Annons:
Etikettjobbet
Läst 2983 ggr
Novelia
2017-12-03 23:55

Yrken

Vad jobbar ni med? Trivs ni med era jobb, eller hade ni hellre velat göra något annat? Vad isåfall? :)

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
tlover
2017-12-04 08:31
#1

Jobbar som egen företagare och det är kul men ensamt (förutom tex nu i helgen då jag stod på julmarknaden).

Men delvis för att det är ensamt har jag länge letat efter ett deltidsjobb  vilket jag nyss fått (inte börjat inskolning än) på ett ställe där alla verkar supertrevliga

l'm back

Novelia
2017-12-04 10:14
#2

Det är nog lite av mitt mål, att kunna kombinera två yrken. Gärna med något eget. Men det är svårt att komma på vad jag kan erbjuda som också efterfrågas :)

I have no sympathy for people without empathy

[rumelle]
2017-12-04 14:53
#3

Jag jobbar som tandhygienist. Det fungerar bra och jag har roligt på jobbet. Helst hade jag ju varit konstnär. Men eftersom jag kan teckna och måla på fritiden och samtidigt ha ett jobb med en säker inkomst så funkar det bra som det är nu.

[134643]
2017-12-08 06:49
#4

Nu är jag inte utbildad och de är inte mina ”för alltid” jobb, men det kanske kan vara intressant ändå. Jag jobbar som truckförare på lager, och på snabbmatsrestaurangen KFC. Lagerjobbet för att lönen är bra, men det är så hårt för kroppen att jag varierar med KFC för att få den sociala delen och låta kroppen vila lite. Jag trivs väldigt bra på KFC faktiskt, något jag inte hade förväntat mig när jag tog jobbet. Har helt underbara kollegor vilket gör mycket. Lagerjobbet är tungt, kallt, osäkert (bemanningsföretag), och jobbigt, men det har ändå sin charm att bara kunna sätta i ett par hörlurar och göra sitt i 9-12 timmar. Men planen är att plugga vidare nästa höst, till något jag hoppas kunna triva ordentligt med!

Fien
2017-12-08 07:14
#5

Jag är civilingenjör och skulle inte vilja byta. Har mycket frihet under ansvar och får jobba både kreativt och strukturerat, och jag trivs väldigt bra med den kombinationen. Nackdelen är väl att utbildningen tar fem år, samtidigt så hade jag väldigt roligt under studietiden också, så ångrar mig inte :).

sp0ngeb0b
2017-12-08 09:52
#6

Jag jobbar som brevbärare, det är också ett "så länge" jobb då jag planerar att utbilda mig vidare. Men jag trivs riktigt bra. Visst, det är tungt och slitsamt, tidiga morgnar och kan ibland bli ganska sena eftermiddagar med om det är mycket post men jag tycker det är roligt. Trivs superbra med mina kollegor framförallt. 🙂

Annons:
setfree
2017-12-08 13:14
#7

Jag är civilingenjör och jobbar som teknikkonsult. Jag lånas ut till olika uppdrag. Lite långt att åka ibland. Jag åkte över 20 mil per dag nyligen.

Bra betalt och intressant men krävande och en osäker tillvaro. Jag är nästan klar med att få behörighet till matte-lärare på gymnasie-nivå. Jag tycker det är lite för krävande som det är nu, men jag får gå ner väldigt mycket i lön om jag byter jobb.

Jag kommer absolut att rekommendera mina barn att läsa på tekniska högskolan och de har båda två funderingar åt det hållet.

Om jag hade fått välja fritt så skulle jag valt att läsa juridik.

Portie
2017-12-08 18:01
#8

Jobbar som arbetsledare på en snabbmatsrestaurang. Det enda som gör att jag trivs är kollegorna och kontakt med kunder. Annars är det ett hårt jobb för liten lön. Man har mycket ansvar och man jobbar ofta många timmar utan rast. Stressen ska man inte tala om. Man får i princip aldrig beröm eller uppskattning heller. Vill jobba med djur och människor. Ska söka en utbildning till våren som butikssäljare, bara för att göra något annat ett tag.

lunaticIam
2017-12-08 19:35
#9

Jag sa nyligen upp mig från att ha jobbat som barnskötare och studerar distans på universitet istället. Jag hade ingen direkt erfarenhet av barnskötaryrket men jag kom in i det fort och fick snabbt långvikariat på en väldigt bra förskola. Jag var som klippt och skuren för yrket enligt kollegorna men jag mådde inte bra av det. Det var stressigt och ohållbara arbetsförhållanden. Just nu kan jag inte se mig själv återvända till den pedagogiska världen men ifall jag någonsin gör det blir nog på gymnasienivå.

Planen nu är att vidareutbilda mig till bibliotekarie.Jag har alltid älskat böcker och har tillbringat många timmar på stadens olika bibliotek. Jag har väldigt många intressen jag skulle kunna följa upp och utbilda mig inom (jag har kämpat länge med att komma fram till en plan) så det känns skönt att äntligen bestämt mig för vad jag ska satsa på som plan A 🙂

MissClue
2017-12-13 09:31
#10

Jag utbildar mig till biolog och förhoppningsvis får jag jobb inom området efter examen. Före studietiden har jag haft olika jobb, restaurangbranschen, djurskötare, telefonförsäljare mfl. Trivdes väldigt bra som fastighetsskötare, var riktigt kul med fysiskt tungt arbete varvat med att sitta på gräsklipparen

I love not man the less, but Nature more…

[Tuulikki]
2017-12-13 22:33
#11

Jag jobbar i en second hand-butik och trivs jättebra. Gör allt från att sortera kläder till att stå i kassan och träffa kunder, sköta caféet, snygga till i butiken osv.

När jag blir friskare (är 100% sjukskriven, arbetet i butiken är rehabilitering) har jag planer på att utbilda mig till apotekstekniker. En liten dröm är att utbilda mig till nagelterapeut också🙂

Upp till toppen
Annons: