Annons:
Etikettjobbet
Läst 2983 ggr
Novelia
2017-12-03 23:55

Yrken

Vad jobbar ni med? Trivs ni med era jobb, eller hade ni hellre velat göra något annat? Vad isåfall? :)

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
tlover
2017-12-04 08:31
#1

Jobbar som egen företagare och det är kul men ensamt (förutom tex nu i helgen då jag stod på julmarknaden).

Men delvis för att det är ensamt har jag länge letat efter ett deltidsjobb  vilket jag nyss fått (inte börjat inskolning än) på ett ställe där alla verkar supertrevliga

l'm back

Novelia
2017-12-04 10:14
#2

Det är nog lite av mitt mål, att kunna kombinera två yrken. Gärna med något eget. Men det är svårt att komma på vad jag kan erbjuda som också efterfrågas :)

I have no sympathy for people without empathy

[rumelle]
2017-12-04 14:53
#3

Jag jobbar som tandhygienist. Det fungerar bra och jag har roligt på jobbet. Helst hade jag ju varit konstnär. Men eftersom jag kan teckna och måla på fritiden och samtidigt ha ett jobb med en säker inkomst så funkar det bra som det är nu.

[134643]
2017-12-08 06:49
#4

Nu är jag inte utbildad och de är inte mina ”för alltid” jobb, men det kanske kan vara intressant ändå. Jag jobbar som truckförare på lager, och på snabbmatsrestaurangen KFC. Lagerjobbet för att lönen är bra, men det är så hårt för kroppen att jag varierar med KFC för att få den sociala delen och låta kroppen vila lite. Jag trivs väldigt bra på KFC faktiskt, något jag inte hade förväntat mig när jag tog jobbet. Har helt underbara kollegor vilket gör mycket. Lagerjobbet är tungt, kallt, osäkert (bemanningsföretag), och jobbigt, men det har ändå sin charm att bara kunna sätta i ett par hörlurar och göra sitt i 9-12 timmar. Men planen är att plugga vidare nästa höst, till något jag hoppas kunna triva ordentligt med!

Fien
2017-12-08 07:14
#5