Annons:
Etikettförhållande
Läst 886 ggr
[Nothinghere]
2017-12-21 13:02

Jämför han mig?

Hej. Jag och min sambo har varit tsm i över 2 år. Vi älskar varann. Vårat sexliv har alltid varit bra, förutom lite upp och nedgångar ibland men det är nog ganska vanligt. Han har ibland haft lite bekymmer med att han blir trött för han vill överprestera. Jag har dock aldrig klagat på han i sängen så det tycker jag inte han behöver göra. Sist vi hade sex så tyckte jag det kändes ansträngt från hans sida och då sa han att han ville få mig att komma, jag har varit tydlig med att jag har svårt att komma bara genom sex utan att jag behöver annan stimulans med så det har inget med han att göra. Då efter sexet börjar han tänka efter om han lyckats få nån av sina tidigare att komma under sex, och det var det ja reagera på. Att han tänker på dom, vad har dom med oss att göra,? nu känns de som han tänker på sina tidigare när vi har sex. Och om han nu fått nån av sina tidigare att komma så vad spelar det för roll när han är med mig nu? Jag fråga honom vad han skulle tycka om jag tog upp mina tidigare och det höll han med om att de skulle vara jobbigt. Varför gör man ens såhär? Jag kan inte få ur detta ur huvudet. Känner mig äcklad/avtänd. Vad ska jag göra tycker ni? Släppa detta eller ge samma medicin?

Annons:
setfree
2017-12-21 13:12
#1

Min tolkning är att han nog undrar varför du inte blir lika upphetsad som hans tidigare Kvinnor. Han jämför nog inte dig med dem. Kanske han undrar om du älskar honom lika mycket som de gjorde.

Jag tycker du ska släppa det. Han vill nog bara vara tillräckligt bra. Det är klart att han vill att du ska komma. Var tacksam för att han är omtänksam mot dig på den punkten.

[Nothinghere]
2017-12-21 13:24
#2

#1 Fast upphetsad blir jag, jag njuter alltid av vårt sex det är bara att jag har svårt att komma genom enbart sex och så har det alltid varit. Han får alltid höra av mig hur mycket jag njuter så det borde han inte tvivla på.

Herveaux
2017-12-21 13:40
#3

#0 Jag tolkar det som att han ger sig själv prestationsångest och ifrågasätter sig själv om det är han som gör något fel eller inte duger. 
Tror inte han jämför dig med sina tidigare partners utan ifrågasätter sin  egen prestation även med dom, lite som att han tänker "Hade dom också svårt att komma när vi hade sex? Är jag helt värdelös på detta? …fejkade dom bara?"osv. 

Om du inte kan komma av endast penetration (om det är det du menar med "sex"?) och han verkligen vill att du ska njuta och få orgasm så låter detta som ett ypperligt tillfälle att börja kommunicera mera med varandra när ni har sex.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Nothinghere]
2017-12-21 14:00
#4

#3Om det är så han tänker blir jag jätteledsen då jag aldrig ens antytt att något skulle vara fel, jag älskar att ha sex med honom. Jag känner mig nästan tvungen nu att komma under sex (penetration) för att han ska förstå att jag njuter. Oftast kommer jag under själva förspelet så på den fronten är jag redan nöjd då och känner inte att jag behöver komma mer. Hur ska jag få han att förstå att jag älskar ha sex med han? Vill inte han ska tro nåt annat

Herveaux
2017-12-21 14:06
#5

#4 Kommunikation! 🙂
Vet han att du kommer redan under förspelet?
Vet han att du njuter men inte känner något behov av att komma igen eller har svårt att/inte kan komma enbart under penetrerande sex?

Låter som att ni båda lägger krav och press på er själva för att ni inte kommunicerar tillräckligt. Låter tjatigt, men kommunikation är jätteviktigt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Nothinghere]
2017-12-21 14:21
#6

Om jag hoppar till #3 för ytterligare en fråga. Om han med tidigare partners lyckats få dom att komma och vill att jag med ska det, fast jag har svårt med det då kan jag inte rå för att känna mig "sämre" i sängen. Om du förstår hur jag menar, jag vill ju att han ska känna sig nöjd med vårat sex men känner press på att jag måste komma nu. Han har jättesvårt att komma vid oralsex och det accepterar jag.. alla är vi olika och det är det som bekymrar mig om han blandar in tidigare med mig då

Annons:
Herveaux
2017-12-21 14:31
#7

#6 Återigen - kommunicera! 
Det låter som att ni ger er själva hjärnspöken p.g.a saker som ni tror att den andre tänker/känner eller förväntar sig. 

Jag förstår precis hur du känner, likaså din partner. 
(Om jag tolkar hans funderingar på rätt sätt.)

Prata med honom om hur du tänker, känner och vad du vill ha och be honom göra detsamma så kommer ni båda nog kunna släppa en hel del press i ert sexliv.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Nothinghere]
2017-12-21 14:45
#8

Ska göra det. Tack 🌷

Herveaux
2017-12-21 14:59
#9

#8 Så lite så. 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zepp
2017-12-21 20:49
#10

Inte nödvändigtvis att det handlar om att han jämför dig med andra.. utan kanske mer sin egen prestation?

Nämenaltså.. jag kan tänka mig in i hans situation oxå, dvs du har redan nämnt en tendens till prestationsångest!

Och jag erkänner.. som man.. i ett förhållande så vill jag ha sex med någon som vill ha sex med mig och om inte bägge är nöjda så får jag fundera på om jag gjort något fel.. gått för fort fram.. låtit mina egna behov/lustar bli själva rättesnöret för en sexuell relation.

Och förutom att vi skall tillfredställa vår partner sexuellt så skall vi oxå få barn, vara exemplariska fäder, göra karriär, dra in pengar till familjen och sen oxå ge dem ett bra liv.

Det sliter till sig med åren sålänge man kan prata med varandra.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: