Annons:
Etikettförhållande
Läst 1812 ggr
Ikearåtta
12/10/17, 7:25 PM

Osäker

Jag har skrivit med en kille ganska länge nu och vi har bestämt att jag ska åka till honom och vara där över nyårsafton. Jag tycker verkligen om honom och han känner likadant. Men jag är väldigt osäker över en grej och det får mig att tvivla på om det någonsin kan bli han och jag; han var förlovad med en tjej, men hon dog för ett år sedan. Om vi någonsin blir tillsammans så vill inte jag gå runt och må dåligt över att han egentligen aldrig kommer älska mig som han älskade henne, jag vill inte känna att jag bara är en tröst för honom och att han egentligen inte bryr sig om mig. Jag vill inte känna att jag tar en död tjejs pojkvän. Han är verkligen en underbar människa, men det här får mig att tveka. Hur hade ni gjort?

Annons:
Aleya
12/10/17, 7:36 PM
#1

Jag hade inte åkt och bott med en person jag inte känner. Sen kan man inte hålla på att tänka att alla som varit tillsammans med någon som dött inte kan älska någon annan. Ska du tänka samma sak om du är 50 och hittar en du vill vara tillsammans med men hans fru har dött för x antal år sedan? Men har man inte ens träffas innan så behöver man ju inte rusa in i ett förhållande. Allt behöver ju inte ske då man träffas första gången.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ikearåtta
12/10/17, 7:42 PM
#2

#1 Vi har skrivit sen i somras, pratat i telefon och skickat bilder så jag litar på honom. Jag menar inte att vi ska rusa in i ett förhållande men ifall det blir så menar jag

Aleya
12/10/17, 8:09 PM
#3

#2 du vet ändå inte vem du träffar irl om än ni pratat "länge". Men som sagt är det bara jag som inte skulle utsätta mig för onödiga risker. Ja alltså kan inte du släppa att den du eventuellt blir tillsammans med har haft en kärlek som är död, ja då kanske ett förhållande mellan er inte är aktuellt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fien
12/10/17, 10:17 PM
#4

Varför kan ni inte träffas över en kaffe eller en promenad första gången? Vet inte hur gamla ni är men som #1 skriver så förlorar man ju inte förmågan att älska någon för att någon annan har dött. Men att träffas under enklare omständigheter än att fira nyår ihop (vilket jag antar övernattning osv) för att ens se om det finns något mer än kanske bara en god vän där tycker nog jag är att föredra.

_Fisken
12/10/17, 10:41 PM
#5

Nog kan du fira nyår med han. Om det känns bra i magen vad gäller hans avsikter. Du kan alltid sova på soffan.

Ikearåtta
12/11/17, 6:06 AM
#6

#4 Han bor 6 timmar ifrån mig

Annons:
kanelingefära
12/11/17, 9:09 AM
#7

#6 Boka ett hotellrum i hans stad så du slipper natta över i hans hem första gången ni ses.

OlgaMaria
12/11/17, 10:28 AM
#8

Alla människor som man älskar har man ju en unik relation till, men det innebär inte att man inte kan älska flera. Om han kommer älska dig så är ju inte du en ersättning, utan du är du och han kommer älska dig för den du är. Han kan ändå minnas henne med värme och kärlek. Det behöver inte vara något hot mot dig och er relation.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Galenidjur
12/18/17, 4:56 PM
#9

Om det var du som varit tillsammans med någon som dog och sedan träffade en ny som du tyckte mycket om, hur hade du känt det om den personen resonerade så som du gör? Jag själv hade tyckt det var orättvist. 

Sen håller jag med de andra om att du bör ta det försiktig då ni aldrig träffats irl förr.  Det är verkligen inte värt att riskera nånting.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Devya]
12/18/17, 8:53 PM
#10

Det som skrevs här innan tycker jag lät som en bra ide. Boka ett rum på något hotell och sen träffar ni varandra på ett café eller liknande.

Tänk om ni nu träffas och det klickar inte överhuvudtaget mellan er. Ska du då ändå sova över hos den personen?

Jag har lärt känna helt härliga typer över i-net men så då vi har träffats irl har det verkligen inte klickat och då har jag varit överlycklig att jag kan lätt säga hejdå för att sen dra hem till mig. Jag skulle alltså aldrig någonsin riskera att behöva stanna kvar över natten hos någon som det sen visar att man känner sig väldigt obekväm med.

Försök vara lite smart och inte ha huvudet uppe i det blå bland molnen.

Jag hoppas innerligt att du tar till dig de råd du har fått. Visst kan det hända att det går förträffligt bra och det skulle ju vara drömmen, men det finns ALLTID en risk för att det inte alls går som du har tänkt dig. Det skadar inte att vara smart! :)

Gaara
12/29/17, 10:33 AM
#11

Jag hade inte valt en person vars partner dött. Jag hade känt som du och det hade varit orättvist mot personen i fråga som faktiskt kanske visst skulle älska någon annan mer än hon som dog. Min kusins ena pojkvän dog men hon älskar sin nuvarande mer än mest. Hade min fästman dött så hade jag nog aldrig ens letat ett förhållande igen då han är min bästa vän och mitt livs kärlek. :) Antingen så måste du arbeta bort de känslorna du har eller bryta med killen för det kommer aldrig sluta lyckligt annars.

Upp till toppen
Annons: