. Jag är 27 och han e bara 20… skäms typ att skriva detta… dont judje me…inga elaka kommentarer tack för det får jag redan av mina vänner hah!! 

Är det någon mer här ute som är med någon som är yngre? hur funkar det för er?

Känns som jag bara får negativa kommentarer för att jag är den som är äldre…

Men En man som dejtar en 7 år yngre tjej hade nog inte fått lika många negativa kommentarer som jag…. (?)

När jag dejtade äldre killar så var det mer okej.. att jag var med en som var 10-17 år äldre, det  var typ "normalt" men nu är jag helt knäpp enligt min omgivning som dejtar en yngre…det är skamligt typ. 

Varför kan "inte" vi tjejer få va med yngre killar precis som män får va med yngre tjejer? 
Ja, jo vet att tjejer mognar snabbare osv…. men ändå…. 

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget.. kanske bara skriva av mig…

Annons:
Kezella
2017-11-21 23:21
#1

Judge***

Kalli
2017-11-21 23:33
#2

Kort kan man väl förklara det med normer. Personligen tycker jag att så länge det är två samtyckande vuxna ska andra skita i vem folk blir kära i.

vendelay
2017-11-21 23:37
#3

Töntigt och taskigt av dina vänner! Ni är båda vuxna, ni kan själva bestämma vad som är rätt för er.

"Tjejer mognar snabbare" - stämmer det verkligen eller är det bara ett annat sätt att säga "boys will be boys"? Personer mognar olika snabbt, inte kön, for all I know.

Det är INTE konstigt att kvinnan är äldre än mannen, det är bara mot normen för samhället ser ut så.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

_Fisken
2017-11-22 05:58
#4

En av de lärdomar jag fått av livet är att jag ska följa min magkänsla och hjärta och skita i vad andra tycker (som nån tidigare uttryckte sig).  Tidigare har jag lyssnat mkt på andra och sneglat på hur "de" gör. Det har inte alltid varit lyckat. Nu formar jag mitt liv utefter hur JAG vill ha det och inte vad "normen" säger. Det har varit mycket lyckat. Resultatet är att jag är bra mycket mer nöjd med mig själv nu än tidigare. Så…. skriv din egen norm och följ den.

Sindri
2017-11-22 06:07
#5

7 år yngre man! Det är väl ingenting 😉
Kjerstin Dellert har varit gift med sin 17 år yngre man sedan 1968!
Maria Lundqvist förlovad med en kille som är 21 år yngre.

sp0ngeb0b
2017-11-22 06:09
#6

Jag har haft en pojkvän som var två år yngre än mig, detta var i gymnasiet. Jag tyckte det funkade bra även om det kändes lite konstigt haha, men hade nog känts lite konstigt på samma sätt att ha en äldre pojkvän också (har annars tidigare bara haft jämngamla). Liksom att han gick i högstadiet när vi träffades, kändes som att han var på en annan plats i livet fast det bara skiljde två år. Men utöver det var det inget konstigt. Mina vänner tyckte dock det var världens konstigaste grej, men det struntade jag i. Nu är jag med en äldre kille men åldersskillnader känns inte på samma sätt längre eftersom jag är äldre.

Annons:
MissClue
2017-11-22 07:34
#7

Min kille är 5år yngre..var emot att dejta honom först pga det men sen kändes det bara larvigt att hänga upp sig på ålder. Tycker dina vänner tänker väldigt gammeldags, tråkigt

I love not man the less, but Nature more…

[Thiah]
2017-11-22 09:52
#8

Jag är gift och har 2 barn med en 4 år yngre man. Träffades när han var 23/24 och han var stolt som en tupp över att ha en äldre flickvän, och hans kompisar avis. Haha Men för mig är sällan åldern ett problem så länge båda är vuxna och nöjda.

Katti
2017-11-22 16:01
#9

När jag var 26 träffade jag en kille som var 18. De enda som reagerade negativt var hans föräldrar. Kan inte erinra mig att någon annan har sagt något negativt alls. Kan det vara så att du själv ursäktar dig på något sätt? Kanske inte verbalt men med ditt kroppsspråk? Hur som helst så är ni vuxna båda två, och känns det bra för er så skit i vad andra tycker! 

(Vi fick tre barn och levde ihop i 15 år, varav 12 som gifta. Och skilsmässan hade inget med åldersskillnaden att göra  😎.)

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

nypisnina
2017-11-23 14:38
#10

Det tycker inte jag är konstigt alls. När det kommer till relationer så är åldern bara en siffra. Omognad eller om man är olika skeden i livet kan möjligen ställa till det, men om man har blivit kär och förhållandet är värt att satsa på så går det att lösa de problemen, om det ens blir sådana problem, ni kanske fungerar i alla lägen. Ni är båda vuxna och om ni vill vara tillsammans så kör! Det finns ingenting att skämmas över.

Fransu
2017-11-26 08:16
#11

Jag var 27 år då jag träffade min man och han var då 18 år. I maj firar vi 10 år som gifta. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Milkshake
2017-11-26 15:20
#12

Min är 4 år yngre än mig, inga problem :)

[Rhonda]
2017-11-29 08:39
#13

Jag har haft 3st långvariga förhållanden i mitt liv o alla killarna var 3-4 år yngre än jag. Min nuvarande gubbe (själskamrat, vi firar iår 20 år tillsammans) är 4 år yngre. Min dotters sambo är 6 år yngre än henne.

Visst har folk sagt 'du är lite äldre än din gubbe eller hur?' Frågan är fri tänker jag. Har de ont av det är det inget jag kan göra åt. De lever i sin egen verklighet precis som jag.🙂

Lev och låt leva säger jag.

Annons:
setfree
2017-12-05 14:43
#14

# 0 Jag är 27 och han e bara 20… skäms typ att skriva detta… dont judje me…

Varför skulle någon tycka att det är konstigt? Dina vänner skämtar nog bara med dig. De tycker kanske att det är kul att du reagerar.

Slappna av och ha det bra. Hoppas det går bra för er.

sp0ngeb0b
2017-12-06 22:44
#15

#14 Folk tycker det är konstigt. Mina vänner tyckte (och tycker fortfarande) att det var konstigt av mig att vara ihop med en 2 år yngre kille.

Honestyisdead
2017-12-08 03:43
#16

#15 Då behöver dina vänner växa upp. 2 år är faktiskt skrattretande.

Gaara
2017-12-29 11:04
#17

Min fästman är 6 år yngre än mig. :) Han skulle fylla 22 det året vi föll för varandra. Nu så ser ju jag väldigt ung ut också så folk blir mer chockade över faktumet att jag nu är 31 år än att min fästman är 6 år yngre. :P Den enda kommentar jag fått om det var från en 20 år gammal tjej på jobbet som undrade om han inte kändes omogen. :P Men nej, min fästman, precis som alla andra människor har mognat och uppfostrats så som han gjort och det är nästan aldrig som jag känt att "Just det, han är ju inte så gammal än". Så nä, jag har inte fått så mycket konstiga reaktioner. Tror folk glömmer av det då vi ser jämngamla ut och mognadsmässigt så möts vi på mitten. :) Båda mina tjejkusiner har för övrigt killar som är några år yngre än dem och en kompis till mig har även hon en 6 år yngre pojkvän. (De är dock yngre så där kan man tänka att mognaden skulle vara bredare isär men icke!) Och min fästmans familj är kompisar med ett par där kvinnan är 6 år äldre än mannen. :) Inget konstigt så länge alla är "vuxna". :)

Lamina
2017-12-29 22:33
#18

Min pojkvän är 4 år yngre. Men känner ibland att han är mycket mognare än mig. Men så här jag aldrig riktigt vuxit upp… Folk säger inget om åldern. Men så accepterar jag inte heller intolerans eller fördommar i min bekantskapskrets.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vancha1997
2017-12-30 01:02
#19

Jag dejtade en kille som var 1 år yngre än mig men det var ju inga negativa reaktioner på det. Jag tycker inte att 20 och 27 är någonting konstigt eller fel. Jag skulle nog reagera negativt om skillnaden var extremt stor, ifall den ena är 18 och den andra är 72. Men det skulle inte spela roll om mannen eller kvinnan är den gamla, skulle tycka det var väldigt märkligt oavsett. Min nuvarande pojkvän är 1 år äldre än mig, och jag tycker det är perfekt. Jag är 20 och jag har ex som är 27-29 men har märkt vissa skillnader då i vart man befinner sig i livet, mognad och liknande. Skulle kanske kännas annorlunda om jag var lillgammal, eller så. Skulle säga att det är rätt individuellt om 7-8 år ålderskillnad är ett problem eller inte. För mig var det ett problem men det behöver det inte vara för någon annan. Kan inte känna igen mig alls i bilden att samhället ser ner på Kvinnor med yngre män. I kändisvärlden har ju nästan alla Kvinnor män som är halva deras ålder, och ser nästan ingen säga något negativt om det. Jag vet även flera tjejer jag känner med betydligt yngre killar och dem möter inga sådana negativa reaktioner. Likaså känner jag unga tjejer med äldre killar som möter negativa reaktioner. Mindre ålderskillnader på exempelvis 2-3 år upplever jag inte att någon dömer. Dessutom, trivs du med honom så ska du strunta fullständigt i vad andra tycker.

Bellame123
2017-12-31 13:54
#20

Åldern är bara en siffra, bry dig inte om vad alla säger. Gör det du vill❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: