Annons:
Etikettallmänt
Läst 1508 ggr
Samida
11/30/17, 11:30 AM

Släppa och gå vidare ?

Härom dagen var jag på en dejt med en kille. Vi hade pratat över nätet dagen innan och eftersom vi bodde så nära varann så bestämde vi oss för att ses redan dagen därpå. Så det blev så att jag gick hem till honom och han bjöd på fika och vi pratade. Var där ett par timmar. Han frågade ifall jag ville komma över dagen därpå med. Jag svarade något liknande med att "Ja, jag vet ju var du bor" Skulle höra av mig isf. Blev inte så att jag gick dit. Mitt problem är att jag inte riktigt kan släppa en annan kille. Det ät är min kk. Vi har hållit på i 3 år. Vet att han inte vill ha det seriöst och det har jag accepterat. Det är upp till mig ifall jag fortfarande vill ha det som det är nu eller släppa och gå vidare! För tror inte chansen är så stor efter alla dessa år att han skulle kunna tänka sig nåt mer?! Isf så står vi båda där och stampar och tänker likadant och då kommer det ju ingenstans…. Tänker rimligtvis att jag ska träffa denna kille jag nu träffade och se om det kanske kan leda till nåt. Han bor närmare, vilket gör det lite lättare att ses när man vill. Dessutom har han ett vanligt arbete så han är hemma mer än den andra. Men hur ska jag göra för att sluta tänka på den andra? Eller ska jag konfrontera honom en sista gång för att få verklig bekräftelse att han inte vill ha nåt seriösare? Lättare då kanske att släppa taget. Jag har bara låtit det flytit på och tagit det som det kommit. Men nu känns det verkligen som man har kommit till en punkt där jag måste göra ett val.

Annons:
Aleya
11/30/17, 12:55 PM
#1

Om någon inte är intresserad av en så är det bäst att bara skita i dom. Ingen konfrontation eller annat. Man bara försvinner ur deras liv. Och sen släpper och går vidare Men sen bör du kanske inte dejta om du har huvudet på andra ställen. Det blir bara dåligt för alla parter och sårar bara. Utan tjata igenom och sörj detta i ditt huvud tills du känner att du är klar. Och sen när du känner att du är redo då kan du dejta. Det är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
11/30/17, 1:28 PM
#2

Låt bli dejtande till di har kommit vidare från den andra.

Samida
11/30/17, 1:50 PM
#3

Jag dejtar inte aktivt. Om man tex varit ute på krogen så har man allt som oftast tackat nej. De enstaka gånger som man gett de en chans så har de inte blivit mer. Oftast då att det inte klickade alls från båda håll… Sen är jag nog lite kräsen tyvärr och sällan jag faller pladask för någon direkt.

Aleya
11/30/17, 2:09 PM
#4

#3 och det kanske inte blir nått just för att du sänder ut signaler att du inte är intresserad. Undermedvetet

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Samida
11/30/17, 2:54 PM
#5

#4 Möjligt kanske att en del uppfattar det så,,,

Aleya
11/30/17, 3:18 PM
#6

#5 så sörj och gå sedan vidare

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Chinilla
12/2/17, 1:18 AM
#7

Jag tycker du borde ta ett beslut först om vad du vill med din KK. Vill du fortsätta som ni gör så gör det men ifall du samtidigt tänkt dejta andra så tycker jag definitivt att du ska tala om att du inte är seriös så andra har en chans att ta ställning till om de vill vara med på det eller inte. Det kan annars förstöra så mycket för både den andra och dig själv. Vill du däremot inte fortsätta träffa din KK som du gör så får du väl fundera om du först vill få ett avgörande svar från honom för att kunna avsluta, eller du tycker du ändå vet vart han står i frågan. 

Med tanke på att du skriver att du haft svårt att släppa din KK och verkar vilja få mer än det ni har så tycker jag ju det låter bäst att ni slutar träffas. Så länge du hänger kvar vid honom så är det lätt hänt att dina känslor blir fastlåsta där. Så du blir varken lycklig med honom eftersom han inte kan ge dig det du behöver och vill ha, eller någon annan eftersom dina känslor är fast vid honom. Så vill du ha ett annat liv så bryt med honom, sörj, och gå vidare.

Maria
12/2/17, 7:06 AM
#8

#0 Han bor närmare, vilket gör det lite lättare att ses när man vill. Dessutom har han ett vanligt arbete så han är hemma mer än den andra.

Kärlek är inte praktisk.😉

Jag tycker inte det är är reko mot den nye killen att tänka så och ha en annan man egentligen vill ha. Du hade säkert inte velat dejta någon som var i samma situation och tyckte att du var mer praktisk för att du bodde närmre men att han egentligen ville vara med sitt kk.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Samida
12/2/17, 1:24 PM
#9

Jag har bestämt mig nu för att inte höra av mig mer till min kk. Hör han av sig så säger jag bara att jag inte kan. Om jag ska vara ärlig så vet jag innerst inne att även om han skulle vilja ha mig mer, så skulle det inte fungera i längden! 

Träffade den andra nu igen igår, efter många om och men. Är inte främmande för honom, men skulle det vara att jag känner att det inte skulle fungera så slutar jag träffa honom innan det blir seriöst. (om det skulle bli så)

Aleya
12/2/17, 1:33 PM
#10

#9 bra gällande kk. Men jag tycker du ska spela med öppna kort gällande den nya killen. Säga vad som har skett så han vet vad det är för för förutsättningar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fien
12/2/17, 3:36 PM
#11

Jag tycker inte du behöver berätta om en fd kk för en ny kille. Varför skulle han vilja ha den informationen innan ni ens vet om ni vill gå vidare tillsammans? Jag hade inte velat höra från en kille jag precis träffat om hans tidigare kk… sen om man väljer att gå vidare tillsammans är det kanske en annan sak men då tycker jag också att det spelar stor roll hur du känner inför den förra killen. Har du släppt honom till 100% så tycker inte jag att han har i det nya förhållandet att göra. Alla har ju ett förflutet, och visst spelar det roll men jag ser det hellre som att man tar lärdom av det än att ältar det… i synnerhet inte i ett dejtingstadie…

Honestyisdead
12/2/17, 3:44 PM
#12

Jag har aldrig förstått varför man dejtar andra när man har känslor för någon. Känns helt fel mot dom man dejtar.

Tycker du borde ta paus och inte träffa någon alls till dess att du kommit över den förra.

Upp till toppen
Annons: