Annons:
Etikettallmänt
Läst 1067 ggr
JohannaN
2017-12-14 22:47

Börjar bli förvirrad :/

Jag är väldigt förvirrad just nu och behöver eran hjälp att förstå vad det är som händer. Jag berättar hur själva historien bakom det hela började:

Jo, det är som så här, i hela mitt liv har jag tagit avstånd från killar och även allt som har att göra med relationer, sex och allt som hör detta till då jag haft dåliga erfarenheter i det hela med att bli lämnad, en nästan våldtäkt, alltså en stor rädsla, även att ha sex har gjort mig rädd.

För ca 4 år sedan träffade jag en kille låt oss säga att han heter Johan efter att hans bror Bob presenterade mig för honom och vi alla tre skulle åka på en resa till Tyskland ihop genom vårat boendestöd ihop med två till. Både jag och Johan har högfungerande autism men där också jag har bipolär sjukdom.
I Tyskland så började saker och ting hända där vi drogs närmare och närmare varandra, inte på det sexuella planet men på någon form av kärlekskänsla och det var inte bara jag som märkte av att det fanns något mellan oss utan också dom personal som var med i Tyskland märkte av det.

Väl hemma ifrån Tyskland började jag umgås mer med honom och med en annan kille som precis börjat på boendestödet vi kallar honom Björn. Jag, Johan och Björn umgicks och umgås 2 till 3 gånger i veckan nu för tiden.

Det jag och andra märker runt om är allt det som jag själv fått lära mig om kärlek och där det fattas tycke för någon är att man tänker bara på denna person, man kollar efter personen hela tiden när man umgås alltså vänder sig om lite mer extra än vanligt, ögonkontakt, vill vara när är några av dom saker som alla märker av.

Han där emot visar alla dessa ovan skrivna om kärlek och gnider sig mot mig när vi sitter jämte varandra etc. Men han vill inte ha ett förhållande, säger att han inte ser på mig på detta vis vilket gör mig förvirrad.

Han var också den som ville ha sex, men där jag sa nej då han inte hade något skydd och där han inte talade med mig på 3 månader. Det känns som om att allting skall göras i tysthet för så fort jag börjar tala om det hela, alltså om oss så kommer han med motsägelser och jag står där handfallen.

Som sagt, jag är så förvirrad, varför gör han saker på ett vis och säger något helt annat? Jag blir så sårad och ledsen då det går upp och ner, ena stunden visar han hur mycket han tycker om mig och verkligen visar kärlek för att i nästa stund förneka det och då i det mer tystare visandet än verbalt🤦‍♂️😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
Honestyisdead
2017-12-14 23:56
#1

Vad innebär boendestöd för dig? Låter verkligen inte som det man kan få inom lss.. för är det det måste åtgärder vidtas!

OlgaMaria
2017-12-15 08:24
#2

Hejsan. Det låter som att han trivs med att vara nära dig, flirta och så vidare då och då när det passar honom, men att han inte vill ha en riktig relation med dig. Förstår att du blir ledsen. Och du behöver nog släppa och gå vidare från honom. Tycker inte det är okej att han ska vara nära dig osv ibland när det passar honom men att han inte kan stå för det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: