Annons:
Etikettförhållande
Läst 4114 ggr
varförettanvändarnamn
2017-12-10 20:14

Hur komma över rädslan?

Jag har träffat en kille en tid tillbaka, och jag gillar han verkligen, och han gillar mig, men risken finns att det inte kan gå längre än såhär, han har nämligen en Hög sexdrift, vilket självklart betyder att han vill ha sex. Men jag vågar verkligen inte ha sex, det känns som det mest skrämmande en person nånsin kan ha… Troligtvis för att jag hade ett sugit förhållande förut.
Det har gått så "långt" att jag har sugit av honom och Runkat av honom, men där tar det stopp, jag vågar liksom inte mer, hur ska jag komma över det? jag är över 20, närmre 25.

Annons:
Katti
2017-12-10 20:28
#1

Vad kallar du det du har gjort med honom då? Grattis tjejen, du har haft sex 🙂!

Som jag ser det finns det två viktiga frågor här. Dels vill du ha sex? Vill du (och problemet alltså bara är att du inte vågar) så är det ju något som ni tillsammans kan jobba mot. Men vill du inte så är det ju så. Då ska du absolut inte tvinga dig!!!

Den andra frågan är hur han ställer sig till det här. Är han beredd att "vänta ut dig", d v s ta det långsamt i en takt som du är bekväm med (förutsatt då, så klart, att du vill ha sex. Med honom!)?

Är svaret ja från er båda så har ni absolut goda förutsättningar!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

varförettanvändarnamn
2017-12-10 20:36
#2

Jo alltså, en del av sex har jag haft, men vågar inte ha han I mig eller att han ska röra mig nedtill liksom, Det känns läskigt att han ska härjar runt i mina privata delar (Om du förstår vad jag menar).

och jaa, jag VILL ha sex, men jag vågar inte, känns jätteläskigt bara att tänka på det.

Och han är jätte tålmodig med mig, och har väntat, han har velat ha sex sen vi först träffades och blev "Tillsammans" typ men eftersom jag inte vågat så har han låtit det vara, men nu i december ska han iväg och blir borta i typ några månader… och han vill gärna ha sex innan det för att veta att jag är "hans"

OlgaMaria
2017-12-11 10:17
#3

#2 Att ha sex är inget sätt att veta att man tillhör varandra. Hur många har inte svikit trots att man haft sex med varann? Låt honom inte pressa eller manipulera dig till något du inte vill eller känner dig redo för. Om han ska vara borta i några månader kanske det är bättre att vänta och se efter det ifall ni båda fortfarande är ”varandras” och varit det under tiden han varit borta. Saker måste inte gå fort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

kanelingefära
2017-12-11 10:53
#4

Eftersom du är tveksam (i och med att du startat den här tråden) så tycker jag ni ska vänta med att gå längre när det gäller sex. Och att han vill ha sex innan han åker "för att veta att du är hans" tycker jag låter konstigt. Är ni överens om att ni är tillsammans så är det ju så även om ni inte haft penetrerande sex.

[134643]
2017-12-11 12:58
#5

Nu vill inte inte så några frön som inte finns, men att vara ifrån varandra ”några månader” kan vara fantastiskt tufft och jag tror inte att ha sex en gång innan gör det lättare på något sätt. Istället kanske det slutar med att du sitter och grubblar över det under de här månaderna, det kanske inte kändes helt bra att ha sex med honom, och att sen inte kan prata och röra varandra på flera månader kommer nog inte göra det bättre. Det låter som att du behöver tid, så jag tycker att du ska vänta. Tiden han är borta är ju en fantastisk möjlighet att lära känna honom på djupet, prata om viktiga saker. Så kan ni ha sex när han kommer hem, om och när det känns bra. Men det är bara mina tankar, och jag tycker att det viktigaste är att du går efter dina egna känslor.

oh-la
2017-12-11 14:28
#6

Om det inte känns rätt ska du inte ha sex, även om han åker bort ett längre tag. Man behöver inte ha sex för att tillhöra varandra ellet sluta någon form av förhållandecirkel. Där emot kan det kanske vara bra att ta den tiden han är borta och försöka få kontakt med vården för någon att prata med. Det finns de som inte vill ha sex och är nöjda. du verkar vilja ha sex, men rädsla hindrar sig. Det är något som kan vara värt att få hjälp för. Ingen som vill ha sex ska behöva gå med rädslor som stoppar en. Jobba på det, gärna med hjälp. Att tvinga sig till sex som start är inte bra alls för vare sig din kropp eller ditt sinne.

Annons:
varförettanvändarnamn
2017-12-11 20:08
#7

Men saken är den att han vill inte stämpla oss som tillsammans innan vi har sex heller, men jag själv känner att jag kan inte ha sex med nån innan jag är tillsammans med den, sen så är det ju rädslan jag bär för att ens ha sex, det är det som är det värsta, så alltid klickar tillbaka till mig och min rädsla, jag är rätt att förstöra det med han, som för övrigt är en grymt bra kille, om jag inte har sex med han, och på samma gång vågar jag inte.

Vill inte förlora han, Vill ha sex med han, vill stämpla oss som ett oss, men vill inte ha sex innan vi är ett oss, och det gör det fem gånger så svårt, så till slutet måste jag komma över rädslan för att han inte ska lämna mig/Ledsna på mig.
Jag har rörs han över hela kroppen, och sugit av han, vill bara röra an hela tiden, men vågar inte ha hans fingrar/händer på mig/min kropp, hur dubbel moralisk kan man vara? allt studsar tillbaka till min feghet.

kaninpiss
2017-12-11 20:25
#8

#7 Du ska ju inte ha sex för att inte förlora honom. Du vill inte ha sex innan ni är ett par och han vill inte erkänna er som ett par om ni inte haft sex om jag fattar saken rätt. Vänta med sex är mitt råd. Jag tolkar dina inlägg som att du försöker pressa dig själv till sex för hans skull innan du är riktigt redo själv och det tror jag inte är bra.

OlgaMaria
2017-12-11 21:37
#9

Håller med #8. Tolkar det också som att du vill ha sex med honom av rädsla för att förlora honom annars, men skulle du inte sörja mer om ni hade sex och du sedan förlorade honom trots allt? Jag tycker det låter som att han pressar och manipulerar dig lite grann, trots att han kanske inte gör så medvetet, men låter väldigt tveksamt om du verkligen kan lita på honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Katti
2017-12-11 21:56
#10

Skippa honom, han verkar inte alls så "reko" som det verkade från början… Det kan nog vara en bra idé för dig att prata med ett proffs om ditt närhetsproblem. Psykolog/terapeut eller sexolpg. Själv hade jag valt en sexolg. De pratar om just sex hela dagarna, så där behöver man verkligen inte känna att något är pinsamt. Dessutom har så klart även de massor av utbildning i psykologi!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Britt70
2017-12-11 22:36
#11

Det verkar som om du råkat ut för något jobbigt tidigare. Kanske som barn eller senare som gör dig rädd för att ha vaginalt sex. Detta måste du prata med din kille om innan ni kan gå vidare. Vet han om detta, kan du och han tillsammans försiktig prova vaginalt sex efter det att ni har sex som du beskrivit innan.

[Devya]
2017-12-13 09:56
#12

Det låter som om han inte är riktigt respektfull mot dig. Tydligen går hans behov först då han vill känna att du är "hans", vilket är för övrigt en total vrickad syn på sex enligt mig.

Han låter lite manipulativ. Om man vet om att ens partner har problem med sex så försöker man inte lirka sig till att ha sex bara för att man vill känna att man i princip äger någon. För det handlar ju om ägandeskap då han vill känna att du är hans. Eller? Det känns lite förlegat. Vi kan inte äga någon annan människa. Att sen dessutom säga att ni inte är ihop förrän ni har haft sex? Det här förstår jag verkligen INTE!

Om han verkligen älskar dig så borde han vilja att ni tar det i den takt som du känner dig bekväm med. Mitt ex pressade mig aldrig till att ha sex. Först efter 3 år kände jag mig redo för att ha sex och han hade aldrig klagat eller försökt snacka med mig om att han nu vill ha sex. Han älskade mig så pass mycket att han ville att jag skulle känna mig redo innan vi tog det där steget. Han hade gjort klart för mig att då jag är redo så finns han där men han tänker aldrig vara den som pushar. Han var väldigt respektfull i det avseende och jag tycker att det är en jättefin attityd. Vill ännu tilläga att vi blev ihop INNAN vi ens hade kysst varandra.

Sen är det en annan sak om du känner att du vill få hjälp med det här. Då kan det vara på sin plats att söka professionell hjälp.

Ärligt talat så låter det som om du och den här killen ligger på olika nivåer. Ni tycks inte ha samma sorts värderingar med tanke på hur ni ser på förhållande. Du vill vara tillsammans innan ni har sex och han vill ha sex innan ni blir tillsammans. Det låter som om han först måste få "provköra" innan han "makes a committment". Jag hoppas att jag har fel gällande det.

Honestyisdead
2017-12-13 11:28
#13

Det var det dummaste jag läst på länge. Att man inte är tillsammans fören man haft sex.

Du har visat här i tråden att du definitivt INTE ska ha sex med honom.

Annons:
varförettanvändarnamn
2017-12-13 12:54
#14

Han vet att jag är osäker, han vet dock inte anledningen till att jag är osäker, jag tror att det kan höra ihop med att pappas polare tyckte det verkade som en bra idé att pilla nertill (Utanpå kläder) på en redan låg och osäker tjej… Men jag vet ju inte OM det är därför, jag bara misstänker det.
Sen att jag har svårt att öppna mig, eller vara nära en person överhuvudtaget hör nog ihop med att jag var extemt utsatt i hela grundskolan och utfryst i gymnasiet, har helt enkelt tillitsproblem, deta har även fått mig att utveckla en diagnos, som ger mig olika personligheter som jag inte minns, vilket gör att jag inte litar på vem jag är just då.
Jag har gått till psykolog förut, men jag har fått 2 stycken att sluta, därför vill ja inte gå till nån mer och göra att dom mister sitt jobb (Tydligen är min hjärna och mina tankar för invecklad, så dom klarar inte av det, och intresserad verkar dom inte) eller jag vet inte om det är mitt fel, men det känns som det är mitt fel.

Jag är en komplex person, så egentligen förstår jag om han lämnar mig, men därför vill jag egentligen få han att inte lämna mig, för han är den första som gett det en chans och försökt att komma in i mitt hjärta, han gör liksom allt för att jag ska lita på han, och det betyder mycket, för oftast så träffar jag en kille en eller max 2 gånger och sen springer dom iväg… då jag är för komplex 2 av 3 har även sagt det, och sen relationen jag hade innan det var en skitrelation… så denna snubbe är det bästa jag nånsin haft…

Men kanske ska jag skippa han ändå?

OlgaMaria
2017-12-13 13:24
#15

Sen är det ju också så att det är lite svårt i början att veta om killen är så fin och intresserad för att han verkligen bryr sig, eller om han vill ha sex. Jag råder dig till att inte låta dig pressas. Tycker det verkar säkrare och bättre att vänta tills han kommer hem igen och se om relationen fortfarande är stark då. Man ska inte ha sex med någon för att man är rädd för att förlora den annars. Om det verkligen skulle vara så så är han inget att ha. Man är tillsammans för att man tycker om personen, inte dens kropp i första hand. Och du, det var en otroligt jobbig sak du berättade om vad du gått igenom. Så ledsen för din skull att du behövt uppleva något sådant! Så klart det påverkar… inte konstigt att det känns svårt med sex idag. Och jag har svårt att tro att det är du som fått psykologerna att sluta. Det var nog bara flyttar, nya anställningar, kanske föräldraledighet eller något sådant som var anledningen. Stora kramar!! Tycker det är jättebra att du skriver här! Känns som du behöver lite input från andra och inte stå själv med alla tankar. Var rädd om dig själv!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

varförettanvändarnamn
2017-12-27 00:45
#16

imorgon åker han och jobbar på annat håll, ännu har vi inte haft nått sex och han har inte frågat så mycket om det, men istället har jag hållit mig borta för att jag är rädd att han ska fråga och för att det känns läskigt… På julafton bytte vi julklappar och han sa att han älskade mig för första gången, jag sa det inte utan blev snarare obekväm, jag vet inte hur kärlek känns, men vet att jag gillar han, frågan är bara hur, men nu kommer vi vara ifrån varann ett tag, kanske kommer det bli bättre sen.

molam
2018-04-20 22:59
#17

Hur har det gått?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MonicaLagerquist
2018-04-21 08:30
#18

Ja hur gick det?

Stolt ägare till fem La permer

varförettanvändarnamn
2018-05-01 21:02
#19

Jag lämnade honom… det funkade inte, han ville ha sex och började så fort han kom hem med att propsa för att vi skulle ha sex, och jag vill fortfarande inte, så jag sa till han att han kommer må så mycket bättre om han bara skippar mig och går vidare till en annan, en modigare brud.
Och han fortsatte tycka att vi inte kan bli tillsammans innan vi har haft sex, medan jag vill vara tillsammans med en snubbe innan jag väljer att ha sex.

Katti
2018-05-01 21:48
#20

Fast… DU är en modig brud! Du stod upp för dig själv och det är stort. Grattis!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Herveaux
2018-05-01 22:34
#21

#19 Håller med #20  - riktigt bra gjort av dig!🏆
Sen tror jag att det är främst du som kommer må bättre av att träffa en annan kille som lyssnar på dig och respekterar vad du vill, tycker och tänker.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2018-05-02 08:17
#22

Du gjorde att bra val och stod upp för dig själv.

Stolt ägare till fem La permer

OlgaMaria
2018-05-02 16:12
#23

Ja, du är en modig brud! Bra gjort!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: