Annons:
Etikettförhållande
Läst 2199 ggr
Lona
12/6/17, 7:15 PM

Ny relation - pinsamt!

Äsch, jag hade tänkt vara anonym men skit samma.
Well, efter många år som singel så har jag eventuellt träffat någon, lite oväntat sådär.😊
Det är en person som jag känt väldigt länge och känner mig trygg med, vilket är jätteviktigt för mig. ("Trygg" som i att jag kan vara den jag är, med diverse knäppheter och annat.)
Men… Jag har svårt för det där "spelet"; hur mycket intresse ska jag visa, hur mycket kan jag höra av mig, vad är ok att skriva osv? Jag vill ju inte vara för "på" och kväva personen (och relationen) men heller inte för "sval".
Vi har visserligen en ganska öppen konversation, båda vill fortsätta men samtidigt ta det lite lugnt men ändå…?
Jag har typ noll erfarenhet av den här biten och det underlättar inte att jag rent allmänt har lite svårt att läsa människor och tolka dem korrekt.
Hur sjutton vet man hur man ska hantera relationen???

Sen är det en sak till… sex. Lika bra att tala klarspråk; jag är för all del inte oskuld men så mycket mer är det inte heller - och det var ungefär 20 år sedan.😮
Det är lite pinsamt att vara över 40 och inte riktigt veta "hur man gör" (det är klart att jag vet hur det funkar, och mer än så, men det saknas liksom…praktik😊).
Tänk om han tycker att jag är helt kass?
Det vore väl i och för sig ännu värre om jag sagt "Grattis, du är nummer 100!"😃

Jag är, rent allmänt, en ganska osäker person med taskigt självförtroende så hur "boostar" jag mig inför det här?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
[AnimeV4]
12/6/17, 7:57 PM
#1

Kommunikation, säger jag! Fråga hur han vill ha det både med kontakt och sexuella ting🙂

Herveaux
12/6/17, 8:10 PM
#2

Tycker inte dina frågor är ett dugg pinsamma, tror dom flesta av oss haft samma tankespöken i nya relationer.

Jag har också lite svårt att veta vad som är lagom när det gäller att höra av sig osv, både med vänner och när jag och maken var i startgroparna till vår relation.
Jag har sagt rakt ut att "Säg till om jag är som en koala på dig".
Har funkat bra och inte lyckats uppnå "koala-status" ännu tydligen.😇

Fortsatt ha en öppen konversation och om du känner dig tveksam om du har tolkat något rätt, tveka inte att fråga! 
Det gör min ena kompis (som också tycker det kan vara svårt när det kommer till det sociala) och jag tycker bara det är något positivt att hon är mån om att förstå mig rätt. Så undviker vi missförstånd också - kalasbra!😃

När det kommer till sex så är min erfarenhet att personkemi är mycket viktigare än ren teknik för att jag ska tycka om det. Andra tycker kanske tvärtom.
Kommunikation är jätteviktigt (japp, jag är en repig skiva på det ordet).
Be honom visa eller berätta vad han tycker om ifall det kan hjälpa dig att packa undan prestationsångesten.

Håller tummarna för er!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

LittleSaphyrs
12/6/17, 8:12 PM
#3

Först och främst- Grattis! Hoppas att ni har det jättemysigt med varandra 🙂

Jag är själv en människa som har väldigt svårt med sociala nyanser (autismspektra disorder och social fobi) så jag är långt ifrån en expert, men jag ska försöka berätta mina tankar i det hela.

Du säger själv att det är en människa som du känner dig trygg med- awesome! Förhoppningsvis kan det dämpa din rädsla att vara "för mycket" Han vet ju redan vem du är, och vill ha mer! 😃

Så länge ni båda är tydliga med vad ni vill ha utav er relation så tycker jag inte att du ska vara orolig. Det är ju inte heller ditt ansvar att läsa vad han tänker och tycker, det är en ömsesidig relation där ni båda ska bli hörda, och lyssnade på! 😊

Och när det gäller sex så är det helt okej att inte veta allt. En stor del av det roliga är att utforska varandra och sig själv. Du hade kunnat haft sex med 100 andra, men det är ingen garanti att denna är likadan. Så länge man är såpass trygga med varandra att man vågar utforska, fråga och ibland göra lite fel och skratta tillsammans så går det nog utmärkt ska du se! 

Tänk att denna människan vill ju vara med dig, och vara nära dig, precis som du är 🙂

Hoppas att jag kunde svara på några tankar du hade. Missuppfattade jag något eller klantade till det helt får du säga till 😊

Lona
12/6/17, 10:07 PM
#4

Men vad gulliga ni är!❤️
Tack för era råd, nu känner jag mig lite säkrare.👍
Och det är ju faktiskt så, vi har känt varandra i många år, om än inte på det sättet. Han vill nog ha just mig, med tokigheter och osäkerhet.😊
Tidigare har jag alltid tänkt att killar/män egentligen har velat vara med min kompis istället, som är snygg, flirtig och trevlig, därtill med ett helt annat självförtroende. Det kan nog samtidigt faktiskt vara lite frånstötande - jag hade faktiskt inte velat vara ihop med hennes manliga motsvarighet utan med en helt vanlig, normal, stabil person.
Vi får se hur det går, håll tummarna!🤗


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

LittleSaphyrs
12/6/17, 10:15 PM
#5

#4 Det krävs alla sorters människor! 😃

Har som sagt problem med det social samspelet, trodde inte att jag var flickväns-material av något slag. Fanns ju tjejer som inte hade några sådana problem! Men tji fick jag, för i helgen så gifte jag mig med min sambo- knasigheter och allt!

Håller alla tummar och tår för er, ha så kul ni bara kan med varandra 🤗

Lona
12/7/17, 1:59 AM
#6

#5, Stort grattis! <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Lona
12/17/17, 3:47 AM
#7

En liten uppdatering, men eftersom det ju inte bara handlar om mig så blir det en kort variant. Oavsett hur det går framöver så känns det här BRA! :-) Det är fortfarande en trygg känsla även om det såklart är lite okänd mark, men jag är inte nojig som jag brukar vara i liknande situationer. (Det kanske inte låter så fantastiskt med "trygg" som huvudkänslan i en relation men för MIG är det det - och det finns definitivt andra känslor också…)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fransu
12/17/17, 10:24 AM
#8

Jag tycker trygg låter som en jättebra huvudkänsla. Lycka till med kärleken. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

RöttVatten
12/17/17, 10:43 AM
#9

Tycker inte att antalet man har haft sex med spelar roll. Många sexpartners kommer med för- & nackdelar, och lika så få sexpartners. Jag kan personligen tycka det är lite kul (inte haha-kul) med någon som är lite oerfaren. Då får jag den stora äran att visa hur fantastiskt det kan vara att ha sex med någon man håller av. Om man dessutom har god personkemi och vågar prata med varandra så kan man utvecklas tillsammans, vilket är ännu roligare.

Herveaux
12/17/17, 5:06 PM
#10

#7 Härlig läsning! För mig är trygghet en av dom viktigaste känslorna i en relation.
Så glad för er skull!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
12/17/17, 6:42 PM
#11

#8, #9 och #10; Tack! 😊
Något av det bästa med den här personen är dessutom att jag inte känner mig ful när jag är med honom, annars skäms jag alltid över hur jag ser ut (vare sig det är folk jag känner eller inte), men nu är det ok.❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Haztparken
12/17/17, 9:03 PM
#12

Så himla roligt att få läsa! Grattis till dig och hoppas det fortsätter lika bra som hittills! Verkar som ni håller på att utveckla ett väldigt fint förhållande ❤

Lona
12/19/17, 1:55 PM
#13

Tack alla, vad goa ni är! <3 <3 <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Fransu
12/19/17, 3:49 PM
#14

Jag har alltid tyckt att du verkar en sån klok, go och vettig tjej så jag blir uppriktigt glad för din skull. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lona
12/19/17, 9:18 PM
#15

#14, Men gulle dig!😊
Jag är faktiskt alldeles rörd över alla varma, fina svar jag fått i den här tråden. Och jo, det går fortfarande bra med alltihop.❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: