Annons:
Etikettförhållande
Läst 2394 ggr
RöttVatten
2017-12-14 17:50

Otippat

Jag har under snart 1 år träffat en man. I början sågs vi bara för att ha sex, men allt eftersom så har ett intresse för varandra som personer vuxit fram. Jag har svårt att sätta fingret på det hela och anledningen till att jag skriver här är för att jag känner att jag skulle vilja ha någon att bolla mina tankar med.

Mannen jag har träffat är en respektfull äldre man på 64 år, han har både barn och barnbarn. Hans två yngsta barn är bara något år yngre än mig. Själv är jag 21 år.

Sexet är fantastiskt och på någon vänster blir det bara bättre och bättre för varje gång, trots att vi snart har setts under 1 års tid. Ut över det har vi allt eftersom börjat prata om allmänna saker. Våra konversationer är ganska lekfulla och lite retsamma, lika väl som de kan vara gravallvarliga om det behövs.

Mitt liv har under de senaste veckorna vänts upp och ner, minst sagt, vilket har lett till en enorm stress för mig. När jag berättade för honom om det hela sa han att jag gärna fick komma förbi om jag behövde någon att prata med. Sagt och gjort, jag kom förbi och när jag kom in gav jag honom en lång kram. Han undrade hur jag mådde och jag svarade att jag har mått bättre. Han frågade sedan om jag ville göra något särskilt, men jag svarade att nej, bara ta det väldigt lugnt. Vi la oss i hans säng och bara pratade. Jag kröp nära honom och kände hur stressen plötsligt minskade. Låg där en timme, tills att han var tvungen att byta om och börja röra på sig. Han drog på sig en skjorta och frågade vilka byxor jag tyckte han skulle ha till. Undrade om han ville ge mig beslutsångest också och svarade lite retsamt att han var nog gammal nog att välja kläder själv. Han log som svar. Vi satt och pratade lite till innan vi gick hemifrån honom. Jag hade inget speciellt på schemat den dagen, så jag gjorde honom sällskap dit han skulle. Återigen gick vi bara och pratade, pratade om… ingenting, men ack så trevligt.

Allt känns så surrealistiskt samtidigt som allt bara… sker. Inget har tvingats fram och inget har rusats fram. Ingen av oss är så "dumma" så vi tror att det kan bli något seriöst förhållande av detta. Inget vi har pratat om, men tvivlar starkt på att han skulle säga emot faktumet att det vore patetiskt. Det jag inte kan släppa är hur pass overkligt och abstrakt ålder känns när vi umgås. Precis som om den visuella världen skalades bort om man bara träffade en person. Ingen ålder.

Annons:
Honestyisdead
2017-12-14 17:54
#1

Jag undrar direkt vad du har för relation med din far och vad han har för någon med sin dotter

RöttVatten
2017-12-14 18:25
#2

#1 Min kära far har varit en aning frånvarande under min uppväxt p.g.a. sjukdom. Mannen jag träffar har en god relation med sina barn, prioriterar familjen högt och älskar sina barn. Han sätter aldrig mig före dem.

Vi har aldrig några åldersrelaterade sexlekar eller något sådant och han är fullt kapabel att hålla isär familj och sexliv.

Honestyisdead
2017-12-14 18:35
#3

Jag frågar eftersom att det är fruktansvärt främmande för mig att i din unga ålder tänka sexuellt på någon så mycket äldre. Hur? Hur började du träffa någon så gammal och valde att ha sex?

Kan kanske förstå lite om du haft frånvarande får, då kan det bli svårt att tolka känslor. 

Men att en man som har yngre barn än du har sex med dig är skrämmande. Fråga honom vad han hade sagt om det var hans dotter som knallade med en pensionär.

[AnimeV4]
2017-12-14 18:37
#4

TS: Skicka gärna ett PM om du vill.

#1 Varför? Det behöver inte nödvändigtvis ha med saken att göra. Vissa saknar en fader/moderrelation, andra har förmågan att bli attraherad av äldre sexuellt och/eller romantiskt. Gerontofili är ordet som beskriver kinken där man attraheras av åldrande.

Vad är problemet när det handlar om två samtyckande vuxna personer och ingen tar skada av det? Och vad är felet att ha en icke-biologisk fader/moderrelation om man blir lycklig av det?

Jag har haft både "mammor" och "pappor" och det var den lyckligaste perioden i mitt liv.

Av det jag läst så verkar ju inte TS ta skada av denna relationen, så varför gräva i det i fel ände och anta att någon far illa bara för att det är utanför ditt eget intresse?

Your Kink Is Not My Kink But Your Kink Is Okay!

eihpos
2017-12-14 19:24
#5

Ja något fel måste ju den 64åringen ha i hjärnan som intresserar sig sexuellt för någon strax över 20.

[AnimeV4]
2017-12-14 19:28
#6

#5 Varför smutskastar du andras preferenser? Det handlar om två vuxna människor. Sticker det så i ögonen att folk mår bra utav något du inte själv gillar?

Annons:
Galenidjur
2017-12-14 19:47
#7

usch vilka fördomar. Vad samtyckande, vuxna människor gör med varandra har ingen annan med att göra.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

RöttVatten
2017-12-14 20:20
#8

#3 Well, jag har inte aktivt sökt efter någon på 60+. Vi började träffas för att vi båda ville ha en skön stund, mer komplicerat än så är det inte. Jag har svårt att avgöra åldern på människor och noterar om de är äldre, yngre eller i samma ålder som mig, men mer än så tänker jag sällan över saken.

Jag har inte svårt att tolka känslor och förstår inte hur det ska ha med saken att göra faktiskt?

Att fråga vad han hade sagt om hans dotter knallade med en pensionär känns som en irrelevant fråga som inte skulle leda någon som helst vart.

#4 Har inget emot att bolla lite tankar här i tråden. Skrev inlägget för att jag vill ha lite andra ståndpunkter än min egen. Tycker det kan vara nyttigt. =)

#5 Kan inte förstå varför det skulle vara självklart. Jag är en vuxen människa och att vara attraherad av vuxna människor är inget onormalt.

#6 & #7 Tack, instämmer!

[AnimeV4]
2017-12-14 20:25
#9

#8 Okej, absolut! Är det något speciellt du har i åtanke? Möjligheten eller den saknade möjligheten till en djupare relation? Kommunikation, säger jag! Har ni pratat om det alls eller smyger ni liksom runt varandra och inte vågar ta steget till att ta upp det, kanske?🙂

RöttVatten
2017-12-14 21:12
#10

#9 Jag vet inte riktigt… :P Det absolut främsta är att jag verkligen inte kan släppa hur intressant denna människa är (enligt mig). Människor som är så pass mycket äldre än mig brukar inte vara spännande… :P
Ingen av oss har pratat om vår relation som så. Det har väll nämnts i förbifarten att vi båda njuter av varandras sällskap, men inte mer än så. Tror att det kommer lösa sig med tiden, har ingen anledning att stressa. =)

[AnimeV4]
2017-12-14 22:16
#11

#10 Nej precis, ingen stress! Däremot kanske det är bra att ni tar ett rakt samtal så att ni vet vart ni har varandra? Ni verkar veta ganska bra, men sakna just framtidsbiten. Det kan vara bra att prata för att se om man har några förväntningar, till exempel🙂

pyromanen
2017-12-15 12:27
#12

Min moster, mammas sladdlillasyster forlorade sin mamma då hon var 5 och sin pappa då hon var 12. Giftade sig senare med en man som var 35 år äldre än henne.. Tror hon var 24 då de gifte sig. Dom var väldigt kära och när jag för några år sedan träffade moster och pratade om detta sa hon dom 10 åren var hennes lyckligaste i livet. (han dog efter 10 år, väldigt plötsligt). Att det finns underliggande psykologiska faktorer inblandade behöver inte betyda att det är "fel", alla är vi fulla av psykologiska effkter av vad vi varit med om i livet.

[AnimeV4]
2017-12-16 01:52
#13

#12 Instämmer till fullo. Vad tusan gör bakgrunden om man mår bra?

Annons:
RöttVatten
2017-12-17 10:35
#14

Så kul att läsa att det kändes så bra under de 10 åren, #12. ^^ Tycker det är helt rätt med att man kanske inte alltid behöver leta fel. Skulle kunna tänka mig att det finns en förklaring till att jag föredrar lite äldre män, men det är inte ekvivalent med att det är något 'fel' på mig. Jag tycker snarare att banden man binder genom detta, ger en nya perspektiv. Just denna relation som jag har talat om ovan tycker jag är ett otroligt spännande kapitel i mitt liv som jag inte vet riktigt vad den kommer mynna ut i. Han är ju inte precis som mina jämnåriga vänner, utan detta är något helt nytt.

munsan
2017-12-18 14:41
#15

Inleder man något med någon som är så pass många år äldre så är det ju högst troligt att man inte får åldras tillsammans i alla fall. Nu kanske det inte är särskilt viktigt för en del men jag tänker iaf framåt när det gäller mitt eget liv. Jag är själv 22 och söker kärleken men jag tänker inte bara på här och nu utan vill ha någon även på sikt. Och skulle jag bli kär i en pensionär så är det ju väldigt troligt att han dör väldigt många år före mig.

Ja jag vet… man kan dö ung också. Jag kan bli överkörd av en bil imorgon, men ändå, det troliga är att 20åringen har det mesta av livet kvar medan 60+aren levt det mesta av sitt liv. Så därför vill jag ha en någorlunda jämngammal partner. Några år hit eller dit kvittar ju.

[AnimeV4]
2017-12-18 20:51
#16

#15 Det där har jag också i åtanke. Det är ju fruktansvärt, men sådan är verkligheten. Jag tror inte att jag skulle välja bort någon av den anledningen, dock.

RöttVatten
2017-12-18 21:03
#17

#15 Har varit inne på det spåret jag också. Kan knappast säga emot att det är ett faktum att denna relation troligtvis kommer sluta betydligt fortare och tråkigare än om jag hade haft en liknande relation med en jämnårig. Men samtidigt så får jag erkänna att detta känns så pass spännande, så jag vill inte missa chansen bara för att jag är lite feg, hehe. Plus att i denna ålder så är man ofta (tycker jag) lite osäker på vad man själv vill så jag är inte ute efter något långvarigt som det ser ut nu. Jag vill göra det jag känner för.

Gaara
2017-12-29 10:27
#18

#17 Men om du inte är ute efter nåt långvarigt och vill göra som du känner för så är det ju bättre att inte starta ett seriöst förhållande med denna man. Fortsätt som ni gör, ni verkar ju ha det bra ändå. :) Själv hade jag aldrig intresserat mig för någon som är så mycket äldre just för att jag vill ha någon att åldras tillsammans med och som förhoppningsvis lever ett långt liv med mig. :) (man kan ju dö ung ändå tyvärr)

RöttVatten
2017-12-29 22:09
#19

En liten uppdatering. Träffade honom i tisdags och denna gången var det första gången som vi träffades för att vi gärna ville umgås, bara vara, och inte endast ha sex. Det var helt fantastiskt. Kan verkligen inte släppa hur naturligt och enkelt vårat umgänge känns. Kravlöst men ändå långt ifrån likgiltigt.

#18 Håller med. Kanske jag som har varit otydlig; jag har inga planer på att gå in i ett seriöst förhållande med honom. Men sen är det ju lite olika vad man klassar som ett seriöst förhållande förstås. :)

[Devya]
2018-01-01 16:24
#20

Jag tycker du ska njuta så länge det varar. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: